Hei!

Minulla on pieni ongelma, johon toivon teiltä ratkaisua. Olen muuttamassa tallia autotalliksi ja tarvitsen siksi asentaa kaksi uutta autotallin ovea. Nykyisen seinän rakenne koostuu alajuoksusta 125x105mm, sen jälkeen tavallisista pystypuista ja sitten tulee toinen 125x105mm puu, ja tässä kohtaa on ongelma, sillä ylin puu on juuri keskellä suunniteltua aukkoa. Kysymys kuuluu, miten minun tulisi edetä nyt? Olen miettinyt kolme vaihtoehtoa, jotka voisivat toimia.
Kuva autotallin seinästä, jossa näkyy puukehikko ja skarvi keskellä yläpuista. Työkaluja, pahvilaatikkoja ja materiaaleja lattialla. Kuva näyttää puurakenteen seinässä, jossa on kaksi vaakasuuntaista palkkia ja yläreunassa näkyvä liitossauma.
Vaihtoehto 1: Kiinnitä muutama ruuvi ja liitä sauma yhteen, jotta se pysyy kunnolla, ja sen jälkeen poista pystyt puut ja asenna ovi (puiden koko on kuitenkin 125x105mm).

Vaihtoehto 2: Kiinnitä sauma kunnolla plus asenna lauta puun ulkopuolelle, tässä tapauksessa 45x125 (katso kuva, ehkä ymmärrätte, mitä tarkoitan).
Puinen kehikko ja tukipuut, merkinnällä "REGEL 45x125", osana tallin muutostyötä autotalliksi. Alapuolella työkalut ja avonainen ikkuna.

Vaihtoehto 3: Sahaa puu ja asenna uusi palkki siten, että saumakohdat ovat molemmilla puolilla ovea pystypuiden yläpuolella.

Kannattaa myös huomata, että tässä rakennuksessa on yläkerta, joka täytyy ottaa kuormituksen kannalta huomioon.

Jos teillä on joku muu idea, ottakaa mielellään yhteyttä ja kertokaa. Kiitos etukäteen.
/Rags

Ajaisin vaihtoehdolla 3, helpoin hoitaa itse "ottamalla" mitat reilusti ilman laskemista.
Jos vahvistat bef liitoksen laittamalla säännön sivulle, sinun täytyy laittaa säännöt molemmille puolille, jotta vältytään palkin kiertovääntömomentilta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.