Aion vaihtaa alemman säännön laiturin/venelaiturin reunustuksessa, joka vedenpinnan korkeudesta riippuen on juuri vedenpinnan yläpuolella, veden alla tai sen pinnalla. Jotta sääntö kestäisi, sen tulee olla painekyllästetty NTR A -luokassa.
On kuitenkin vaikeaa löytää juuri 45x95 NTR A:na täällä Göteborgin ympäristössä - NTR A näyttää olevan saatavilla vain leveämmissä mitoituksissa...
Tietääkö kukaan, mistä sitä voisi ostaa täältä lähialueelta?
Voiko toimia ostaa laajempi mitoitus ja sitten jakaa se pienemmäksi tarpeen mukaan?
Valitettavasti ei hyvä ratkaisu, koska se "avaa" säännön - puun kyllästys ei usein saavuta ytimen sisäpintaa, joten päätypinta/sahatut pinnat eivät ole yhtä hyvin suojattuja.
Ntr M vaikuttaa muuten olevan sopiva jatkuvaan kosketukseen länsirannikon veden kanssa.
[linkki]
Riippumatta laadusta, minkä tahansa suuremman rakennustarvikeliikkeen, paitsi Byggmax/Bauhaus, pitäisi pystyä tilaamaan mitä tahansa mittoja.
Kyllä, mutta kun kyseessä on melko pienet määrät, noin 10 palkkia, rakennustarvikeliikkeitä ei kiinnosta tilata niin pieniä määriä. NTR M ei käy, kun kyseessä on makea vesi, lisäksi erittäin lähellä kunnan juomavedenottamoa...
Valitettavasti tämä ei ole hyvä ratkaisu, koska se "avaa" säännön - puun kyllästys ei usein saavuta säännön ydintä, joten päätypuut/sahatut pinnat eivät ole yhtä hyvin suojattuja.
Jos säännön ydin on sydänpuuta, sillä on vähemmän merkitystä, kyllästysaine ei tunkeudu sisään samasta syystä kuin vesi ei tunkeudu. Mutta järkevää on varmaan ostaa 47x200 NTRA ja halkaista.
Valitettavasti ei ole hyvä ratkaisu, koska se "avaa" säännön - puunsuojakäsittely ei usein yllä säännön ytimeen asti, joten päätypinnat/sahatut pinnat eivät ole yhtä hyvin suojattuja.
Voit käsitellä puuta saadaksesi paremman suojan ja silloin mahdollinen vähäinen käsittely jossakin osassa on vähemmän merkittävä. Pari kerrosta puutervaa ja pellavaöljyä on tavallista laitureille. Aloita runsaasti enemmän pellavaöljyä seoksessa ja sitten ohuita kerroksia lisää tervaa. Anna pellavaöljyn hapettua/kovettua kerrosten välillä.
Sitten on ero sydänpuun ja säännön ytimen välillä. Sydänpuu ottaa käsittelyn huonommin, mutta se tekee sen riippumatta siitä, missä se on säännössä, kun taas säännön ydin voi imeä kuin sieni, jos se on pintapuuta.
Mutta mikä on "ska hålla" määritelmä? Mitä käytettiin ennen? Kuinka kauan se kesti? Käytettiinkö ennen painekyllästettyä puuta? Mitä muistan, niin tavallinen korkealaatuinen puu kestää erittäin pitkään. Minulla on melkein tunne, että nykyinen painekyllästetty skeidopuu kestää huonommin kuin korkealaatuinen ja tiivis otryckt.
Mutta mitä tarkoitetaan "pitävyydellä"? Mitä käytettiin ennen? Kuinka kauan se kesti? Käytettiinkö painettua puuta aikaisemmin? Muistaakseni tavallinen, laadukas puu kesti todella pitkään. Minusta tuntuu, että nykyinen painettu huonopuinen kestää huonommin kuin painamaton, hyvän ja tiiviin laadun puu.
Koska on hyvin vaikea löytää laadukasta (hitaasti kasvanutta) puuta, niin valitettavasti painekyllästetty puu on välttämätön, jotta se ei lahoaisi jo muutaman vuoden jälkeen...
Koska on erittäin vaikeaa löytää korkealaatuista puutavaraa (joka on kasvanut hitaasti), on valitettavasti painekyllästettyä käytettävä, jotta se ei mätäneisi jo muutaman vuoden jälkeen...
Oletko kokeillut googlata lähelläsi olevia sahalaitoksia.
Etsi "tallisaha" tai kotisahaajia, on joitakin, joilla on esimerkiksi solosaha, logosol yksityisesti.
Ostan tukkeja parilta metsänomistajalta ja sahautan ne korvausta vastaan yksityisesti logosolilla.
Jos tarvitsen vain muutaman lankun, otan oman moottorisahan jigillä ja sahaan itse.
Mutta silloin sinun pitäisi tietysti tykätä itse ruuvata ja säätää😀.
Oletko kokeillut googlata sahat lähellä sinua.
Katso ympärillesi ”mökkisaha” tai itse sahaajat, on joitakin, joilla on esimerkiksi solosaha, logosol yksityisesti.
Ostan tukkeja parilta metsänomistajalta ja saan ne palkkiota vastaan sahattua yksityisesti logosolilla.
Jos tarvitsen vain yksittäisiä lautoja, käytän omaa moottorisahaa jigillä ja sahaan itse.
Mutta silloin sinun pitäisi tietenkin tykätä näpertää ja askarrella itse😀.
Oletan, että jätit huomiotta, että kysyntä on painekyllästettyä...?
Oletan, että unohdit, että haetaan painekyllästettyä...?
Olen huomannut, että etsit painekyllästettyä, mutta ehdotan silti, että harkitset valintaasi uudelleen, ytimikuusi, tammi tai lehtikuusi saattaa antaa laiturille paremman käyttöiän.
Miksi 45x95 mm? Sehän on usein höylätty, mitä et välttämättä tarvitse vedenpinnan lähellä. Ehdotan, että satsaat sahaamatonta kaksituumaiseen neljä, eli 50x100mm.