P
Tämä voi olla hyvä selvittää, saako punaisia/oransseja putkia käyttää sisätiloissa..
Ohitamme myös keskustelut valkoisista, sinisistä ja muista erityisväreistä, joita on saatavilla..
Yritämme pysyä 110 putkessa, koska punaisia/oransseja ei ole pienemmässä koossa vakiovalikoimassa..

Olen etsinyt hetken nyt enkä löydä valettavia ja sisätiloissa hyväksyttyjä punaisia/oransseja putkia..
 
Mielenkiintoista on, mitä standardeja he noudattavat, ei minkä värisiä ne ovat. Mutta sisätiloissa pitäisi olla alhaisimmat vaatimukset, joten kaikkien pitäisi toimia.
 
P
D Daniel 109 sanoi:
Mielenkiintoista on, mitä standardeja ne noudattavat, ei mikä väri niillä on. Mutta sisällä pitäisi olla alhaisimmat vaatimukset, joten kaikki pitäisi toimia.
Ok, onko sinulla tietoa valetusta ja kuuman veden kestävyydestä?
Etsin faktoja, jotka sanovat, että niitä saa käyttää eikä vain mielipiteitä?
 
P
  • Harmaa PP-muoviputki sisäviemäriin, jossa on muhvi. Putki on 50 mm halkaisijaltaan ja 3 metriä pitkä.
P
  • Uponor-maaputki, PP, 110x3m, SN8, ruskea, hyväksytty Nordic Poly Markin mukaan. Soveltuu ulkokäyttöön rakentamisessa.
C
Rejäl sanoi:
Ei merkintää B tai BD, joten nämä eivät ole tarkoitettu sisäviemäreihin..
Maanalaiset putket eivät (yleensä ainakaan) ole B ja D-merkittyjä, se on merkintä joka kuuluu HT-putkien standardiin.
Siitä huolimatta tuotteen kuvauksessa voi lukea esim. että putki on hyväksytty valamiseen.
 
P
C cpalm sanoi:
Maaputket eivät yleensä ole B- ja D-merkittyjä, se on merkintä, joka kuuluu HT-putkien standardiin.
Siitä huolimatta voi tuotteen kuvauksessa mainita, että putki on hyväksytty valettavaksi.
Joo, ja kun niitä kutsutaan maaputkiksi, se kertoo jo osan..
Oletko samaa mieltä siitä, että sisäviemärit vaativat B tai BD valettavaksi ollakseen hyväksyttyjä sisäasennukseen vai miten tulkitset?
 
  • Tykkään
cpalm
  • Laddar…

Paras vastaus

C
Rejäl sanoi:
eller hur tolkar du?
Tulkitsen sen samalla tavalla - kaikki HT-putket ovat käytännössä B-merkittyjä, mutta jos aiot sijoittaa ne maahan ja/tai valaa sisään, niiden on lisäksi oltava merkittynä käyttöalueelle D eli BD-merkittyjä.

Tarkoitan, että tämä merkintä on ainutlaatuinen HT-putkille. Ei ole järkevää etsiä sitä maa-viemäriputkista tai muista putkista, vaikka ne voivat olla hyväksyttyjä valussa.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
C cpalm sanoi:
Tulkitse yhtä lailla - kaikki HT-putket ovat käytännössä B-merkittyjä, mutta jos aiot laittaa ne maahan ja/tai valaa niihin, niiden tulee lisäksi olla merkitty käyttötarkoitukseen D, eli BD-merkittyjä.
Samaa mieltä!
C cpalm sanoi:
Mitä tarkoitan on, että kyseinen merkintä on ainutlaatuinen HT-putkille. Ei ole järkeä etsiä sitä maaviemäriputkista tai muista putkista, vaikka ne saattavat olla hyväksyttyjä valetuksiin.
Mutta uskon, että se on niin yksinkertaista koska ne ovat nimeltään maaputket ja niiltä puuttuu tuo merkintä, joten ne eivät yksinkertaisesti ole tarkoitettuja tai hyväksyttyjä sisäkäyttöön..
Maaputki SN8 on paljon kestävämpi, koska se on hyväksytty asennettavaksi teiden alle..
Lähes 30 vuoteni rakennustyömailla aikana en ole koskaan nähnyt punaisia putkia sisätiloissa tai kuullut niistä paitsi muutaman täällä BH:ssa, jotka tulkitsevat tietyn tekstin niin, että punaiset putket olisivat tarkoitettu sisäkäyttöön..
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.