Mitä tarkoitetaan bomilla, kun kellutaan kevytbetonielementeillä?
Monissa kuvauksissa lukee, että ei pitäisi kellua liikaa, koska se voi aiheuttaa bomia. Eikä liian ohutta, koska se voi aiheuttaa läpistanssausta.
 
T
Pommin yhteydessä puts ja vastaavat tarkoittavat yleensä, että se ei ole kiinnittynyt alustaan, joten arvaan villisti tässä ja ajattelen, että jos laittaa liian paksun kerroksen, se voi aiheuttaa tilanteita, joissa tasoite ei ole kiinni alustassa.

Voiko se johtua lämmönkehityksestä, kaasuista tai muodonmuutoksista kovettumisen aikana, en tiedä, mutta se on ehkä mahdollista...?

"Lävistyksen kautta" - tässä epäilen hieman epäonnista erottelua ja oikeastaan tarkoitat lävistystä ja silloin kyse on siitä, että kevytsoraharkon pinta murtautuu tasoitteen läpi. Tämähän voi tapahtua, kun on ohut kerros, joka ei pysy kunnolla kasassa ja tasoitteen pintajännitys yhdessä alustan epätasaisuuksien kanssa vaikuttavat. Se on vähän kuin puhkaista ilmapallo ja se vetäytyy kokoon.
 
  • Tykkään
Mirkan
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.