Moi,

Alla olevassa kuvassa on aiemmin ollut korkea kaappi, josta on jäänyt jäljet sekä kattoon että seinään. Haluaisin korjata seinän/katon muun ympäristön mukaiseksi, mutta se mikä ihmetyttää minua on tämä keltainen pinta, ja mietin mitä se oikeastaan on?

"Ytän" takana on vain rappausta sekä seinässä että katossa, ja keltainen sileä pinta on niin ohut, että arvelen sen olevan vanhaa valkoista maalia, joka on vain kellastunut. Tehtiinkö näin ennen sidottaessa rappausta? Se on hyvin huokoinen.

Ajattelin tasoittaa tämän, mutta se ei ole kovin hyvä idea, jos muualla ei ole tasoitetta?

Vinkkejä? Miten tekisitte?

/N

Kuva esittää kellertävää seinän ja katon aluetta, jossa näkyy aikaisemmin olleen korkean kaapin jälkiä. Alue on ohut ja mahdollista vanhaa maalia. Seinä, jossa on vaaleankeltainen alue ja selkeä väriero ympäröivään seinään, mahdollisesti vanhasta kaapista jäänyt jälki. Kuva esittää seinää ja kattoa, joissa on tyhjennetyn kaapin jättämä keltainen jälki vaalealla pinnalla.

S
ei mitään vaarallista kuitenkaan! vain kellastunut väri.

mitä et halua takaisin samanlaisena?
seiniä ilman seinäkaappeja, vain alakaappeja?

minä sitoosin pölyn ja sitten tasoittaisin.

• Tykkään
ByggNiclas
  • Laddar…
olen siirtänyt keittiön viereiseen huoneeseen, ajattelin tehdä tästä makuuhuoneen.

Näyttää siltä, että aiemmin (1938?) on vain tyydytty maalaamaan suoraan rappaukselle? Se on jonkinlainen kovempi pinta, joten se ehkä on käsitelty jollain muulla ennen maalausta. Olen eniten kiinnostunut/utelias, siksi kaikki kysymykset :)

Viimeksi muokattu:
S
ajattelin, että haluaisit saman pinnan koko seinään.

jos maalaisit tämän suoraan, saisit kolme erilaista pintaa.

ja aivan varmasti tulee hassua, jos vain maalaa ehkä.

Kittaus on varmaan ainoa ratkaisu, mutta eikö tule mitään rumaa reunaa vanhan 'valkoisen' katon ja uuden 'kitti-pinnan' väliin silloin? Onko sinulla jotain erityistä sideainetta, jota yleensä käytät?

S
suosittelen kysymään värikauppiaalta.

se ei tietenkään tule näyttämään täysin samanlaiselta.

Kiitos vastauksista SBH.

/N

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.