Ulkopuolelta kuvattu terassi, jossa on lasiliukuovet ja kapea puupaneeliverhoilu. Edessä kukkaruukkuja ja terassipöytä tuoleineen.

Tykkään tästä hieman kapeammasta paneelista. Onko tämä jokin tyyppi jalopuuta, joka on vain öljytty?

Voisi olla setripuu. Mutta kuva ei ole täysin selkeä, jotta voisi olla sataprosenttisen varma :)

Kiitos. Tämä ei tule olemaan helppo ottelu. Olen käynyt yhdessä suuremmista rakennustarvikeliikkeistä, mutta heillä ei ollut mitään hyvää ideaa ratkaisusta. Noin 15 neliömetriä ei ollut heille kovin kiinnostava. Täytyy kai kokeilla Hornbachia, he saattavat olla hieman enemmän kuluttajakeskeisiä.

Ratkaisu mihin? :) Tarkoitatko, että haluat terassin setripuusta tai vastaavasta?

He eivät pystyneet löytämään samanlaista paneelia, edes kuusesta. Lasiterassiosa ja ajatukset sen ympärillä ovat valmiita, etsin enemmänkin verhouksen valintaa.

Periaatteessa mitä tahansa puulajia voi käyttää, jos käsittelee sen oikein. Jopa sauna paneli haapasta on hyödyllinen. Kaikki jalopuun vaihtoehdot tulevat tarpeettoman kalliiksi. Skånessa on paljon pieniä puusepänliikkeitä, jotka voivat höylätä jopa pienempiä eriä haluttuun leveyteen ja profiiliin. Käytä oikeaa öljypohjaista kuultomaalia saadaksesi oikean sävyn.

Kattolistojen muotoilu vaikuttaa siihen, miten sade vaikuttaa julkisivuun. Willab Gardensin kuvassa näkyvä ratkaisu on tyylikäs mutta ei optimaalinen. Myös lasiterassin suuntaa suhteessa ilmansuuntiin kannattaa huomioida.

/
justusandersson sanoi:
Voi käyttää periaatteessa mitä tahansa puulajia, jos sen pintakäsittelee oikealla tavalla. T.o.m. saunapaneeli haapassa on käyttökelpoinen. Kaikki jalopuun muodot tulevat tarpeettoman kalliiksi. Skånessa on paljon pieniä puuseppiä, jotka voivat höylätä pienempiä määriä haluttuun leveyteen ja profiiliin. Käytä oikeaa öljypohjaista kuultomaalia saadaksesi oikean sävyn.

Kattorakenteen muotoilu vaikuttaa siihen, miten sade vaikuttaa julkisivuun. Ratkaisu, joka näkyy Willab Gardensin kuvassa, on tyylikäs mutta ei optimaalinen. Lasihuoneen suuntaa suhteessa ilmansuuntiin on myös otettava huomioon.
Kiitos hyvä idea, kyllä sen ei tarvitse olla jalopuuta mutta mieluiten höylätty pinta, kuultomaali oli jo mielessä. Pinta tulee eniten altistumaan etelään ja länteen, joten se tulee kulumaan.

Löysin todella tyylikkäitä paneeleita Hollannista, esim. sahaus alareunassa sivulla.
http://www.tablazz.nl/product/gevelbekleding-thermowood

Minun hollantilainen kielitaitoni ei ole täydellinen, mutta mitä ymmärrän, he puhuvat lämpökäsitellystä puusta, jota voi varmasti saada myös Ruotsista. Olen kuitenkin epäileväinen tätä kohtaan, erityisesti taloudellisista syistä. Mielestäni kyseiset profiilit ovat liian leveitä. Ehdottaisin kaksinkertaista ponttilautaa, noin 20x70 mm. Se saa pyöristetyn luonteen, mutta selkeillä vaakasuorilla merkinnöillä. Olen itse teettänyt paljon paneelia omaan tarpeeseeni, mutta en Skånessa vaan Blekingessä.

Ajattelin tätä, 65 mm sis. spont. Melko lähellä suositustasi 70 mm.
Puun profiili, mitat 65 mm leveys ja 26 mm korkeus, esitetty viivapiirroksena, käytetään rakenteellisessa keskustelussa.

• Puulevyn poikkileikkaus, jonka mitat ovat 65 mm leveys ja 26 mm korkeus, sisältäen profiilin.
Tyyppi on hyvä, antaa varmaan samanlaisen vaikutuksen kuin mitä ehdotin, mutta en näe mitään syytä paksuudelle 26 mm. Se on lähinnä ongelma, koska on riski halkeilulle ym. Ulkopaneelin tulisi olla noin 20 mm, ellei ole erityisiä syitä.

Ulkopaneelin paksuuden tulisi olla noin 20 mm ellei ole erityisiä syitä.

Näen, että kuvassa lukee villab garden. Kysy heiltä, mistä he ovat onnistuneet hankkimaan sen olohuoneeseen.

Mitat, joita etsit, on varmaankin helpompi, kuten mainittua, pyytää höyläämöltä järjestämään sinulle. Kun katson nopeasti netistä, löytyy vain "tavallisia" vaihtoehtoja juuri setripuusta. Jos höyläämö tekee sen, siitä tulee myös henkilökohtaisempi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.