Talo vuodelta -54, missä olen asunut melkein 1 vuoden ajan ja korjaan asioita sekä löydän uusia asioita ajan myötä.
Yläkerrassa, pienessä vaatekomerossa piiloutuu jokin slas-säiliö... säiliö?!
Siihen menee putki. Sen yläpuolella, tämän katon yläpuolella on kylmä ullakko.
En ole tarkistanut yläpuolelta, enkä myöskään katsonut mihin putki johtaa.
Ajattelen, että se voisi olla jokin tasoituskammio, mutta mihin tarkoitukseen? Jos ei, voiko se olla jotain vaarallista?
Ajattelen, että jollakin voisi olla selvä vastaus, koska se voi olla itsestäänselvä asia. Mutta mitä minä tiedän. Arvostan neuvoja, ideoita, palautetta.
Hmm ja why not, ett expansionskärl. Kiitos siitä. En tiedä kuinka järjestelmä toimii enemmän kuin että minulla on fjärrvärme, poistan ilmaa lämpöpattereista, voin säätää painetta kellarissa. Mutta se voi tosiaan olla niin!
Se muistuttaa paisuntasäiliötä. Mutta silloin siihen liittyy yleensä myös ilmanpoisto katon kautta. Ja ”tulo” lämmitysjärjestelmästä tulee yleensä alhaalta päin.
Tuli juuri mieleen, että katolla oli pieni putki, joka nousi ylös sillä puolella kattoa. Sitten meillä on kaksi hyvää neuvoa tarkistaa se ns. avluftning!
Ehdottomasti, taloa on lämmitetty sen elinajan.
Todella mielenkiintoista, täyttääkö tuo astia jonkin toiminnon vai ei. Kiitos - täytyy selvittää!
Tästä tulee jännittävää. (Palaan asiaan)
tommib sanoi:
..tavallisesti auki oleva putki katon läpi.
Onko talossa aikaisemmin ollut jotain polttolämmitystä?
Jos sinulla on kaukolämpö tänään, tuo astia voi olla irrotettu käytöstä.
Onko se kytketty lämmitysjärjestelmään? Usein ihmiset ovat laiskoja ja jättävät laajennusastian paikalleen, kun se poistetaan käytöstä. Löysin kaksi erilaista vuosikertaa vintiltä. Kolmas pannuhuoneessa on edelleen toiminnassa.
No niin, löysit useita sellaisia ha! On mielenkiintoista tarkistaa, onko se edes kytketty/täyttääkö se mitään toimintoa. Haluaisin itse henkilökohtaisesti poistaa sen. Mutta kuten minulle on neuvottu, aion tarkistaa, meneekö eräs tietämäni putki (ilmanvaihto) säiliöstä kattoon. Ja jos se toinen putki on kytketty. Arvostan palautetta.
Meillä oli exp. säiliö ullakolla, kun ostimme tämän paikan. Kun poistin sen käytöstä ja aloin sahata putkea, säiliön liitos halkesi ja se kaatui, sahasta aiheutuneiden värinöiden vuoksi. Kaikki oli melkein täysin läpimätä. Minulla oli todella onnea, että irrotin sen juuri silloin.
Ha! Toivon mukaan se on käyttämätöntä romua. Tulee olemaan hauskaa .. no repiä se seinän läpi. Olen saanut hyviä neuvoja. Tunnistan putket ja sitten tiedän, ovatko ne käytössä vai eivät. Palaan asiaan.
Hhempularen sanoi:
Kun otin sen pois käytöstä ja aloin sahata putkea siihen, liitos astiassa halkesi, jolloin se kaatui,
1. Pitäisi kaivaa kutterinlastuja, jotta voidaan selvittää totuus pienen putken kuulumisesta terästankkiin.. se voi kuitenkin olla valettu(?)
2.
tietysti olisi hyvä saada käsi kunnolla sisään (josta otin kuvan tankista) tunnistaakseni muut mahdolliset putket ja liitännät
!!!
Näin, että KATTO VUOTAA
kun olin kylmässä ullakossa, joten ymmärrätte, että keskittymistäni suuntautui täysin katon vaihtoon
(toinen ketju sopivasti pian 100%)
Haluan joka tapauksessa ensin päästä johonkin tulokseen teidän avullanne ja saada palautetta matkan varrella.
Päivitän ketjun seuraavalla kerralla lisäämällä kuvia, jotta näemme kaikki putket! Haluan mieluiten päästä eroon härvelistä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.