Onko kenelläkään hyvää käyttökohdetta savitiilille? Olen yrittänyt antaa niitä pois jonkin aikaa + paljon irrallisia, jotka ovat jo maassa. Minun täytyy pian aloittaa katon purkaminen ja asentaa uusi. Sain idean, kun näin ilmoituksen, jossa joku sanoi 'tule ja nouda savitiilet.. käytä täytemateriaalina tai jotain!'. Kuulosti sopivalta idealta, mutta ehkä teillä on parempia ideoita? Toinen idea, jonka sain tänään, oli heittää niitä pienelle polulle, joka kulkee suomaahan (paikka, missä yleensä poltan risuja) ja hakata hieman kuokalla. Luultavasti uppoaa vain, mutta ehkä se hieman vakauttaa? :)

olen nähnyt sen tehtävän maanteillä maaseudulla... näyttää toimivan melko hyvin... niin miksi ei...

voi kuitenkin olla teräviä levyjä alussa... mutta ne tylsyvät ajan mittaan

Aha! Siistiä, alan pitää siitä ideasta yhä enemmän. Se voisi jopa olla hieman koristeellista.

Mielestäni on häpeä tehdä täyttömateriaalia savitiilestä, sillä eihän tiilessä oikeastaan ole mitään vikaa.....vai onko?

Maksoin autotallista 1 kr/kpl alas purettuna, mutta jos tiiliä ei todellakaan kukaan halua, ne toimivat erinomaisesti täyttömateriaalina.........tai parantamaan rapukalastusta, jos pohja on liejuinen ja epäedullinen pikku otuksille.

Olen myös käyttänyt rikkinäistä tiiltä täyttämään pinnanveden kuivatusojan.

Joo, tunnen itseni itse asiassa vähän huonovointiseksi ajatuksesta käyttää sitä täytemateriaalina. Annan ilmoitukseni blocket.se:ssä olla kunnes on aika. Lisäsin sen tänään joten on vielä vähän toivoa :)

Äh! Sitä tekee jokainen maanviljelijä maaseudulla. Olen itse dumpannut yli 5000 pannor (Heby vuosimalli 1956) yhdelle metsätielle. Lähes kaikki pannor olivat haljenneita pakkasen vuoksi. Erinomainen pintavahvistus. Betoni pannor ovat sen sijaan pelkkää paskaa täyttömateriaalina. Se muuttuu kuin hernehalkaisijaksi; liikkuu vain ympäriinsä.

onnistuin äskettäin myymään heby pannuja
näyttää siltä, että nockpannor on helppo päästä eroon ainakin

Onko kenelläkään hyvää ideaa siitä, miten saisi kaikki kattotiilet alas? Jos aion käyttää mursketta, ei ole väliä jos ne menevät rikki, mutta ei halua koko pihan olevan täynnä tiilimurskaa, jota ei sitten saa ylös sorasta.

Liuta ne puiseen kouruun, jossa on patja tai jotain muuta päässä, vaikka aiotkin täyttää "rappeleldplatsen", niin täytyyhän se olla helpompaa käsitellä kokonaisia levyjä.
.......ehkä olisi hyvä idea asettaa kouru suoraan Aktiv stabilin mallin kärryn päälle ;)

ajoin puurennettä, varmista, että se ulottuu koko katon korkeuteen, minulla ei ollut, joten ylin kolmannes oli hieman hankala,
etu on, jos on muutama ihminen mukana.

Haagbard: Aktiv stabil! Sellainen minulla onkin pihalla. Vanha kelkkakärry, jossa sininen pressu ja hankalat kuminauhat pressun lukitsemiseen.

Puukouru? Olen kuullut siitä aiemmin, mutta en ole voinut kuvitella sellaista kourua. Siitä tulee painava, kun katto on melko korkealla. (kaksi kerrosta maanpinnan yläpuolella).

dogen sanoi:
Haagbard: Aktiv stabil! Sellainenhan minulla on pihalla. Vanha kelkkakärry sinisellä suojalla ja hankalat kuminauhat suojan lukitsemiseen.

Puuränni? Olen kuullut siitä aiemmin, mutta en ole pystynyt kuvittelemaan sellaista ränniä. Sehän tulee painamaan paljon, koska katto on melko korkea. (kaksi kerrosta maanpinnan yläpuolella).
Arvelin vain kärrystä, eikö kaikilla pohjoisessa ole sellainen kärry? ;)

Arvasitko todella vai näitkö ilmoituksen blocket:ssa? :) Huomasin, että kärry tuli mukaan kuvaan :)

Okei sitten :-[

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.