Hei! Olen etsinyt paljon ruotsalaisilta sivustoilta, mutta en löydä mitään tästä...
Aion rakentaa markiisirakenteen, joka nähdään terasseilla, jossa on 2 teräkspylvästä, jotka on kiinnitetty maahan ja niiden väliin liimapuupalkki. Liimapuupalkkiin kiinnitetään sitten markiisit molempiin suuntiin.
1 mistä ostan teräspylväät katso liite elokuva
2 mistä ostan "jalan" teräspylväälle, jonka sitten kiinnitän puukanteen katso liite kuvat
3 Vaihtoehtoisesti mistä voin ostaa tämän käytettynä ja sitten vain ostaa uudet markiisien?
Tehdään piirustus ja annetaan se sepälle/terästyöpajalle. Ei ole mitään valmista ostettavaa. Pelkkä kiinnitys puukansiin ei riitä...kiinnitys altistuu suurille voimille.
Kiitos vastauksesta. Mutta...
Eikö pitäisi olla joku standardi ostettavaksi? Olen nähnyt monia ratkaisuja, joissa pilarissa on "valmis" paikka liimapuupalkille. Tarkoitatko, että kaikki on mittatilaustyötä? Mielestäni olen myös nähnyt monta kertaa saman tyyppisen jalan kuin kuvassa, mutta isommalla "levyllä".
OK, ymmärrän että se on kiinnitettävä vahvemmin kuin vain ruuvamalla terassiin. Minulla on terassin alla teräspalkkeja, jotka itse asiassa ovat laituri. Joten kun minulla on pilarit ja "jalka", ajattelen että se voisi olla jonkinlaista hitsausta tai muuta ratkaisua kiinnittää teräspalkkiin, joka on terassin alla. Valitettavasti teräspalkit eivät ole sijoitettu täsmälleen siihen, missä pilarin tulee olla. Joten siinä on miettimistä, miten se ratkaistaan...
Onko jollain muulla ehdotuksia, mistä löydän jalat ja tolpat?
Ei kannata mennä julaan. Heillä ei ole sellaisia juttuja. Se, mitä Thamström77 todennäköisesti näki, on sinkitty tolppakenkä pellistä, joka on yleinen, kun laitetaan esim. kaide terassille. Tarvitset karkeampia juttuja.