9 762 lukukertaa ·
28 vastausta
10k lukukertaa
28 vastausta
Miksi julkisivulevyt ovat 30/50/80 mm?
miksi julkisivulevyt eivät aina ole vakiopaksuisia ja sääntömittojen (kuten 45/70/90) mukaisia.
Isover-julkisivulevy, jossa on alumiinia ja jota aion käyttää, on 50 mm (30/80 mm). Esimerkiksi ikkunoiden siirtämisessä ja pidentämisessä se on vähän hankalaa, vai mitä? Täytyy halkaista puuta tätä varten, vai mitä?
Miksi Isoverilla ja Knaufilla sekä muilla on tämä paksuus, 50 mm, julkisivulevyissä, mutta "tavallinen" runkopaksuus tavallisessa eristeessä?
Utelias ja kiitollinen tiedoista.
Isover-julkisivulevy, jossa on alumiinia ja jota aion käyttää, on 50 mm (30/80 mm). Esimerkiksi ikkunoiden siirtämisessä ja pidentämisessä se on vähän hankalaa, vai mitä? Täytyy halkaista puuta tätä varten, vai mitä?
Miksi Isoverilla ja Knaufilla sekä muilla on tämä paksuus, 50 mm, julkisivulevyissä, mutta "tavallinen" runkopaksuus tavallisessa eristeessä?
Utelias ja kiitollinen tiedoista.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Julkisivulevyt tulee asentaa reunasta reunaan, eli ei koolinkien väliin. Niillä on myös erilaiset leveys- ja korkeusmitat kuin koolauslevyillä.
Tarkoitatko ripustaa ikkunan eristeeseen? Mikä levytyyppi pystyy tähän? Onko tämä levy myös 50 mm?I icho sanoi:
Ajattelin käyttää Isover fasadskiva 30 alu:ta. Tämä on tosin melko kompaktia, mutta koko ikkunan kiinnittäminen tähän ei tunnu kovin tukevana. Onko joku (muu) tehnyt tämän ja voi vahvistaa menetelmän?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 viestiä
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 viestiä
Gunnebolta on olemassa konsoleja ja kiinnikkeitä, minulla on nimittäin samankaltaisia ajatuksia koska olen ostanut kotiin Fasadskiva 30 100 mm meneillään olevaan remonttiin. Näiden etuna on se, että eristyksen voi olla suoraan ikkunoita vasten, mutta en ole löytänyt ketään, joka myisi näitä verkossa, sen verran kun olen etsinyt.
Luulen, että asennan koolaukset olemassa olevaan rakenteeseen kiinnittääkseni ikkunat, vaikka siitä tuleekin kylmäsilta.
Luulen, että asennan koolaukset olemassa olevaan rakenteeseen kiinnittääkseni ikkunat, vaikka siitä tuleekin kylmäsilta.
On mukavaa kuulla joltakin toiselta, joka on samanlaisia huolia. Silloin ongelma ei ole ilmeisen helposti ratkaistavissa.
Löysin jotain, jota kutsutaan nimellä adjufix, mutta ei ole suoraan tietoa siitä, miten se asennetaan. Voin arvata, mutta ehkä täällä on joku, jolla on kokemusta?
Löysin jotain, jota kutsutaan nimellä adjufix, mutta ei ole suoraan tietoa siitä, miten se asennetaan. Voin arvata, mutta ehkä täällä on joku, jolla on kokemusta?
Onko sinulla linkkiä konsoliin?richardtenggren sanoi:
Gunnebolla on konsolit ja kiinnikkeet, minulla on nimittäin samanlaisia ajatuksia, koska olen ostanut kotiin Fasadskiva 30 100 mm meneillään olevaan remonttiin. Niiden etuna on, että eristys voidaan laittaa suoraan ikkunoiden viereen, mutta en ole löytänyt niitä myynnistä verkosta, vaikka olen vähän etsinyt.
Luulen, että laitan tukipuut olemassa olevaan runkoon kiinnittääkseni ikkunat siihen, tämä luo kyllä kylmäsillan.
En löydä sitä.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 viestiä
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 viestiä
Anteeksi, virhe kirjoittaessani Gunnebo, se on luultavasti tytäryhtiö/sisar-/emoyhtiö Gunnebo, mutta en muistanut nimeä. Niitä kutsuttiin joka tapauksessa Gunnebo täällä byggahus-foorumilla vanhassa ketjussa.fgo sanoi:
En ole vielä selvittänyt, mitkä sopivat minun tarpeisiini.
Länk
Kiitos!
Ne näyttävät melko suurilta verrattuna adjufix ratkaisuun.
http://www.spitpaslode.se/sv/Adjufix-karminfastning/Tillbehor/Rakt-beslag_pSE_88392sharp0.htm
Kuitenkin en löydä mitään teknistä kuvausta tai asennusohjeita adjufixilta ollenkaan.
Ne näyttävät melko suurilta verrattuna adjufix ratkaisuun.
http://www.spitpaslode.se/sv/Adjufix-karminfastning/Tillbehor/Rakt-beslag_pSE_88392sharp0.htm
Kuitenkin en löydä mitään teknistä kuvausta tai asennusohjeita adjufixilta ollenkaan.
Tämän pitäisi olla saatavilla
http://essve.se/pdf/sheet_ess_1_433885.pdf
20 kappaleen laatikossa ruuvin kanssa hylsyyn maksaa noin 500 kr
http://essve.se/pdf/sheet_ess_1_433885.pdf
20 kappaleen laatikossa ruuvin kanssa hylsyyn maksaa noin 500 kr
Viimeksi muokattu:
Tässä on levy, jota ajattelin. Olen itse kokeillut ruuvata siihen ja voin todistaa, että se pysyy hyvin!G Pergel sanoi:
https://www.rockwool.se/konstruktio...--montering-av-fonster-i-ventilerade-fasader/
Jäin essven ratkaisuun nyt kun istuin ja katselin.
Aion vaihtaa paneelia talon osaan, joten ajattelin laittaa ylimääräisen levyn lisäeristystä varten.
Tällä hetkellä on lankkurunko ja huomaan, että sisäpuolella on välillä hieman kylmä.
Seinärakenteesta riippuen voi minimoida kylmäsillan sillä kiinnikkeellä, MUTTA karmin on edelleen kylmäsilta, jota ei voi välttää perin. ikkunakarmin kanssa.
Aion vaihtaa paneelia talon osaan, joten ajattelin laittaa ylimääräisen levyn lisäeristystä varten.
Tällä hetkellä on lankkurunko ja huomaan, että sisäpuolella on välillä hieman kylmä.
Seinärakenteesta riippuen voi minimoida kylmäsillan sillä kiinnikkeellä, MUTTA karmin on edelleen kylmäsilta, jota ei voi välttää perin. ikkunakarmin kanssa.