miksi julkisivulevyt eivät aina ole vakiopaksuisia ja sääntömittojen (kuten 45/70/90) mukaisia.

Isover-julkisivulevy, jossa on alumiinia ja jota aion käyttää, on 50 mm (30/80 mm). Esimerkiksi ikkunoiden siirtämisessä ja pidentämisessä se on vähän hankalaa, vai mitä? Täytyy halkaista puuta tätä varten, vai mitä?

Miksi Isoverilla ja Knaufilla sekä muilla on tämä paksuus, 50 mm, julkisivulevyissä, mutta "tavallinen" runkopaksuus tavallisessa eristeessä?

Utelias ja kiitollinen tiedoista.

Julkisivulevyt tulee asentaa reunasta reunaan, eli ei koolinkien väliin. Niillä on myös erilaiset leveys- ja korkeusmitat kuin koolauslevyillä.

Mutta ikkunoiden kohdalla se on kai väistämätöntä, jos aikoo siirtää ikkunoita ja ovia?

G Pergel sanoi:
Mutta ikkunoiden kohdalla se on varmaan väistämätöntä, jos aikoo siirtää ikkunat ja ovet ulos?
Ei, käytä parocs kovaa eristelevyä, johon voi ruuvata, niin se ei ole ongelma.

I icho sanoi:
Ei se mitään, käytä Parocin kovaa eristelevyä, johon voi ruuvata, niin se ei ole ongelma.
Tarkoitatko ripustaa ikkunan eristeeseen? Mikä levytyyppi pystyy tähän? Onko tämä levy myös 50 mm?

Ajattelin käyttää Isover fasadskiva 30 alu:ta. Tämä on tosin melko kompaktia, mutta koko ikkunan kiinnittäminen tähän ei tunnu kovin tukevana. Onko joku (muu) tehnyt tämän ja voi vahvistaa menetelmän?

richardtenggren
Gunnebolta on olemassa konsoleja ja kiinnikkeitä, minulla on nimittäin samankaltaisia ajatuksia koska olen ostanut kotiin Fasadskiva 30 100 mm meneillään olevaan remonttiin. Näiden etuna on se, että eristyksen voi olla suoraan ikkunoita vasten, mutta en ole löytänyt ketään, joka myisi näitä verkossa, sen verran kun olen etsinyt.

Luulen, että asennan koolaukset olemassa olevaan rakenteeseen kiinnittääkseni ikkunat, vaikka siitä tuleekin kylmäsilta.

On mukavaa kuulla joltakin toiselta, joka on samanlaisia huolia. Silloin ongelma ei ole ilmeisen helposti ratkaistavissa.

Löysin jotain, jota kutsutaan nimellä adjufix, mutta ei ole suoraan tietoa siitä, miten se asennetaan. Voin arvata, mutta ehkä täällä on joku, jolla on kokemusta?

richardtenggren richardtenggren sanoi:
Gunnebolla on konsolit ja kiinnikkeet, minulla on nimittäin samanlaisia ajatuksia, koska olen ostanut kotiin Fasadskiva 30 100 mm meneillään olevaan remonttiin. Niiden etuna on, että eristys voidaan laittaa suoraan ikkunoiden viereen, mutta en ole löytänyt niitä myynnistä verkosta, vaikka olen vähän etsinyt.

Luulen, että laitan tukipuut olemassa olevaan runkoon kiinnittääkseni ikkunat siihen, tämä luo kyllä kylmäsillan.
Onko sinulla linkkiä konsoliin?
En löydä sitä.

richardtenggren
fgo fgo sanoi:
Onko sinulla linkki konsoliin?
En löydä sitä
Anteeksi, virhe kirjoittaessani Gunnebo, se on luultavasti tytäryhtiö/sisar-/emoyhtiö Gunnebo, mutta en muistanut nimeä. Niitä kutsuttiin joka tapauksessa Gunnebo täällä byggahus-foorumilla vanhassa ketjussa.

En ole vielä selvittänyt, mitkä sopivat minun tarpeisiini.

Länk

Viimeksi muokattu:
Sitten tulee suuri kysymys. Onko tämä niin paljon parempi kuin tehdä ulostulo 45x45 ympäri ikkunaa?

Kylmäsillat vs. kustannus vs. lujuus/toiminnallisuus?

Richard tarkoittaa varmaankin Simpson Strong Tie, strongtie.se :)

(Omistaa Gunnebo Fastening)

• Tykkään
richardtenggren
  • Laddar…
G Pergel sanoi:
Eli ripustaa ikkuna eristeeseen? Minkälainen levy kestää tämän? Onko myös tämä levy 50 mm?

Ajattelin käyttää Isoverin fasadskiva 30 alu. Tämä on tosin aika kompakti, mutta kiinnittää koko ikkuna tähän ei tunnu kovin tukevasti. Onko joku (muu) tehnyt tämän ja voi vahvistaa menetelmän?
Tässä on levy, jota ajattelin. Olen itse kokeillut ruuvata siihen ja voin todistaa, että se pysyy hyvin!
https://www.rockwool.se/konstruktio...--montering-av-fonster-i-ventilerade-fasader/

Jäin essven ratkaisuun nyt kun istuin ja katselin.
Aion vaihtaa paneelia talon osaan, joten ajattelin laittaa ylimääräisen levyn lisäeristystä varten.
Tällä hetkellä on lankkurunko ja huomaan, että sisäpuolella on välillä hieman kylmä.
Seinärakenteesta riippuen voi minimoida kylmäsillan sillä kiinnikkeellä, MUTTA karmin on edelleen kylmäsilta, jota ei voi välttää perin. ikkunakarmin kanssa.

• Tykkään
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.