Hei! Minulla on päänvaivaa, kun olen laittamassa remonttikipsiä! Kuten kuvasta voi nähdä, näyttää siltä, että kipsi/pahvi turpoaa, kun laitan ruuvin levyn keskelle. Se näyttää siis paremmalta, kun ruuvaa reunoilla olevaan syvennykseen kuin keskelle.. onko kyseessä yksinkertaisesti väärä ruuvi? Käytän 3,9x30 mm

• Ruuvattu kipsilevy, ruuvin ympärillä kupruilua ja kohouma keskellä levyä.
G Grymsing sanoi:
Hei! On pulma, kun laitan remonttikipsilevyä! Kuten kuvasta näkyy, kipsi/paperi pullistuu, kun ruuvaan levyn keskelle. Se näyttää siis paremmalta, kun ruuvaan uran reunoille kuin keskelle.. onko yksinkertaisesti väärä ruuvi? Käytän 3,9x30 mm.
Todella epätasainen alusta takana? Olen myös nähnyt, että remonttikipsi käyttäytyy näin, jos alusta takana on liian epätasainen.

H Huggmejsel sanoi:
Todella epätasainen alusta takana? Olen myös nähnyt kunnostusgios käyttäytyvän noin, jos tausta on liian epätasainen.
Ei valtavan epätasainen.. mutta toki saumoissa on hieman epätasaisuutta lastulevyn takana tapetin alla. Hieman siksi asennan kunnostusgips 😀

Minulla oli sama ongelma. Sujui paremmin, kun painoin ruuvia ruuvinvääntimellä ennen kiristämistä. Sen jälkeen olen käyttänyt tavallista kipsiä, halvempi ja helpompi työskennellä.

Olen kokenut saman ongelman 🙁
Kokeilin kolmea eri ruuvivaihtoehtoa. Luulin sitten, että se oli Byggmaxin huonoa kipsiä, joten testasin levyjä K-raudasta. Sama ongelma.
Näyttää olevan vakio-ongelma remonttikipsissä.
Piti ottaa terävä veitsi ja kaivertaa pullistumat pois.

Rickard.
Miten käy, jos testaat lastulevyruuvia? Eikö pää ole väärä kipsille, mutta ilmeisesti oikea pää on myös väärä...

Voit käyttää suurempaa nopeutta ruuvinvääntimellä.

Mielestäni ilmiö esiintyy, jos käytetään tavallista kipsilevyruuvia ja liian alhaisia kierroksia. Onhan olemassa jokin syy, miksi kipsilevyruuvinvääntimet ovat 4500rpm.

Saattaa olla, että ruuvi vetää ja murtaa palan (vahvistetusta) kipsilevystä ennen kuin se vetäytyy materiaalin sisään takana. En ole nähnyt ilmiötä tavallisilla levyillä. Voisi sopia myös Cykelolan kokemuksiin. Painaa kovemmin ruuvinvääntimellä?

Ovatko ne oikeita kipsiruuvit trumpettipäällä?

Kokeile slagskruvdragare

useless useless sanoi:
Ovatko ne oikeita kipsiruuvia trumpetinpäällä?
Minun tapauksessani ne olivat "oikeita" kipsiruuveja. Kolme eri valmistajaa, ostettu eri rakennusmarketeista. En muista suoralta kädeltä, mitkä.

Olen kohdannut saman ongelman, veikkaan, että ohuen levyn lasikuituvahvike on syynä. Jollakin tavalla se puskee ylöspäin olevan kipsikerroksen läpi. Mutta voin olla aivan väärässä. 🙂
Lopulta hakkasin vasaralla yli ja sitten tasoitin.
Siitä lähtien olen käyttänyt vain tavallista kipsilevyä.

• Tykkään
MagHam
  • Laddar…
Voin nyt ilmoittaa, että kävin rakennusliikkeessä ja sain mukaani laatikollisen hårdgipsskruv! Tämän jälkeen sujui kivuttomasti. 👍🏼

• Laatikko kovakipsiruuvia, vihreä kansi, etiketti päällä.
  • Tykkään
MagHam ja 3 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.