F fribygg sanoi:
Se on oikea tapa päätyliitoksissa terassilla, mutta ei pitäisi olla tarpeen aitalautoihin.
Neuvonta esiporata ylikokoisella poralla, jonka joku antoi, olisi mahdollisesti saanut sinut valitsemaan väärän poran
Kirjoitin, että ts käyttäisi 1mm paksumpaa poraa kuin ruuvia, jos ts valitsisi lyhyet ruuvit. Syynä siihen on se, että jos ruuvi on lyhyt, ei ruuvista luultavasti ole paljon kierteetöntä (tässä tapauksessa n. 20mm ruuvista pitäisi olla kierteetöntä) ja silloin se ei vedä tikkuja kunnolla kiinni ennen kuin ruuvi on niin syvältä uppoutunut, että kierteitä ei jää tikkuihin. Miten se on väärin?

S Snickarkirre sanoi:
Kirjoitin, että ts:n tulisi käyttää 1 mm paksumpaa poraa kuin ruuvia, jos ts valitsee lyhyet ruuvit. Syy tähän on, että jos ruuvi on lyhyt, todennäköisesti ruuvissa ei ole paljon kierteetöntä osaa (tässä tapauksessa noin 20 mm ruuvista pitäisi olla kierteetön) ja silloin se ei kiinnitä rimaa kunnolla, ennen kuin ruuvi on niin syvällä, että rimassa ei ole enää kierrettä jäljellä. Millä tavalla tämä on väärin?
Elämän kova koulu ja peruskoulun käsityötunnit puoli elinikää sitten ovat opettaneet minulle, että esiporaus, jos sitä tarvitaan, tulee tehdä poralla, joka on pienempi tai saman kokoinen kuin ruuvi.

Esiporaus tulee tehdä enintään 75 % ruuvin pituudesta.

On varmasti erikoistapauksia ja materiaaleja, jotka vaativat muuta, mutta TS pyysi neuvoja aitojen kiinnitykseen, ja viestissä #6 annoit neuvon porata ruuvia paksummalla poralla, mikä on suoraan virheellistä mielestäni, koska TS:n ruuvi ei silloin ehkä kiinnity kunnolla puuhun.

Tarkoitin esiporata ainoastaan rimoja, jotta ruuvi vetäisi rimat paremmin kiinni, jos ts käyttäisi lyhyttä ruuvia eikä sitä, mihin rimat kiinnitetään, ehkä olin epäselvä siinä. Jos poraa 1 mm isommalla poralla reglarne/pylväissä, joihin rimat kiinnitetään, ne vetävät todella huonosti :crysmile: minun täytyy yksinkertaisesti olla selkeämpi ensi kerralla (y) ja pylväitä ei tarvitse esiporata ollenkaan, eivätkä rimojakaan, jos ei ole lähellä päätypuuta tai jos ne ovat kuten lyhyet ruuvit.

Siitä tulee pelkkää plockepinn kaikista hyvistä neuvoista.

• Tykkään
Vermilion
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 sanoi:
Heitänpä vielä yhden vinkin☺️ Piilokannetut ruuvit ovat melko huomaamattomia, mutta silti kestäviä.
[kuva]
[linkki]
En tule koskaan näkemään aidan ulkopuolta, joten minulle ei ole väliä kuinka näkymättömiä ruuvit ovat :)

Neistä tuli ruostumattomasta teräksestä valmistettu terassiruuvi. Ne näyttävät toimivan erinomaisesti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.