1 420 lukukertaa ·
9 vastausta
1k lukukertaa
9 vastausta
Mitä 110-putkia saa käyttää sisätiloissa?
Tämä voi olla hyvä selvittää, saako punaisia/oransseja putkia käyttää sisätiloissa..
Ohitamme myös keskustelut valkoisista, sinisistä ja muista erityisväreistä, joita on saatavilla..
Yritämme pysyä 110 putkessa, koska punaisia/oransseja ei ole pienemmässä koossa vakiovalikoimassa..
Olen etsinyt hetken nyt enkä löydä valettavia ja sisätiloissa hyväksyttyjä punaisia/oransseja putkia..
Ohitamme myös keskustelut valkoisista, sinisistä ja muista erityisväreistä, joita on saatavilla..
Yritämme pysyä 110 putkessa, koska punaisia/oransseja ei ole pienemmässä koossa vakiovalikoimassa..
Olen etsinyt hetken nyt enkä löydä valettavia ja sisätiloissa hyväksyttyjä punaisia/oransseja putkia..
Mielenkiintoista on, mitä standardeja he noudattavat, ei minkä värisiä ne ovat. Mutta sisätiloissa pitäisi olla alhaisimmat vaatimukset, joten kaikkien pitäisi toimia.
Ok, onko sinulla tietoa valetusta ja kuuman veden kestävyydestä?D Daniel 109 sanoi:
Etsin faktoja, jotka sanovat, että niitä saa käyttää eikä vain mielipiteitä?
Tämän ohjeen mukaan punaisia/oransseja putkia ei ole hyväksytty sisätiloihin vai luenko väärin?
Sen mukaan sisätiloissa olevien putkien on oltava luokiteltuja B tai BD upotusta varten..
https://www.gelia.se/globalassets/gelia_sv/dokument/broschyr_info_gelia_pdf/rorlathund_1005.pdf
Sen mukaan sisätiloissa olevien putkien on oltava luokiteltuja B tai BD upotusta varten..
https://www.gelia.se/globalassets/gelia_sv/dokument/broschyr_info_gelia_pdf/rorlathund_1005.pdf
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Harmaa PP-putki sisäviemärille muhvilla.
Kaikki sisäviemäriputket ovat Nordic Poly Mark -hyväksyttyjä.
Dim. 110 ja 75 on merkitty BD:llä, mikä tarkoittaa, että ne ovat hyväksyttyjä valetaviin rakenteisiin.
https://www.rinkabyror.se/artikel/uponor-htp-pp-ror-50-x-3m/
Kaikki sisäviemäriputket ovat Nordic Poly Mark -hyväksyttyjä.
Dim. 110 ja 75 on merkitty BD:llä, mikä tarkoittaa, että ne ovat hyväksyttyjä valetaviin rakenteisiin.
https://www.rinkabyror.se/artikel/uponor-htp-pp-ror-50-x-3m/
Hyväksytty Nordic Poly Markin mukaan.
SN8
Materiaali: PP
https://www.rinkabyror.se/artikel/uponor-markror-pp-110x3m-sn8/
Ei merkintää B tai BD, joten nämä eivät ole sisäviemäreille tarkoitettuja..
SN8
Materiaali: PP
https://www.rinkabyror.se/artikel/uponor-markror-pp-110x3m-sn8/
Ei merkintää B tai BD, joten nämä eivät ole sisäviemäreille tarkoitettuja..
Joo, ja kun niitä kutsutaan maaputkiksi, se kertoo jo osan..C cpalm sanoi:
Oletko samaa mieltä siitä, että sisäviemärit vaativat B tai BD valettavaksi ollakseen hyväksyttyjä sisäasennukseen vai miten tulkitset?
Paras vastaus
Tulkitsen sen samalla tavalla - kaikki HT-putket ovat käytännössä B-merkittyjä, mutta jos aiot sijoittaa ne maahan ja/tai valaa sisään, niiden on lisäksi oltava merkittynä käyttöalueelle D eli BD-merkittyjä.Rejäl sanoi:
Tarkoitan, että tämä merkintä on ainutlaatuinen HT-putkille. Ei ole järkevää etsiä sitä maa-viemäriputkista tai muista putkista, vaikka ne voivat olla hyväksyttyjä valussa.
Samaa mieltä!C cpalm sanoi:
Mutta uskon, että se on niin yksinkertaista koska ne ovat nimeltään maaputket ja niiltä puuttuu tuo merkintä, joten ne eivät yksinkertaisesti ole tarkoitettuja tai hyväksyttyjä sisäkäyttöön..C cpalm sanoi:
Maaputki SN8 on paljon kestävämpi, koska se on hyväksytty asennettavaksi teiden alle..
Lähes 30 vuoteni rakennustyömailla aikana en ole koskaan nähnyt punaisia putkia sisätiloissa tai kuullut niistä paitsi muutaman täällä BH:ssa, jotka tulkitsevat tietyn tekstin niin, että punaiset putket olisivat tarkoitettu sisäkäyttöön..
Klikkaa tästä vastataksesi


