Taloni oli pieni remontti, josta tuli täydellinen remontti.

Äskettäin poistin elementtiputket ja vähän laastia/sinistä betonia tuli mukana. Sisällä näin yhden palkin, joka kulkee kellarin yli. Seinämä oikealla on ulkoseinä. Suoraan edessä on entinen suihkutila kellarilla. Lattia on eristetty mineraalivillalla.

Huonokuntoinen puupalkki lahoamassa osittain hajoavan seinän sisällä, ympärillä tiili- ja laastirakenteita. Valo vähäinen, kuva epäselvä.
Vanha, murtuva puupalkki ja sen ympärillä tiiliseinää. Palkin vieressä näkyy metallityökalu ja hämärä käytävä jatkuu taustalla.
Vanha, mureneva puupalkki kellarissa, edessä romahtaneita kiviä ja paljastuneita mineraalivillakerroksia. Taustalla pellettisäkki ja putkia.

Kun pistän palkkia veitsellä, se menee noin 1-2 cm sisään. Palkki murenee todella helposti.
Noin 40 cm syvemmällä (kuvassa näkyvästä kohdasta) palkki näyttää hyvältä, ja kun pistän veitsellä, se jättää vain pisteen.

Miten tämä tulisi korjata?

ps. toivottavasti tämä on oikea foorumi ja kuvat ovat tarpeeksi hyviä (valo ja kamera eivät oikein halunneet tehdä yhteistyötä)
ds.
 
Kantavatko lahonnut kantaa jotain?

Tee lisätuki siihen kohtaan missä se on terve, poista sitten laho osa ja upota terve puukappale tilalle.

/ATW
 
  • Tykkään
kulle
  • Laddar…
A ArneTW sanoi:
Kantavatko lahonneet tapit jotain kuormaa?

Tee ylimääräinen tuki kohtaan missä se on terve ja poista sitten lahonnut osa ja sovita sinne uusi, terve puun pala.

/ATW
Lattiaa lukuun ottamatta en ole täysin varma, mutta siltä vaikuttaa ettei se kanna mitään seinää.
 
O Ortsfånen sanoi:
Golvin lisäksi en ole täysin varma, mutta näyttää siltä, ettei se kannata mitään seinää.
Näyttää puutuholaisilta. Onko sinulla kosteutta siellä?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.