Onko jollakulla kuvaa siitä, miten voidaan asentaa sisäseinät palkiston päälle ilman, että ensin asetetaan lattialastulevy?

Suunnitelmana on asentaa rimoitus ja lattialämmityslevyt, mutta haluaisin laittaa huoneen kerrallaan, enimmäkseen siksi, että putki kääntyy rimoituksen alla. Jos ensin asennettaisiin lastulevylattia, olisi helppoa asettaa seinät, mutta miten yleensä tehdään muuten? Olen normaalitaitoinen, mutta en kirvesmies, joten kuvat siitä, miten tavallisesti tehdään, ovat arvokkaita.

Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan. Muuten yritän selventää itseäni. Kyse on tietenkin perustason kirvesmiestaidoista... :)

Riippuu siitä, miltä välipohja näyttää ja miten aiot laittaa seinän.

Se onko seinän tarkoitus kulkea lattianiskojen suuntaisesti. Pitäisikö nostaa ja laittaa 45x170 päälle ja sitten rakentaa sisäseinä? Mietin laittaa lattialämmitys harvaan ja silloin tuntui oikealta rakentaa seinät ensin. Ennen sitä olin ajatellut vesielementtejä ja silloin olin ajatellut laittaa ensin lattialastulevyt.

Minulla on harva ja lattiahake, se oli huomattavasti helpompaa asettaa ensin ilman sisäseiniä.
Muuten täytyy todella paljon lyhentää.

Okei. Ajattelin, että täytyy tukea siellä, missä letku kääntyy, joko jos se menee harvalautojen läpi tai tukena, jos sahaamme harvalaudan mutkassa? Kuinka paksu harvalauta sinulla on ja mikä lattialastulevy? En voi vieläkään oikein päättää lattialämmityksen tai patterin välillä... Mutta te olette tyytyväisiä?

Kiitos vastauksista!

Ymmärrän edun, että ensin asennetaan koko lattiaan harvaksi, mutta miten ratkaisit itse putken purkamisen sitten? Ajattelin lähinnä käännöksiä. Jos sitten voisi asettaa harvan kehyksen, täytyykö sen reitin alle kuitenkin laittaa alusrakenteet?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.