Hei,

Rivitalossamme, joka on rakennettu vuonna 1983, on 10mm paksuinen kattokipsilevy. Koska kipsilevy oli niin huonossa kunnossa yhdessä kohdassa, missä aiemmat omistajat olivat asentaneet kattolampuja, minun on vaihdettava noin 20x20 cm kokoinen osa. Tietääkö kukaan, mistä voisin saada 10mm paksuista kipsilevyä?

9mm + muutama kerros lumppappia taakse ehkä toimii?

• Tykkään
pali75
  • Laddar…
Kiitos vinkistä, mutta onko olemassa 9mm sisäkäyttöön? Olen kuullut, ettei sisällä kannata käyttää impregnerattua (löysin vain 9mm ulkokipsiä, kun etsin). Vähän kummallista myös, ettei kukaan näytä enää myyvän 10mm paksuutta. Pitäisi olla useampiakin, joilla on sitä kotona ja jotka tarvitsevat liitoskappaleen tai vastaavan eikä halua laittaa kaikkea uusiksi.

• Tykkään
gurra-g
  • Laddar…
S
pali75 sanoi:
Kiitos vinkistä, mutta onko olemassa 9mm sisäkäyttöön? Olen kuullut, että sisällä ei pitäisi olla impregnerat (löysin vain 9mm ulkokipsilevyn kun etsin). Vähän outoa myös, että 10mm paksuutta ei enää tunnu olevan. Pitäisi olla yhtä ja toista, jotka tarvitsevat kotiin palan tai vastaavan eikä halua vaihtaa kaikkea.
koska ei tarvitsekaan gipsbit korjaamiseen, vaikka se on helpompaa harrastelijapuusepille. muista, että korjaus voi tulla näkyviin

• Tykkään
pali75
  • Laddar…
Eikö ole muita tyyppisiä levyjä 10 mm? Ei tarvitse olla välttämättä kipsiä.

• Tykkään
pali75
  • Laddar…
ota masonit + 6mm remonttikipsi.

• Tykkään
pali75
  • Laddar…
Kiitos vinkeistä! Ei, kipsilevyä ei ehkä tarvita, mutta se tuntui luonnollisimmalta, kun se oli aiemmin käytössä. Luulen, että käytän masoniittia ja sitten 6 mm remontoitavaa kipsiä. Asensin kaksi poikittaista säädintä/harvapaneelia, joihin ruuvaan sekä vanhan että uuden levyn kiinni, joten sitä ei varmaan näy, jos tasoittaa hienosti ja maalaa.

Fotografen sanoi:
Eikö ole muita 10 mm levyjä? Ei tarvitse olla kipsi.
Sekä vaneria että lastulevyä on saatavilla 10 mm.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.