Tärkeää on, että pinta, johon aiot valaa, on puhdas maalista ja vastaavista. Sitten voit "karhentaa" pintaa niin, että se tulee epätasaiseksi (hieman piikata/koputtaa taltalla); mitä epätasaisempi, sitä parempi tartunta. Sitten puhdistat pinnan irtonaisesta materiaalista (esim. harjaa teräsharjalla). Tämän jälkeen on aika kostuttaa/kastella vanha betonipinta (sopivaa tehdä samalla kun rakennat muottia). Vanha betoni imee paljon vettä. Jos et kastele vanhaa pintaa, se imee kosteuden uudesta betonivalustasi, kuten aiemmin mainitsin. Kun uusi valutukesi on kuivunut (odota vähintään kuukausi, suosittelen), voit mahdollisesti käyttää primääriä, josta kysyit, jos se sopii yhteen maalin kanssa, jota aiot käyttää.

slacker slacker sanoi:
Alltid Primer för vidhäftning! Som någon sa - Rugga upp ytan/ta bort färg innan primer för ännu bättre vidhäftning av betongkakan.
En käyttäisi primeria, kostutan mieluummin vanhan betonin ja valan suoraan sitä vasten ilman mitään primeria.
Ellei tuotteen kuvauksessa lue, että sen on käytettävä tiettyä primeria/tai vastaavaa itsensä ja vanhan pinnan välillä. Mutta tavallisen hienobetonin kanssa ei tarvita primeria vastavaluun.
Tuoteselosteessa ei mainita, että ehdotettua primeria tulee käyttää vanhan betonipinnan vastavaluun.

R roli sanoi:
En käyttäisi primeriä, mieluummin kostuttaisin vanhan betonin ja valaisin suoraan sitä vasten ilman primeriä.
Periaate on todennäköisesti sama, kun primeri sekoitetaan veden kanssa - kuitenkin katson, että primerillä saadaan vielä parempi tarttuvuus, kun irtonaiset partikkelit kiinnittyvät. Erityisesti huokoisilla alustoilla - nyt arvaan, että TS:n lattia ei ole kovinkaan huokoinen, joten molemmat ratkaisut saattavat toimia. Itse olisin kuitenkin käyttänyt primeriä! ;)

No, niin TS:lle kuuluu valita, mitä hän haluaa tehdä. Alukkeella tai ilman. Jos hän nyt valitsee alukkeen, niin ehkä ehdotettu ei ole oikea tuote, koska se vaikuttaa olevan enemmän aluke ennen maalausta eikä aluke suoraan valua varten. Tiedän mitä minä olisin tehnyt, ja @slacker tietää, miten hän olisi tehnyt....

Olen myös epävarma, onko kyseessä oikea tuote, kun katson juuri sitä, johon oli linkitetty - Näyttää olevan niukasti tietoa juuri tästä - Mainitaan "Målning", mikä vaikuttaa epäilemättä väärältä tuotteelta. Huono kokemus juuri Byggmaxin tuotteista Midunilta, käytin heidän lattialakkoja mökissä, mutta lattiaa ei käytetä yhtä usein kuin kotona, joten en voi lausua mitään laadusta.

Itse käytän yksinomaan Finjan tuotantojärjestelmää, kun on kyse Primer/betoni/tasoituslaasti ja kipsilaasti... Ne ovat varmaan eniten käytettyjä.

Kiitos Familj Byggahus, te olette mahtavia!

Aion aloittaa työn nyt. Suositellussa cement säkissä ei mainita mitään sekoittamisesta hiekan kanssa, 6L vettä 25Kg:lle. Ämpärini ei ole niin suuri, että pystyisin sekoittamaan 25Kg kerralla, joten aion sekoittaa puoli säkkiä kerrallaan noin 3L vettä kanssa.

Cementtisäkki? Sinua suositellaan ostamaan "hieno betoni". Mihinäkään valmiiksi sekoitettuun betonisäkkiin ei lisätä 6 l vettä (mitä minä tiedän), tavallisesti noin 3 l koko säkkiin. Jos olet ostanut puhdasta cementiä, siitä ei tule hyvää. Jos sekoitat sen veden kanssa, siitä tulee vain "slurry". Jos sinulla on cementtiä, sinun täytyy myös sekoittaa siihen hiekkaa ja soraa/kiviä oikeassa suhteessa, muuten siitä ei tule hyvää.

R roli sanoi:
Cementtipussi? Sinua suositeltiin ostamaan "hieno betoni". Mihin tahansa valmiiksi sekoitettuun betonipussiin lisätään 6 l vettä (mitä tiedän), yleensä noin 3 l koko pussiin. Jos olet ostanut puhdasta sementtiä, siitä ei tule hyvää. Sekoittaessasi vettä siitä tulee vain "slurry". Jos sinulla on sementtiä, sinun on myös sekoitettava hiekkaa ja soraa/kiveä oikeissa suhteissa, muuten siitä ei tule hyvä.
Anteeksi, tarkoitan juuri sitä, mitä suositellaan aiemmin, :D

Kaikki näyttää olevan hyvin kiitos teille, jotka kärsivällisesti osasitte opastaa minua kaikissa vaiheissa, nyt minulla on kaksi kysymystä:

1. Milloin voin poistaa puukehikon? Kaadoin betonin eilen (lauantai) noin klo 14.
  2. Milloin voin maalata betonin värilattialla? sen täytyy olla kovettunut valmiiksi pesukonetta ja kuivausrumpua varten ensi lauantaihin mennessä right?

Kiitos etukäteen!

Mitä pidempään odotat muotin poistamista, sitä parempi, tärkeintä on nyt, että kaikki on kunnolla kosteaa/märkää. Silloin betoni kovettuu parhaiten. Yleensä näkee, milloin on aika poistaa muotti. Kun muotin ja betonin väliin ilmestyy pieni halkeama, voi alkaa harkita purkamista, mutta betoni on edelleen hieman "hauras", eli reunasta voi helposti irrota paloja, jos se saa iskun. Täysi lujuus saavutetaan aikaisintaan 4 viikon kuluttua. Mutta sitä voi kuormittaa aikaisemmin, mutta varoivaisesti reunojen kohdalla. Pintaa maalatessa kannattaa odottaa, kaikki kosteus on poistuttava betonista, muuten maali irtoaa myöhemmin. Kuinka kauan pitäisi odottaa, on vaikea sanoa, mutta vähintään 4-5 viikkoa, todennäköisesti pidempään. Vaikka valu ei ole paksu, mutta jos haluat hyvän lopputuloksen ja maalin, joka pysyy, odottaisin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.