5 087 lukukertaa ·
11 vastausta
5k lukukertaa
11 vastausta
Mitä käyttää muovin sijaan sisäkatossa?
Talon omistaja
· Västernorrland
· 287 viestiä
Hei!
Olen eristämässä autotallia, joka tulee olemaan enimmäkseen kylmä, mutta lämmittää silloin tällöin, joten olen päättänyt olla käyttämättä muovia seinissä ja katossa. Mietin, onko jollakulla vinkkejä, mitä voisin käyttää sisäkattoon sen sijaan? Haluaisin jotain, mikä pitää eristyksen paikoillaan yläpuolella. Voinko käyttää muovia katossa, vaikka minulla ei ole sitä seinissä?
Seinissä olen käyttänyt tuulensuojapaperia muovin sijaan ja laitoin OSB+gyproc sen päälle, joten seinistä tulee melko tiiviit. Ongelmana tuulensuojapaperissa on, että se repeää helposti, joten haluaisin kattoon materiaalin, joka on hieman venyvämpi.
Olen eristämässä autotallia, joka tulee olemaan enimmäkseen kylmä, mutta lämmittää silloin tällöin, joten olen päättänyt olla käyttämättä muovia seinissä ja katossa. Mietin, onko jollakulla vinkkejä, mitä voisin käyttää sisäkattoon sen sijaan? Haluaisin jotain, mikä pitää eristyksen paikoillaan yläpuolella. Voinko käyttää muovia katossa, vaikka minulla ei ole sitä seinissä?
Seinissä olen käyttänyt tuulensuojapaperia muovin sijaan ja laitoin OSB+gyproc sen päälle, joten seinistä tulee melko tiiviit. Ongelmana tuulensuojapaperissa on, että se repeää helposti, joten haluaisin kattoon materiaalin, joka on hieman venyvämpi.
Ajan,
Katto: kipsi, ristikoolaus, muovi, eristys, öljykuitulevy, tuuletusrako, katto
Seinä: kipsi, eristys, ulkogipsi, tuuletusrako, paneeli
Luulen että se toimii!
Katto: kipsi, ristikoolaus, muovi, eristys, öljykuitulevy, tuuletusrako, katto
Seinä: kipsi, eristys, ulkogipsi, tuuletusrako, paneeli
Luulen että se toimii!
Talon omistaja
· Västernorrland
· 287 viestiä
Kyllä, joko kattokipsi tai jokin puupaneeli katossa. En kuitenkaan halua laittaa eristystä suoraan kattopäällystettä vasten.
Talon omistaja
· Västernorrland
· 287 viestiä
torparkalle: Oletko ajanut niin pitkään? Miten rakennuksesi lämmitetään?
Tuntuu siltä, että ratkaisuni tulee olemaan hyvin samanlainen kuin sinun, jos muovitan katon.
Tuntuu siltä, että ratkaisuni tulee olemaan hyvin samanlainen kuin sinun, jos muovitan katon.
Talon omistaja
· Västernorrland
· 287 viestiä
Talon omistaja
· Västernorrland
· 287 viestiä
Olen äskettäin pystyttänyt seinät, on kolme huonetta. Autotalliosa saa 10, harrasteosa 20 ja pumppuhuone 5 astetta! Aion lämmittää vesikiertoisesti, mutta alkuun sähköllä! Olen lukenut monia ketjuja muovista sinne tänne, päädyin siihen, ettei ole muovia seinässä!
Klikkaa tästä vastataksesi