Minulta puuttuu ruuvit Ikean sultan-jousikehykseen. Kyse on siis jaloista, jotka pitäisi kiinnittää. Ikea ei enää tarjonnut näitä varaosina, vaan antoi vain mitat 0,70x40. Olen löytänyt kuvan internetistä, jonka liitän mukaan. Kuvassa näkyvät myös puuttuvat prikat. Onko kenelläkään ideoita, mitä minun pitäisi hankkia ja mistä ne löytäisi helpoiten?
Kuva näyttää täysin sopimattomia pultteja tähän tarkoitukseen (liian pieni kosketuspinta), joten joko sopiva vagnsbult tai suuret prikat tavalliselle ruuville. Vagnsbult toimii kuitenkin vain, jos toisella puolella on irtonainen mutteri.
Tekeekö? On varmaan ollut sängynpäätyjä sekä kierteillä että ilman? Minulla on ollut ainakin IKEA:n (ja muiden) sängynpäätyjä, joissa on vain poratut reiät. Kuitenkin viimeisimmässä Hilding Andersissa, jonka heitin pois viime viikolla, oli kierteet.
Kuva näyttää metallikierteisiä pultteja. Niitä ei todellakaan saa ruuvata pelkkään puuhun. Siellä pitää olla mutteri jossain. Usein se on islagsmutter, johon se menee.
Asian monimutkaistamiseksi se on usein jostain syystä tuumakierre näissä. Joten silloin M-kierre ei sovi. Minusta kuvan kierteet näyttävät liian karkeilta ollakseen M-kierre.
Kiitos kaikista vastauksista. Tässä ovat kuvat itse sängyn reiästä. Siellä on kierretyökalun syvemmällä reiässä, mutta toiselle puolelle ei pääse käsiksi, joten se täytyy asettaa siihen kierteeseen, joka on olemassa.
Kiitos kaikista vastauksista. Tässä ovat kuvat itse reiästä sängyssä. Alaosassa on kierre, mutta toiselle puolelle ei pääse käsiksi, joten se on kiinnitettävä olemassa olevaan kierteeseen.
[kuva] [kuva]
näyttää m8:lta...
Toinen on m8 ja toinen m10..
m8 13mm..
1/2" 12.7mm UNC 13 lankaa per tuuma.
unf 20 lankaa per tuuma.
Kaipaan ruuveja Ikean sultanin joustinpatjan runkoon. Ne ovat siis jalkoihin, jotka kiinnitetään ruuvaamalla. Ikealla ei ollut näitä varaosina enää vaan he antoivat minulle vain mitat 0,70x40. Löysin kuvan internetistä, jonka liitän mukaan. Myös kuvassa näkyvät prikat puuttuvat. Onko jollakulla ajatuksia, mitä minun pitäisi hankkia ja mistä ne helpoiten löytää?
[kuva]
Mikä se oli??? Minulla on nimittäin sama ongelma..