B Build101 sanoi:
Etsin on magneettinen, joten jos ne, jotka ovat asentaneet levyn, ovat tehneet oikein, naula/ruuvi pitäisi olla suunnilleen koolauspalkkien keskellä?
Suunnilleen kyllä... Kun asennan kipsilevyjä, ei montaa ruuvia osu koolauspalkkeihin. Kipsilevyä ei tarvitse ruuvata mihinkään koolauspalkkiin, joten ei ole mitään syytä piirtää tarkalleen mihin ne ovat ennen ruuvausta. Reunoilla ruuvataan pari cm kittisauman sisään ja keskelle levyä se menee, miten menee.

• Tykkään
tergo
  • Laddar…
Cheesen
B Build101 sanoi:
Se on yksi vaihtoehdoista, jota olen myös pohtinut, mutta ajattelen silloin, että TV painaa 57 kg.. voiko 6 M8 Molly -kiinnikettä pitää sen paikoillaan ilman, että se kaatuu?
Jos muistan oikein, laskimme 60 kg/6 mm ruuvi, kun asensimme keittiön... Molly on kai 25 kg/ruuvi.

B Build101 sanoi:
Etsin on magneettinen, joten jos ne, jotka ovat asentaneet levyn, ovat tehneet sen oikein, niin naulan/ruuvin pitäisi olla suunnilleen naulojen keskellä?
Ero pitäisi olla ja on.

• Tykkään
Foliehatten3
  • Laddar…
BirgitS
Mutta jos sinulla on puulevy, esim. OSB, niin se sopii hyvin TV:n kiinnittämiseen siihen puuruuvilla. Sen pitäisi riittää hyvin TV:lle, joka kiinnitetään muutamalla ruuvilla. En muista varmasti, mutta mielestäni OSB kestää noin 100 kg yhdellä ruuvilla.

• Tykkään
Thomas59 ja 1 muu
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sanoi:
Mutta jos sinulla on puulevy, esim. OSB, niin sillä voi kiinnittää TV:n puuruuvilla. Se riittää hyvin TV:lle, joka kiinnitetään muutamalla ruuvilla. En nyt muista tarkasti, mutta minulla on käsitys, että OSB kestää noin 100 kg yhdellä ruuvilla.
Minulla on nämä ruuvit, jotka tulivat mukana seinäkiinnikkeiden kanssa, ja olen myös ostanut puuruuvin.

• Käsi pitelee metallista ruuvia, joka on toimitettu seinäkiinnikkeiden mukana.
  • Käsi pitelee kuusiokolo-vääntimen päätä muistuttavaa ruuvia mustalla pinnalla taustalla.
B Build101 sanoi:
Minulla on nämä ruuvit, jotka tulivat mukana seinäkiinnikkeiden kanssa, olen myös ostanut puuruuvin.
Kohtuullisesti ylimitoitettuja, jos sinulla on 6 kpl.....

Cheesen Cheesen sanoi:
Molly on varmaan 25kg/ ruuvi
Taulukko, joka esittää SAM Metall Expander Enkelsin käytännölliset kuormituskapasiteetit eri ko'oissa (4E, 5E, 6E) yksinkertaisella kipsillä, sisältää N- ja V-kuormarajat.
Tekninen tieto SAM Metalliexpander tuplana, kuvio ja taulukko käytännöllisestä kantokyvystä eri nostokuormille ja poikittaiskuormille.

Viimeksi muokattu:
Pieni päivitys, löysin nyt puulistan ja naulasin siihen kohtaan, jossa uskon olevan keskipisteen, mutta nyt on seuraava ongelma, olen mitannut sekä 45 cm että 60 tunnetusta listasta, mutta en löytänyt yhtään muuta listaa sillä etäisyydellä? Voisiko se olla 30 cm, silloin olisin silti osunut listaan 60...

Muokkaus: talo on 70-luvulta ja alan nyt epäillä, että se on vain yksittäinen lista eikä muita...

Viimeksi muokattu:
K
Lopeta etsimään reglar.
Jos sinulla on kipsilevyä ja OSB:tä tai vaneria, voit ilman ongelmia ripustaa suurimman tv:n, jonka löydät Elgigantenista (tai muualta) ilman, että sinun tarvitsee ruuvata regelin kiinni.

• Tykkään
Farstatjej90 ja 2 muuta
  • Laddar…
B Build101 sanoi:
Pieni päivitys, löysin nyt puukehikon ja olen naulannut itseni eteenpäin siihen kohtaan, jossa uskon olevan keskipiste, nyt on seuraava ongelma, olen mitannut sekä 45 cm että 60 tunnetusta kehikosta, mutta en löytänyt toista kehikkoa sillä etäisyydellä? Voiko se olla 30 cm, silloin olisin kuitenkin osunut kehikkoon 60...

Muokkaus: talo on 70-luvulta ja alan epäillä nyt, että se on vain itsenäinen kehikko eikä muita...
Lopeta etsiminen. Sinulla on puulevy kipsin takana, joka kestää.
Kokeile myös 30, mutta kohtuudella seuraava on sitten 60 ja siellä olet jo ollut?

Selvä, ajattelin kiinnittää 2 puuruuvilla runkoon ja loput Molly:lla, pitäisi olla tukeva 😅

Kiitos avusta kaikille, todella arvostan paljon ♥️

B Build101 sanoi:
Alright, ajattelin kiinnittää 2 puuruuvilla regeliin ja loput Mollyilla pitäisi olla vakaa 😅

Kiitos avusta kaikille, arvostan todella paljon ♥️
Et tarvitse Mollya puulevysi kanssa.

• Tykkään
Thomas59 ja 1 muu
  • Laddar…
Kun on porattu reikä, voi ottaa taivutetun rautalangan ja pujottaa sen sisään, sitten pyörittää kunnes se osuu sääntöön, merkitsee kulman ja sitten voi helposti nähdä tarkalleen missä sääntö menee.

BirgitS
B Build101 sanoi:
Alright, ajattelin kiinnittää 2 puuruuvilla runkoon ja loput mollylla, sen pitäisi olla vakaa 😅

Kiitos avusta kaikille, arvostan sitä todella paljon ♥️
Puuruuvi puulevyssä on kai parempi kuin molly.

• Tykkään
elmont ja 5 muuta
  • Laddar…
B Build101 sanoi:
Se on yksi vaihtoehdoista, joita olen myös harkinnut, mutta sitten ajattelen, että tv painaa 57 kg... voisiko 6 kpl m8:aa Mollylla pitää sen paikoillaan ilman, että se kaatuu?
Jos tv painaa 57 kg, se voidaan ripustaa ruuviin. Jos aiot kuitenkin käyttää telinettä, joka siirtää sen seinältä ja mahdollistaa kallistamisen, on viisasta ruuvata se runkoon tai käyttää 4 kpl Mollya tai joitakin sopivia ruuveja, jotka pitävät hyvin kiinni OSB/vaneria kipsilevyn takana.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.