3 766 lukukertaa ·
34 vastausta
4k lukukertaa
34 vastausta
Miksi en tapaa sääntöä
Suunnilleen kyllä... Kun asennan kipsilevyjä, ei montaa ruuvia osu koolauspalkkeihin. Kipsilevyä ei tarvitse ruuvata mihinkään koolauspalkkiin, joten ei ole mitään syytä piirtää tarkalleen mihin ne ovat ennen ruuvausta. Reunoilla ruuvataan pari cm kittisauman sisään ja keskelle levyä se menee, miten menee.B Build101 sanoi:
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 078 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 078 viestiä
Mutta jos sinulla on puulevy, esim. OSB, niin se sopii hyvin TV:n kiinnittämiseen siihen puuruuvilla. Sen pitäisi riittää hyvin TV:lle, joka kiinnitetään muutamalla ruuvilla. En muista varmasti, mutta mielestäni OSB kestää noin 100 kg yhdellä ruuvilla.
Minulla on nämä ruuvit, jotka tulivat mukana seinäkiinnikkeiden kanssa, ja olen myös ostanut puuruuvin.BirgitS sanoi:
Pieni päivitys, löysin nyt puulistan ja naulasin siihen kohtaan, jossa uskon olevan keskipisteen, mutta nyt on seuraava ongelma, olen mitannut sekä 45 cm että 60 tunnetusta listasta, mutta en löytänyt yhtään muuta listaa sillä etäisyydellä? Voisiko se olla 30 cm, silloin olisin silti osunut listaan 60...
Muokkaus: talo on 70-luvulta ja alan nyt epäillä, että se on vain yksittäinen lista eikä muita...
Muokkaus: talo on 70-luvulta ja alan nyt epäillä, että se on vain yksittäinen lista eikä muita...
Viimeksi muokattu:
Lopeta etsiminen. Sinulla on puulevy kipsin takana, joka kestää.B Build101 sanoi:Pieni päivitys, löysin nyt puukehikon ja olen naulannut itseni eteenpäin siihen kohtaan, jossa uskon olevan keskipiste, nyt on seuraava ongelma, olen mitannut sekä 45 cm että 60 tunnetusta kehikosta, mutta en löytänyt toista kehikkoa sillä etäisyydellä? Voiko se olla 30 cm, silloin olisin kuitenkin osunut kehikkoon 60...
Muokkaus: talo on 70-luvulta ja alan epäillä nyt, että se on vain itsenäinen kehikko eikä muita...
Kokeile myös 30, mutta kohtuudella seuraava on sitten 60 ja siellä olet jo ollut?
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 078 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 078 viestiä
Jos tv painaa 57 kg, se voidaan ripustaa ruuviin. Jos aiot kuitenkin käyttää telinettä, joka siirtää sen seinältä ja mahdollistaa kallistamisen, on viisasta ruuvata se runkoon tai käyttää 4 kpl Mollya tai joitakin sopivia ruuveja, jotka pitävät hyvin kiinni OSB/vaneria kipsilevyn takana.B Build101 sanoi: