2 734 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Miten kehystää sisäseinät Y-muotoon
Omatoimirakentaja
· Jönköping
· 28 viestiä
Olen nyt tekemässä talossani sisäseiniä. Käytän teräskiskoja lattialla ja katossa ja pystysuoria 70 mm puutolppia 600 mm etäisyydellä, seinät tullaan päällystämään osb:llä ja kipsillä. Olen nyt tullut todella erikoiseen kulmaan, jossa kolme seinää kohtaavat kuten "treriksröset". Miten olisitte tehneet tämän/toteuttaneet? Arvelen, että tapoja on yhtä monta kuin on kirvesmiehiä, mutta olisi kiva nähdä, miten ajattelette.
Paras vastaus
Olin käyttänyt metallikiskoja kuten sinä ja sitten profiiloinut ne siten kuin seinät kohtaavat, sitten liittänyt puuruoteet yhteen kulmassa ja mahdollisesti eristänyt ennen kuin painat viimeisen ruoteen paikoilleen. Sitten käyttänyt taitettavaa metallinauhaa, jota joskus käytetään kipsilevyissä, se on 100mm leveää ja saatavilla rullina. Taivuttanut sen jokaisessa kulmassa ja ruuvannut ruoteet yhteen, jolloin syntyy terävä kulma kaikilta puolilta, sekä vahva ja helpompi sekä osb:lle että kipsille myöhemmin.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Eikö ole turhaa hankaloittaa näillä vinoseinillä ja ovilla?E Månskensbonden90 sanoi:
Mielestäni näyttää siltä, että kaksi vierekkäin olevaa ovea linjassa juuri mahtuisi.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Omatoimirakentaja
· Jönköping
· 28 viestiä
Se tulee olemaan vinottaisia seiniä. Olen hankkinut plåtista valmistettua vikbandia. Varmaan pitää ensin piirtää kaikki lattialle ja sitten tehdä kuten p olsson kirjoitti.
Klikkaa tästä vastataksesi