Talo vuodelta -54, missä olen asunut melkein 1 vuoden ajan ja korjaan asioita sekä löydän uusia asioita ajan myötä.

Yläkerrassa, pienessä vaatekomerossa piiloutuu jokin slas-säiliö... säiliö?!

Metallisäiliö ullakolla, siihen kiinnittynyt putki; mahdollisesti paineentasauskammio 1954 rakennetun talon yläkerrassa.

Vasemman käden sormi osoittaa vanhan talon katon yläpuolella olevaan vaatekomeroon, jossa on piilotettu säiliö tai putki.

Siihen menee putki. Sen yläpuolella, tämän katon yläpuolella on kylmä ullakko.

En ole tarkistanut yläpuolelta, enkä myöskään katsonut mihin putki johtaa.

Ajattelen, että se voisi olla jokin tasoituskammio, mutta mihin tarkoitukseen? Jos ei, voiko se olla jotain vaarallista?

Ajattelen, että jollakin voisi olla selvä vastaus, koska se voi olla itsestäänselvä asia. Mutta mitä minä tiedän. Arvostan neuvoja, ideoita, palautetta.
 
Laajennusastia lämmitysjärjestelmälle?
 
  • Tykkään
guggen ja 1 muu
  • Laddar…
Hmm ja why not, ett expansionskärl. Kiitos siitä. En tiedä kuinka järjestelmä toimii enemmän kuin että minulla on fjärrvärme, poistan ilmaa lämpöpattereista, voin säätää painetta kellarissa. Mutta se voi tosiaan olla niin!
 
Se muistuttaa paisuntasäiliötä. Mutta silloin siihen liittyy yleensä myös ilmanpoisto katon kautta. Ja ”tulo” lämmitysjärjestelmästä tulee yleensä alhaalta päin.
 
  • Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
tommib
Katso ullakolle, jos sieltä tulee putki ylös. Se on yleensä avoin putki katon läpi.

Onko talossa aiemmin ollut jokin muoto poltettu lämmitys?

Jos sinulla on nykyään kaukolämpö, tuo säiliö voi olla irtikytkettynä.
 
  • Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Ok sitten tiedän mitä etsiä - mahdollinen ilmanpoisto ja tuloputki siis, kiitos!

H hempularen sanoi:
.,expansionskärl..silloin yleensä on myös ilmanpoisto katon läpi. Ja "tuloputki" lämmitysjärjestelmästä tulee tavallisesti alhaalta.
 
Tuli juuri mieleen, että katolla oli pieni putki, joka nousi ylös sillä puolella kattoa. Sitten meillä on kaksi hyvää neuvoa tarkistaa se ns. avluftning!

Ehdottomasti, taloa on lämmitetty sen elinajan.

Todella mielenkiintoista, täyttääkö tuo astia jonkin toiminnon vai ei. Kiitos - täytyy selvittää!

Tästä tulee jännittävää. (Palaan asiaan)

tommib tommib sanoi:
..tavallisesti auki oleva putki katon läpi.

Onko talossa aikaisemmin ollut jotain polttolämmitystä?

Jos sinulla on kaukolämpö tänään, tuo astia voi olla irrotettu käytöstä.
 
Onko se kytketty lämmitysjärjestelmään? Usein ihmiset ovat laiskoja ja jättävät laajennusastian paikalleen, kun se poistetaan käytöstä. Löysin kaksi erilaista vuosikertaa vintiltä. Kolmas pannuhuoneessa on edelleen toiminnassa.
 
  • Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
No niin, löysit useita sellaisia ha! On mielenkiintoista tarkistaa, onko se edes kytketty/täyttääkö se mitään toimintoa. Haluaisin itse henkilökohtaisesti poistaa sen. Mutta kuten minulle on neuvottu, aion tarkistaa, meneekö eräs tietämäni putki (ilmanvaihto) säiliöstä kattoon. Ja jos se toinen putki on kytketty. Arvostan palautetta.
imported_Benno imported_Benno sanoi:
Onko se liitetty
 
Meillä oli exp. säiliö ullakolla, kun ostimme tämän paikan. Kun poistin sen käytöstä ja aloin sahata putkea, säiliön liitos halkesi ja se kaatui, sahasta aiheutuneiden värinöiden vuoksi. Kaikki oli melkein täysin läpimätä. Minulla oli todella onnea, että irrotin sen juuri silloin.
 
  • Tykkään
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Ha! Toivon mukaan se on käyttämätöntä romua. Tulee olemaan hauskaa .. no repiä se seinän läpi. Olen saanut hyviä neuvoja. Tunnistan putket ja sitten tiedän, ovatko ne käytössä vai eivät. Palaan asiaan.
H hempularen sanoi:
Kun otin sen pois käytöstä ja aloin sahata putkea siihen, liitos astiassa halkesi, jolloin se kaatui,
 
Katsoin tänään katon ilmanvaihtoputkea

Kattoon asennettu kaareva ilmanvaihtoputki ja sininen muovilaatikko viereisen tiilen kanssa. Puolellaan näkyy myös sammalta ja tiilenreuna.

ja tilannetta katon alla

Kuva ullakon katon vuotavan kohdan ympäristöstä, näkyvissä vihreä putki ja puupalkkeja. Yläpohjassa näkyy kaksi putkea, eristysmateriaalia ja puupintoja. Mahdollisia korjaustarpeita eristyksessä ja putkiliitännöissä.

MUTTA en päässyt tänään paljon pidemmälle

1. Pitäisi kaivaa kutterinlastuja, jotta voidaan selvittää totuus pienen putken kuulumisesta terästankkiin.. se voi kuitenkin olla valettu(?)
2.
tietysti olisi hyvä saada käsi kunnolla sisään (josta otin kuvan tankista) tunnistaakseni muut mahdolliset putket ja liitännät


!!!
Näin, että KATTO VUOTAA
Katto vuotaa ullakolla, näkyy tummia laikkuja puupinnoilla purun yläpuolella.
kun olin kylmässä ullakossa, joten ymmärrätte, että keskittymistäni suuntautui täysin katon vaihtoon
(toinen ketju sopivasti pian 100%)


Haluan joka tapauksessa ensin päästä johonkin tulokseen teidän avullanne ja saada palautetta matkan varrella.

Päivitän ketjun seuraavalla kerralla lisäämällä kuvia, jotta näemme kaikki putket! Haluan mieluiten päästä eroon härvelistä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.