6 641 lukukertaa ·
3 vastausta
7k lukukertaa
3 vastausta
miten asennetaan peltikoolaukset??
Hei
Olen vähän uusi rakennusalalla... olen omistanut talon puoli vuotta nyt =). Voiko joku selittää, miten asennetaan metallirangat, jos aikoo kehystää uuden seinän, esimerkiksi betoniseinän taakse (kellariseinä). Kuinka rangat kiinnitetään betoniin? Ja millaiset etäisyydet rangojen välillä tulee olla? Pitääkö asentaa joitakin rangoja vaakasuuntaan? Miten tehdään kulmissa?...
kiitos etukäteen=)
/
M
Olen vähän uusi rakennusalalla... olen omistanut talon puoli vuotta nyt =). Voiko joku selittää, miten asennetaan metallirangat, jos aikoo kehystää uuden seinän, esimerkiksi betoniseinän taakse (kellariseinä). Kuinka rangat kiinnitetään betoniin? Ja millaiset etäisyydet rangojen välillä tulee olla? Pitääkö asentaa joitakin rangoja vaakasuuntaan? Miten tehdään kulmissa?...
kiitos etukäteen=)
/
M
Kun purin rinneringskerroksen ja korvasin vanhat puurungot (joista jotkut olivat kosteusvaurioituneet), asensin teräsrungot.
Periaatteessa teräsrunkojärjestelmässä on kaksi elementtiä, nimittäin lattia-/kattokisko, joka kiinnitetään sekä lattiaan että kattoon (ajattelepa sitä
). Sinun täytyy siis olla kiinnityspisteet lattiassa ja katossa saadaksesi sen toimimaan.
Näiden väliin tulee itse teräsrunko, johon sitten kipsilevy kiinnittyy.
Etäisyydet ovat samat kuin tavallisten runkojen kanssa, riippuen siitä, minkälaisia kipsilevyjä aiot asettaa (c/c 450 tai c/c 600). Vaakasuoria runkoja ei tarvita, ellei sinulla ole ovia tai ikkunoita.
Lisätietoja löytyy esimerkiksi Gyprocin sivuilta, seuraa linkkiä.
Sisäseinät helposti - BPB Gyproc
Periaatteessa teräsrunkojärjestelmässä on kaksi elementtiä, nimittäin lattia-/kattokisko, joka kiinnitetään sekä lattiaan että kattoon (ajattelepa sitä
Näiden väliin tulee itse teräsrunko, johon sitten kipsilevy kiinnittyy.
Etäisyydet ovat samat kuin tavallisten runkojen kanssa, riippuen siitä, minkälaisia kipsilevyjä aiot asettaa (c/c 450 tai c/c 600). Vaakasuoria runkoja ei tarvita, ellei sinulla ole ovia tai ikkunoita.
Lisätietoja löytyy esimerkiksi Gyprocin sivuilta, seuraa linkkiä.
Sisäseinät helposti - BPB Gyproc
kannattaa huomioida, että jos aikoo rakentaa uuden sisäseinän, niin eri puolilla olevat saumat tulisi siirtää eri kohtiin, jotta sauma ei tulisi sauman kohdalle; tämä tekee seinästä vakaamman
Klikkaa tästä vastataksesi