Hei!

Olen eristämässä autotallia, joka tulee olemaan enimmäkseen kylmä, mutta lämmittää silloin tällöin, joten olen päättänyt olla käyttämättä muovia seinissä ja katossa. Mietin, onko jollakulla vinkkejä, mitä voisin käyttää sisäkattoon sen sijaan? Haluaisin jotain, mikä pitää eristyksen paikoillaan yläpuolella. Voinko käyttää muovia katossa, vaikka minulla ei ole sitä seinissä?

Seinissä olen käyttänyt tuulensuojapaperia muovin sijaan ja laitoin OSB+gyproc sen päälle, joten seinistä tulee melko tiiviit. Ongelmana tuulensuojapaperissa on, että se repeää helposti, joten haluaisin kattoon materiaalin, joka on hieman venyvämpi.

S
oletko ajatellut laittaa jonkin muun verhon kattoon

Ajan,

Katto: kipsi, ristikoolaus, muovi, eristys, öljykuitulevy, tuuletusrako, katto

Seinä: kipsi, eristys, ulkogipsi, tuuletusrako, paneeli

Luulen että se toimii!

Kyllä, joko kattokipsi tai jokin puupaneeli katossa. En kuitenkaan halua laittaa eristystä suoraan kattopäällystettä vasten.

torparkalle: Oletko ajanut niin pitkään? Miten rakennuksesi lämmitetään?

Tuntuu siltä, että ratkaisuni tulee olemaan hyvin samanlainen kuin sinun, jos muovitan katon.

S
on "regel"-muovi-harva-kipsi/paneeli.
ei eristystä suoraan kipsiä/paneelia vasten

SBH sanoi:
tulee "sääntö"-muovi-harva-kipsilevy/paneeli.
ei eristystä suoraan kipsilevyä/paneelia vasten
Tarkoitatko nyt seinässä? Siellä minulla ei ole muovia.

Viimeksi muokattu:
injonil sanoi:
[linkki]
Tuo voi kyllä olla jotain! Tiedätkö onko se "sitkeä" kuten tavallinen kestomuovi, vai onko se vähän kovempi?

Se on sitkeä! Materiaali ei lainkaan muistuta ikääntymistä kestävää muovia, mutta sitkeä se on kuitenkin!

S
Schlbuditz sanoi:
Tarkoitatko nyt seinässä? Siellähän ei ole, kuten sanoin, mitään muovia.
katossa juu. ja pkast ei mene rikki kun asennat harva

Olen äskettäin pystyttänyt seinät, on kolme huonetta. Autotalliosa saa 10, harrasteosa 20 ja pumppuhuone 5 astetta! Aion lämmittää vesikiertoisesti, mutta alkuun sähköllä! Olen lukenut monia ketjuja muovista sinne tänne, päädyin siihen, ettei ole muovia seinässä!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.