Onko kenelläkään tietoa, mistä voi ostaa tammea metritavarana, esim. jos haluaa nikkaroida tammipöydän jne? Mielellään Tukholman seudulla ;D

Hyvin varustetussa rautakaupassa tai jossakin puusepänverstaassa? Keltaiset sivut!!

Tarkista suoraan joltain tukkumyyjältä, joskus he harjoittavat myös vähittäiskauppaa esim: Fanerimporten tai Fanerkompaniet Sthlm:ssa. Muuten he varmasti tietävät, ketkä heidän asiakkaistaan ovat parhaita myynnissä.

Minulla on muutama kuutio vedessä upotettua tammea, joka on edelleen turvallisesti tallessa järven pohjassa, mudan sisällä. Voisiko siinä olla jotain? ;)

MathiasS sanoi:
Minulla on muutama kuutio järviveden alla ollutta tammea, joka on edelleen turvassa järven pohjassa, upotettuna saveen. Voisiko se olla jotain arvoista?  ;)
Joo, se kuulostaa todella houkuttelevalta, nosta se vain ensin ylös ja kuivaa se, laita kuntoon niin ostan sen sitten pilkkahintaan ;D ;D ;D

Puun nostaminen on projekti, joka on kestänyt kolme sukupolvea. Ajattelin hoitaa sen kuntoon ennen kuin kuolen ainakin.

Palms Tyresössä (Bussgaragetin luona). Luulen, että heillä on myös oma hemsida.

Kiitos kaikista hyvistä vastauksista, aion tarkistaa hinnat näissä paikoissa! Kiitos ;D

Puuntuonti vaikuttaa tarjoavan nopeaa palvelua ja pitävän yksityisasiakkaista, sain vastauksen melkein heti sähköpostikyselyyni. En kuitenkaan tiedä yhtään, mikä on "hyvä" hinta, joten ehkä vähän apua ???

Halusin tarjouksen tammilevystä mitalla:

Pituus 3000mm
Leveys 650mm
Paksuus 27mm

Sain tarjouksen tästä (ainoa ero oli, että leveys oli 625mm, mikä oli ok minun puolestani) hintaan 2650kr sis. alv ja minun pitäisi mennä Hägersteniin ja noutaa itse, noin 100 km edestakaisin.

Onko se ok hinta, ajattelin ainakin soittaa paikalliseen sahaani ja kysyä, koska se ei tunnu erityisen halvalta, mutta kuten sanottu, en tiedä yhtään ::)

Soitin paikalliselle sahalle, ja täsmälleen saman kokoisen levyn hinta oli 4631kr sis. alv :o :o :o

oho - kävelyetäisyydellä talostamme.

Eivätkö he voi lähettää levyä sinulle? ...10 mailia puulevyn vuoksi....

Niin se aina on, asun Sigtunassa, joten kaikki ostokset joita ei voi tehdä paikallisesti, ovat aina noin 8-10 mailin edestakainen matka (Uppsala tai Sthlm) ;D

Hieman masentavia tuloksia sohvapöydän materiaalien etsinnässä, mutta toivon Pondus Snickerin apua, heillä oli höyläämätöntä tammea noin 650 kr/m2. Muut paikat ovat käytännössä tarjonneet vain tavallista työtasoa (joissain tapauksissa) järkyttäviin hintoihin.

jonten sanoi:
Tässä tulee linkki:

[linkki]

Ehkä hieman kalliita, mutta mielestäni.

/Jonas
He vaikuttavat ehdottomasti parhailta, voin suositella!

Hyvä valikoima Ponduksella, mutta hinnat ovat täysin järjettömiä. Ruotsalaisesta tammesta B-lajittelulla (2. luokka) he haluavat 39380 kr/m3, Pyökki 24.923 kr/m3 ja mänty 14.440 kr/m3.

Se vastaa hinnankorotusta 400-700%, verrattuna tukkumyyntihintaan hieman suuremmissa erissä, kuten kokonainen paketti 3-9 m3.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.