I ItWasntMe sanoi:
Nyt minun on puututtava asiaan, koska huomaan, että jotkut täällä eivät tiedä, miten ammattimainen pistooli toimii.
Oikeassa pistoolissa on neula, joka sulkee kärjen, joten happi/ilma ei pääse putkeen ja näin ollen se EI kovetu sisällä. Niitä ei tarvitse puhdistaa, vaan käytetään tarvittava määrä vaahtoa/liimaa ja pistooli laitetaan sivuun. Sitä ei TOISAALTA saa tehdä, että irrottaa putken ja sitten jättää molemmat sivuun.
Silloin olet totta kai pulassa, ja pistoolin voi heittää menemään.
Kunhan pidät kärjen suljettuna eikä auki, ja ruuvaat sen kiinni, jotta se on suljettu, kun sitä ei käytetä, voi pistoolissa olla vaahto valmiina periaatteessa kuinka kauan tahansa.
Meillä töissä on kaikilla omat pistoolit, ja ne ovat eri käytössä, eikä yksikään pistooli ole mennyt rikki pitkään säilytettynä. Jos kuitenkin tilaa on vähän, (pistooli vie paljon tilaa putken kanssa) niin voi käyttää puhdistusputkea ja huuhdella sen. Se ei vahingoita, niin sanotusti.

Peter, sinulla ei ole ollut onnea, vaan tuo toimii hienosti.
Fsn, olet väärässä. Jos sinulla on Bilteman pistooli, voit odottaa, että tuollaista voi tapahtua. Jos ostat pistoolin Ilsbruckilta tai Silkasta, niin sitä ei tapahdu. Mutta ammattilaispistooli maksaa 900kr, joten onhan siinä eroa.

Kuitenkin ne ovat sen rahan arvoisia joka ikinen päivä. Saat täyden hallinnan siitä, kuinka paljon haluat käyttää. Ja voit käyttää mitä letkuja haluat, kunhan ne sopivat kärkeen.
Toisaalta, älä koske kärkeen vaan anna vaahdon/liiman kovettua ulkopuolella. Kun sitä tarvitsee jälleen käyttää, kaavi pois kuivunut osa veitsellä tai harjalla. Sitten vaan rokkaamaan ja menoksi. =)

Putket, joiden kuuluu olla pistoolissa, ovat erityisiä, ja niissä on erilainen kiinnitys, mutta on olemassa esimerkiksi kuvassa olevan kaltaisia putkia, jotka sopivat pistooliin mutta niissä on myös kertakäyttöinen suutin. Kuitenkin se täytyy tarkistaa ostettaessa, jotta saat oikean putken.

/kirvesmies, joka tietää.
Ostin Bilteman "ammattilaispistoolin" (sillä on ainakin neula edessä). Käyttöohjeessa lukee "säilytä tölkki ylösalaisin estääksesi kaasun vuotamisen saumavaahdosta". Onko totta, että minun pitäisi yrittää laittaa pistooli, jossa on tölkki kiinni, niin, että tölkki on ylösalaisin? Ps tämä koskee Bilteman kiviliimaa, ei saumavaahtoa.

H Hammarman sanoi:
Ostin Biltemas "proffspistooli" (siinä on ainakin neula edessä). Manuaalissa lukee "säilytä purkkia ylösalaisin estääksesi kaasun vuotamisen tiivistevaahdosta". Pitääkö paikkansa, että minun pitäisi yrittää asettaa pistooli purkki päällä niin, että purkki on ylösalaisin? Ps tämä koskee biltemas stenlim, ei tiivistevaahtoa.
Minulla on se seisomassa purkki ylöspäin enkä ole huomannut mitään ongelmia, vaikka joskus on ollut puolen vuoden tauko käyttöjen välillä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.