Minulta puuttuu ruuvit Ikean sultan-jousikehykseen. Kyse on siis jaloista, jotka pitäisi kiinnittää. Ikea ei enää tarjonnut näitä varaosina, vaan antoi vain mitat 0,70x40. Olen löytänyt kuvan internetistä, jonka liitän mukaan. Kuvassa näkyvät myös puuttuvat prikat. Onko kenelläkään ideoita, mitä minun pitäisi hankkia ja mistä ne löytäisi helpoiten?

Neljän metallisen huonekalujalan yläosat, joissa on pultit ja etiketit. Näitä käytetään Ikean sängyn runkoon kiinnittämiseen.

Missä tahansa suuremmassa rakennustarvikeliikkeessä oleva "Bultbar"?

• Tykkään
Nyfniken
  • Laddar…
G gmanhem sanoi:
M4 bult är 0.7cm i diameter. Så kanske M4 40mm?
M4 on nimensä mukaisesti 4 mm halkaisijaltaan, kierrejako on 0.7 mm.
Kuvassa olevat ruuvit ovat paksumpia, sanoisin M8 tai vastaava UNC - kierros.

• Tykkään
fahlis
  • Laddar…
P
Huvudbrytaren Huvudbrytaren sanoi:
M4 on nimensä mukaisesti 4 mm halkaisijaltaan, kierreväli on 0.7 mm.
Kuvassa olevat ruuvit ovat paksumpia, sanoisin M8 tai vastaava UNC -kierre.
samaa mieltä.
näyttää m8:lta..
13 mm avain.

P
Jonkin aikaa heillä oli käsittämättömästä syystä tuumakoko siinä. Osta M8 ja tarkista, että se toimii patjakehikossa.

S stigarn sanoi:
Onko kenelläkään ideoita, mitä minun pitäisi hankkia ja mistä sen helpoimmin löytää?
Ovatko sängynrungossa valmiiksi poratut reiät?
Sittenhän tarvitsee vain mitata halkaisija ja pituus.

• Tykkään
1
  • Laddar…
MultiMan
P
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Onko sängynrungossa esiporattuja reikiä?
Sittenhän sinun tarvitsee vain mitata halkaisija ja pituus.
Siinähän on valmiiksi asennettu rampamuffissa rungossa. Tuuma tai mm.

MultiMan
Tekeekö? On varmaan ollut sängynpäätyjä sekä kierteillä että ilman? Minulla on ollut ainakin IKEA:n (ja muiden) sängynpäätyjä, joissa on vain poratut reiät. Kuitenkin viimeisimmässä Hilding Andersissa, jonka heitin pois viime viikolla, oli kierteet.

Kuva näyttää metallikierteisiä pultteja. Niitä ei todellakaan saa ruuvata pelkkään puuhun. Siellä pitää olla mutteri jossain. Usein se on islagsmutter, johon se menee.

Asian monimutkaistamiseksi se on usein jostain syystä tuumakierre näissä. Joten silloin M-kierre ei sovi. Minusta kuvan kierteet näyttävät liian karkeilta ollakseen M-kierre.

Kiitos kaikista vastauksista. Tässä ovat kuvat itse sängyn reiästä. Siellä on kierretyökalun syvemmällä reiässä, mutta toiselle puolelle ei pääse käsiksi, joten se täytyy asettaa siihen kierteeseen, joka on olemassa.

Puiseen sängyn osaan porattu reikä, jossa sisäpuolella näkyy metallinen kierre. Puinen sängyn osa, jossa on reikä keskellä ja kierteet reikässä alapuolella.

P
S stigarn sanoi:
Kiitos kaikista vastauksista. Tässä ovat kuvat itse reiästä sängyssä. Alaosassa on kierre, mutta toiselle puolelle ei pääse käsiksi, joten se on kiinnitettävä olemassa olevaan kierteeseen.

[kuva] [kuva]
näyttää m8:lta...
Kaksi erikokoista kuusiokolopulttia käyttäjän kädessä, ylempi mahdollisesti M8 ja alempi M10.
Toinen on m8 ja toinen m10..

m8 13mm..
1/2" 12.7mm UNC 13 lankaa per tuuma.
unf 20 lankaa per tuuma.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Anonymiserad 433451 sanoi:
näyttää olevan m8...
[kuva]
Toinen on m8 ja toinen m10..

m8 13mm..
1/2" 12.7mm UNC 13 lanka tuumassa.
unf 20 lanka tuumassa.

Miten meni!?!? Minulla on sama ongelma! Mikä ruuvi toimi??

S stigarn sanoi:
Kaipaan ruuveja Ikean sultanin joustinpatjan runkoon. Ne ovat siis jalkoihin, jotka kiinnitetään ruuvaamalla. Ikealla ei ollut näitä varaosina enää vaan he antoivat minulle vain mitat 0,70x40. Löysin kuvan internetistä, jonka liitän mukaan. Myös kuvassa näkyvät prikat puuttuvat. Onko jollakulla ajatuksia, mitä minun pitäisi hankkia ja mistä ne helpoiten löytää?

[kuva]

Mikä se oli??? Minulla on nimittäin sama ongelma..

J Jennitz sanoi:
Minkä valitsit??? Minulla on nimittäin sama ongelma..
En saanut koskaan kuntoon, joten annoimme sen olla.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.