21 363 lukukertaa ·
16 vastausta
21k lukukertaa
16 vastausta
Miten kiviliima levitetään parhaiten?
Hei,
Ajattelin liimata muuria Illbruck PU700:lla. Ostamissani säiliöissä on mukana pieni muovinen suutin

Mutta samalla olen nähnyt, että voi ostaa erityisen saumapistoolin

Epäilen, että tuo pistooli on olemassa syystä, mutta kysymys on, onko niin vaikeaa saada se onnistumaan mukana tulevalla suuttimella?
Ajattelin liimata muuria Illbruck PU700:lla. Ostamissani säiliöissä on mukana pieni muovinen suutin

Mutta samalla olen nähnyt, että voi ostaa erityisen saumapistoolin

Epäilen, että tuo pistooli on olemassa syystä, mutta kysymys on, onko niin vaikeaa saada se onnistumaan mukana tulevalla suuttimella?
Se tulee toimimaan tavallisen spray-purkin kanssa.snowjim sanoi:Hei,
Ajattelin liimata muuria Illbruck PU700:lla. Ostamieni säiliöiden mukana tuli pieni muovinen suutin
[bild]
Mutta samalla olen nähnyt, että voi ostaa erityisen saumapistoolin
[bild]
Epäilen, että tuo pistooli on olemassa syystä, mutta kysymys kuuluu, onko se niin vaikeaa saada aikaan mukana tulevalla suuttimella?
Saumapistooli on erityisille purkeille. Suuri etu on, että voi keskeyttää kesken purkin, puhdistaa pistoolin puhdistusspraylla ja jatkaa sitten kun haluaa.
Tavallisen spray-purkin kanssa aloittaa ja sitten tyhjentää sen, se on ikään kuin kertakäyttöä.
Biltemassa on kivialiimaa saumapistoolille 60-70 kr purkki. On myös puhdistusspray samankaltaiseen hintaan. Saumapistooli ilman puhdistussprayta, johon kiinnitetään ja puhdistetaan, on puhdasta pääoman tuhlausta. Silloin on parempi käyttää kertakäyttöpurkkeja.
Minulla on kaksi biltemapistoolia, toinen ladattuna kiviliimalla ja toinen tavallisella saumavaahdolla. Todella hyviä pistooleja, ovat olleet yli puoli vuotta kuivumatta, yleensä suihkutan vähän vaahtoa talvella, jos muistan. Olen myös ostanut puhdistusainepullon, se ostos oli pääoman tuhlausta, koska en tule käyttämään sitä.
Tukkeumat putkissa ja suuttimissa kovettuvat, jos ne seisovat, täsmälleen samalla tavalla kuin Byggmaxin saumavaahto, jos sen jättää seisomaan.Peter2400 sanoi:Minulla on kaksi biltemapistoolia, toinen ladattu kivilimalla ja toinen tavallisella saumavaahdolla.
Todella hyviä pistooleja, ovat seisseet yli puoli vuotta kuivumatta, yleensä ruiskutan vähän vaahtoa talvella jos muistan.
Olen myös ostanut puhdistuspullon, se osto oli pääoman tuhlausta, koska en aio käyttää sitä.
Oletko käyttänyt pistooliasi paljon? Nippa on jousikuormitteinen ja minun nipallani meni vain muutama purkki ennen kuin se "jumittui" johtuen kovettuneista saumavaahtojäännöksistä, ja silloin on puhdistettava käytön välillä, mikä on tässä yhteydessä yksinkertainen asia. Minulla on ollut kaksi Bilteman halvinta pickaa ja molemmat ovat temppuilleet niin, että luulin sen olevan käytännössä standardi.Peter2400 sanoi:
Olen käyttänyt kahta pistooliani suhteellisen paljon, mutta minulla on ehkä vain ollut tuuria.fsn sanoi:Oletko käyttänyt pistoolejasi paljon? Nänni on jousikuormitteinen ja ei kestänyt monta purkkia ennen kuin nännini "jumittui" johtuen kovettuneista vaahtomuovijäämistä, ja silloin täytyy puhdistaa käytön välissä, mikä on tässä yhteydessä yksinkertainen asia. Minulla on ollut kaksi Bilteman halvinta pistoolia ja molemmat ovat reistaileet, joten luulin, että se on käytännössä standardi.
Se onnistui erinomaisesti suoraan purkin mukana tulevasta suuttimesta. 1 purkki kesti lisäksi erittäin pitkään, kun otetaan huomioon, että tarvittiin vain yksi juova meidän kiville, jotka ovat 12 cm leveitä. Arvelen, että voimme asentaa koko muurin 3 purkilla, joiden pitäisi vastata 20 kg sementtiä.
Vaikuttavaa, kuinka kovaa se asettuu vain 15-20 minuutin kuluttua.
Suuttimen tukkeutuminen ei ollutkaan niin helppoa, saattoi pitää 30 minuutin tauon ja jatkaa ilman ongelmia.
Yksi asia, jonka unohdin, oli kuitenkin kastella kivi ensin, en tiedä kuinka tärkeää se on, mutta tiedän, että on melko yleistä tehdä niin, kun työskennellään kivien kiinnittämisessä.
Vaikuttavaa, kuinka kovaa se asettuu vain 15-20 minuutin kuluttua.
Suuttimen tukkeutuminen ei ollutkaan niin helppoa, saattoi pitää 30 minuutin tauon ja jatkaa ilman ongelmia.
Yksi asia, jonka unohdin, oli kuitenkin kastella kivi ensin, en tiedä kuinka tärkeää se on, mutta tiedän, että on melko yleistä tehdä niin, kun työskennellään kivien kiinnittämisessä.
Nyt minun täytyy puuttua asiaan, koska huomaan täällä joidenkin ihmisten olevan tietämättömiä siitä, miten ammattimainen pistooli toimii.
Oikeassa pistoolissa on neula, joka sulkee nenän niin, että happi/ilma ei pääse putkeen ja siten se EI kovetu sisällä. Niitä ei tarvitse puhdistaa, vaan käytetään vaahtoa/liimaa, mitä tarvitaan, ja pistooli asetetaan sivuun. Mitä EI saa tehdä, on ruuvata tuubi pois ja sitten asettaa molemmat sivuun.
Silloin on tietysti ongelmissa ja pistoolin voi heittää pois. Niin kauan kuin nenä on suljettu, kun sitä ei käytetä, pistooli voi pitää vaahdon ladattuna periaatteessa ikuisesti.
Työpaikallamme jokaisella on oma pistooli ja niitä käytetään vaihtelevasti, eikä yksikään pistooli ole mennyt epäkuntoon pitkäaikaisen säilytyksen aikana. Kuitenkin, jos ei ole tilaa, (pistooli vie paljon tilaa tuubin kanssa), voi käyttää puhdistustuubia ja huuhdella puhtaaksi. Se ei vahingoita, niin sanotusti.
Peter, sinulla ei ole ollut tuuria, vaan se toimii erinomaisesti näin. Fsn, olet väärässä. Jos sinulla on biltemapistooli, saat odottaa, että tällaisia asioita voi tapahtua. Jos ostat Ilsbruck- tai Silka-pistoolin, tätä ei tapahdu. Mutta ammattipistooli maksaa 900 kr, joten tietysti on eroa.
Kuitenkin, ne ovat rahanarvoisia joka päivä. Sinulla on täysi kontrolli siitä, kuinka paljon haluat käyttää. Ja voit puristaa mitä tahansa letkuja, jotka sopivat nenän päälle. Kuitenkaan ei pidä sorkkia nenää, vaan antaa vaahdon/liiman kovettua päälle. Sitten kun on aika käyttää sitä uudelleen, kaavitaan kuiva pois veitsellä tai harjalla. Sitten on vain rock & rolla ja mennään. =)
Pistooliin kiinnitettävät tuubit ovat erityisiä ja niissä on erilainen kiinnitys, mutta on olemassa kuten kuvassa näkyvä pullo, joka sopii pistooliin mutta niissä on myös kertakäyttösuutin. Kuitenkin asia on tarkistettava oston yhteydessä, jotta tuubi on oikea.
/puusepältä, joka tietää.
Oikeassa pistoolissa on neula, joka sulkee nenän niin, että happi/ilma ei pääse putkeen ja siten se EI kovetu sisällä. Niitä ei tarvitse puhdistaa, vaan käytetään vaahtoa/liimaa, mitä tarvitaan, ja pistooli asetetaan sivuun. Mitä EI saa tehdä, on ruuvata tuubi pois ja sitten asettaa molemmat sivuun.
Silloin on tietysti ongelmissa ja pistoolin voi heittää pois. Niin kauan kuin nenä on suljettu, kun sitä ei käytetä, pistooli voi pitää vaahdon ladattuna periaatteessa ikuisesti.
Työpaikallamme jokaisella on oma pistooli ja niitä käytetään vaihtelevasti, eikä yksikään pistooli ole mennyt epäkuntoon pitkäaikaisen säilytyksen aikana. Kuitenkin, jos ei ole tilaa, (pistooli vie paljon tilaa tuubin kanssa), voi käyttää puhdistustuubia ja huuhdella puhtaaksi. Se ei vahingoita, niin sanotusti.
Peter, sinulla ei ole ollut tuuria, vaan se toimii erinomaisesti näin. Fsn, olet väärässä. Jos sinulla on biltemapistooli, saat odottaa, että tällaisia asioita voi tapahtua. Jos ostat Ilsbruck- tai Silka-pistoolin, tätä ei tapahdu. Mutta ammattipistooli maksaa 900 kr, joten tietysti on eroa.
Kuitenkin, ne ovat rahanarvoisia joka päivä. Sinulla on täysi kontrolli siitä, kuinka paljon haluat käyttää. Ja voit puristaa mitä tahansa letkuja, jotka sopivat nenän päälle. Kuitenkaan ei pidä sorkkia nenää, vaan antaa vaahdon/liiman kovettua päälle. Sitten kun on aika käyttää sitä uudelleen, kaavitaan kuiva pois veitsellä tai harjalla. Sitten on vain rock & rolla ja mennään. =)
Pistooliin kiinnitettävät tuubit ovat erityisiä ja niissä on erilainen kiinnitys, mutta on olemassa kuten kuvassa näkyvä pullo, joka sopii pistooliin mutta niissä on myös kertakäyttösuutin. Kuitenkin asia on tarkistettava oston yhteydessä, jotta tuubi on oikea.
/puusepältä, joka tietää.
Toistat periaatteessa jo kirjoitettuna olevaa, että kärjessä on venttiili, joka säilyttää paineen ajan yli.ItWasntMe sanoi:Nyt minun on pakko puuttua asiaan, koska huomaan, että jotkut täällä eivät tiedä, miten ammattipistooli toimii.
Oikeassa pistoolissa on neula, joka tiivistää kärjen, jotta happi/ilma ei pääse putkeen ja näin se ei kovetu sisällä. Niitä ei tarvitse puhdistaa, vaan käytetään tarvittava vaahto/liima ja pistooli laitetaan syrjään. Mitä EI saa tehdä, on tietysti irrottaa putki ja sitten laittaa molemmat sivuun.
Silloin olet tietysti "fucked for lyfe" ja voit heittää pistoolin pois.
Niin kauan kuin kärki ei ole auki ja se on kiristetty kiinni käytön jälkeen, pistooli voi olla ladattuna vaahdolla periaatteessa kuinka pitkään tahansa.
Meillä töissä on kaikilla omat pistoolit ja niitä käytetään eri määrissä ja yksikään pistooli ei ole mennyt rikki, vaikka niitä on säilytetty pitkään. Jos ei kuitenkaan ole tilaa (pistooli vie paljon tilaa putken kanssa), niin voi käyttää puhdistusputkea ja huuhdella puhtaaksi. Se ei vahingoita niin sanotusti.
Peter, sinulla ei ole ollut vain tuuria, vaan se toimii hyvin näin.
Fsn, sinulla on väärä käsitys. Jos sinulla on Biltema-pistooli, sinun on odotettava, että niin voi käydä. Jos ostat pistoolin Ilsbruckilta tai Silkalta, sitä ei tapahdu. Mutta ammattipistooli maksaa 900kr, joten tietysti on eroa.
Kuitenkin ne ovat rahansa arvoisia joka päivä. Saat täyden hallinnan sen suhteen, kuinka paljon haluat käyttää. Lisäksi voit laittaa päälle minkälaisia letkuja haluat, kunhan ne sopivat kärjen yli.
Kuitenkin kärkeen ei pidä koskea, vaan anna vaahdon/liiman kovettua sen päälle. Kun on aika käyttää sitä uudelleen, voit raaputtaa kuivan pois veitsellä tai harjalla. Sitten vain rock & rollaamaan ja menoksi. =)
Pistoolin päälle asennettavat putket ovat erityisiä ja niissä on erilainen kiinnitys, mutta on olemassa putkia, kuten kuvassa, jotka sopivat pistooliin mutta ovat myös kertakäyttöisiä. Kuitenkin se on tarkistettava, kun ostaa, jotta saa oikean putken.
/puuseppä, joka tietää.
Miten olen väärässä? Minulla on kaksi pistoolia, molemmat ovat menneet rikki. Se on kurjaa tai huonoa onnea, mutta missä tarkalleen olen väärässä, jopa väität, että se on jotain, mitä täytyy odottaa. Peterin pistoolit toimivat edelleen, hienoa, hauskaa tai tuuria. Mutta miten se on enemmän oikein?
En jättänyt purkkia pistooliin puoleksi vuodeksi vaan otin sen pois ja puhdistin, eikä se ilmeisesti ole tarpeellista.
Minulla on 100 % epäonnistumisprosentti pistoolieni kanssa ja todellisessa Biltema-hengessä ehkä se ei ole valtavan yllättävää. Biltemalla on kaksi mallia, ja olen ostanut halvimman. Se on esine, jota ei käytetä kovin usein. Viimeisin on 4 kuukautta vanha ja menee takuuvaihtoon, kun löydän kuitin.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko joku tietoinen siitä, sopiiko Bilteman vaahtopistooli Illbruck PU700 -pulloihin?
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/fogpistoler/fogskumspistol-2000023750
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/fogpistoler/fogskumspistol-2000023750
