3 742 lukukertaa ·
12 vastausta
4k lukukertaa
12 vastausta
Miksi se turpoaa kipsiruuvin ympärillä?!
Hei! Minulla on päänvaivaa, kun olen laittamassa remonttikipsiä! Kuten kuvasta voi nähdä, näyttää siltä, että kipsi/pahvi turpoaa, kun laitan ruuvin levyn keskelle. Se näyttää siis paremmalta, kun ruuvaa reunoilla olevaan syvennykseen kuin keskelle.. onko kyseessä yksinkertaisesti väärä ruuvi? Käytän 3,9x30 mm
Todella epätasainen alusta takana? Olen myös nähnyt, että remonttikipsi käyttäytyy näin, jos alusta takana on liian epätasainen.G Grymsing sanoi:
Olen kokenut saman ongelman 🙁
Kokeilin kolmea eri ruuvivaihtoehtoa. Luulin sitten, että se oli Byggmaxin huonoa kipsiä, joten testasin levyjä K-raudasta. Sama ongelma.
Näyttää olevan vakio-ongelma remonttikipsissä.
Piti ottaa terävä veitsi ja kaivertaa pullistumat pois.
Kokeilin kolmea eri ruuvivaihtoehtoa. Luulin sitten, että se oli Byggmaxin huonoa kipsiä, joten testasin levyjä K-raudasta. Sama ongelma.
Näyttää olevan vakio-ongelma remonttikipsissä.
Piti ottaa terävä veitsi ja kaivertaa pullistumat pois.
Voit käyttää suurempaa nopeutta ruuvinvääntimellä.
Mielestäni ilmiö esiintyy, jos käytetään tavallista kipsilevyruuvia ja liian alhaisia kierroksia. Onhan olemassa jokin syy, miksi kipsilevyruuvinvääntimet ovat 4500rpm.
Mielestäni ilmiö esiintyy, jos käytetään tavallista kipsilevyruuvia ja liian alhaisia kierroksia. Onhan olemassa jokin syy, miksi kipsilevyruuvinvääntimet ovat 4500rpm.
Saattaa olla, että ruuvi vetää ja murtaa palan (vahvistetusta) kipsilevystä ennen kuin se vetäytyy materiaalin sisään takana. En ole nähnyt ilmiötä tavallisilla levyillä. Voisi sopia myös Cykelolan kokemuksiin. Painaa kovemmin ruuvinvääntimellä?
Olen kohdannut saman ongelman, veikkaan, että ohuen levyn lasikuituvahvike on syynä. Jollakin tavalla se puskee ylöspäin olevan kipsikerroksen läpi. Mutta voin olla aivan väärässä. 🙂
Lopulta hakkasin vasaralla yli ja sitten tasoitin.
Siitä lähtien olen käyttänyt vain tavallista kipsilevyä.
Lopulta hakkasin vasaralla yli ja sitten tasoitin.
Siitä lähtien olen käyttänyt vain tavallista kipsilevyä.
Klikkaa tästä vastataksesi