Aion korvata "tavallisen" matalan lattialistan ruokailuhuoneessa korkealla versiolla, kuten alla olevat kuvat osoittavat.

Olemme ajatelleet käyttää lattialistaa uudelleen ja olemme jo valinneet "bröstlist", mutta emme vielä tiedä, mitä materiaalia tulisi käyttää listan ja lattialistan väliseen paneeliin.

Olen harkinnut kipsiä tai ehkä ennemmin jotain puulevyä, kuten vaneri, saadakseni aidon puutunnelman, koska asumme vanhassa talossa ja haluamme, että se tuntuu aikakauteen sopivalta. Mutta minulla on tunne, että vaneri voi olla liian karkeaa sen sijaan...

Onko joku tehnyt jotain vastaavaa ja onko hyviä ehdotuksia?

Tässä on kuva, joka selittää varmaan paremmin, mitä tarkoitan.
:)

• Ovi ja nurkka huoneessa, jossa on korkea peitelistayhdistelmä, kukkakuvioinen tapetti yläosassa ja puulattia alhaalla.
Mdf?

jo mdf täytyyhän olla huippu....
//
M

Mdf:ää en ole edes oikein harkinnut, koska olen kuvitellut, että ne levyt ovat liian karkeita, esimerkiksi Byggmaxin 19 mm:n variantti.

Mutta nopea google-haku näyttää, että on olemassa 3 mm:n Mdf:ää.

Valitettavasti näyttää siltä, etteivät jälleenmyyjäni myy niitä ohuempina kuin 16 mm, ja jos se on järkevä vaihtoehto jalkalistaksi, pitäisi 6-10 mm olla maksimipaksuus.

Lisää ehdotuksia?

Koko valmis sokkeli maalataan sitten pellavaöljyvärillä, en tiedä miltä se näyttäisi, jos laittaisimme kipsilevyjä, joiden saumat meidän pitäisi mahdollisesti tasoittaa ennen maalausta.
(tuntuu tietysti vähän pyhäinhäväistykseltä vuoden 1923 talossa, jossa suurin osa muusta on alkuperäismateriaalia).

-Andreas

Voisiko masonite olla vaihtoehto silloin ehkä?

Jaa, olin täysin unohtanut sen...

Olinhan itse asiassa ottanut tämän huomioon, kun "suunnittelin" ruokasalia 3-4 vuotta sitten, miten saatoin unohtaa sen silloin...

Onko masoniitilla mitään erityisiä ominaisuuksia, jotka pitäisi huomioida, jos aiomme käyttää sitä?
Turpoaako tai kutistuuko se esimerkiksi jollain tavalla?
Pitää varmaankin tasoittaa, jotta saumoista tulee siistit, mutta käytämme sitten puukittiä...

Kyllä, ilman että olen kokeillut, olen vakuuttunut siitä, että tasoitus on välttämätöntä.

Pakkausmassa tulee halkeamaan. Liimaa masoniitti ja piilota saumat pienten 20-30 mm masoniittisuikaleiden taakse.

Tai kuten aiemmin mainittu - 8 mm:n MDF ja upota ruuvit siihen, puusepän kittiä reikiin. Masonite on hieman ohut, jotta sillä voisi leikitellä juuri upotuksilla.

onko saatavilla masonitea, joka on 6 mm ja joita yleensä löytyy rautakaupoista

Tai käytä ... ei mitään! Vain tasoita seinä ja maalaa. :)

kamilenski sanoi:
Tai käyttää... ei mitään! Täytä vain seinä ja maalaa. :)
mmm.. mutta täytyy silti leikata olemassa oleva kipsilevy noin 40 cm seinän yläpuolelta poistaakseni vanhan sokkelin, kipsin takana on vain lankkuseinä.

Mutta siksi ajattelin, että asennan vain kipsilevyn, tasaan ja hion, ja sitten maalaan suoraan...
En tiedä, näkeekö mitään eroa, kun lopputulos on joka tapauksessa peittomaalattu...

Voit käyttää renoveringskipsiä. 6mm. Kuitu- tai paksu tapetti tämän päälle. Tai oikotie.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.