Hei kaikki.

Olen kiinnittänyt elfa-konsolit tasoitettuun tiiliseinään tavallisten Gunnebo-muoviproppujen avulla.
Nyt lastasin hyllyn hieman liikaa, joten proput ovat liikkuneet ulospäin ja jättäneet huomattavasti suuremmat reiät.

Näen kolme ratkaisua tähän.
1) Täytä tulitikuilla ja käytä isompaa ruuvia (huono ratkaisu).
2) Poraa suuremmalla halkaisijalla. Sisään suurempi proppu ja suurempi ruuvi (hieman parempi).
3) Puhdista reikä, laita sisään sementtipohjaista tasoitetta ja uusi proppu. (suositeltu ratkaisu asiantuntijoiden mukaan, jos haluaa sen kestävän pitkään, katso linkki alla)

Kysymys kuuluu: Mikä on "sementtipohjainen tasoite"?
Tavallinen seinätasoite?
Mistä sitä voi ostaa? Claes Ohlsson, Jula, jne?
Toimiiko se yhtä hyvin silikonin tai rakennusliiman kanssa?

Linkki ohjeeseen:
http://www.viivilla.se/gor-det-sjalv/renovering/satt-fast-en-los-plugg/

Kiitos!

• Tykkään
MH1001
  • Laddar…
S
tyyppi tällainen
http://www.weber.se/betong-cement-v...gningspackling/weber-betongspackel-snabb.html
ei. tavallinen spackel ei ole sama asia
suosittelen suurempaa rautakauppaa (voi kuitenkin löytyä pienempiä pakkauksia esim. jula, clas ohlson jne.)
ei silikonia, voi ehkä toimia k.lim:llä.
"asiantuntija" kuvassa näyttää käyttävän jotain danalimilta.
itse panostaisin kierrevarteen ja injektointimassaan
koska hyllyillä näyttää olevan raskaita tavaroita

Kiitos!

Se, mitä löydän kaupoista, joissa yleensä vierailen, on: http://www.bauhaus.se/betongspackel.html
Mutta se on kuin sekoittaisi sementtiä. Myös linkki, jonka annoit minulle, osoittaa saman. Kuinka sen sitten saa syvälle reikään?
Voiko vanhan patruunaruiskeen täyttää? Tai onko olemassa muita niksejä?
Tai saako sitä ostettua valmiina ruiskussa?
Jos näin on, tietääkö kukaan, mistä sitä voi ostaa Tukholman seudulla? Käyn yleensä vain suurissa tavarataloissa.

Kiitos jälleen!

• Tykkään
MarcusThe
  • Laddar…
Suosittelisin ankkurimassaa ja kierteytettyä tankoa. Ankkurimassaa myydään kaikissa suurissa rakennustavarakaupoissa ja se tulee yleensä patruunana.

Fischer ja Essve tarjoavat hyviä kuvia ankkurimassan käytöstä omilla verkkosivuillaan.

Onnea matkaan!

• Tykkään
fobbson
  • Laddar…
yakumo sanoi:
Kiitos!

Löydän kaupoista, joissa yleensä käyn, seuraavaa: [linkki]
Mutta se on kuin sementin sekoittamista. Myös se linkki, jonka annoit minulle, niin on. Kuinka sen saa syvälle reikään?
Voiko täyttää vanhan patruunaruiskun? Vai onko muita niksejä?
Tai onko valmiina ruiskussa ostettavissa?
Jos on, tietääkö joku, mistä sitä voi ostaa Tukholman seudulla? Käyn yleensä vain suurissa tavarataloissa.

Kiitos taas!
Fisherillä on tuote nimeltä Cement express, löytyy mm. byggmaxista.

Fischer Cement Express -kartonki, rakennusaine, puna-musta etiketti.

https://www.byggmax.se/gjutning-och-husgrund/cement-och-bruk/cement-express-p18165

Kiitos paljon monista hyvistä vinkeistä!

löytyy Biltema:sta, luulen että he kutsuivat sitä ankarmassa, se istuu kuin vuori minun leca-seinissäni

Yakumo, löysitkö ratkaisun ongelmaan? Olen kokeillut Fischer Cement Expressiä, mutta se oli liian karkeaa rakenteeltaan täyttääkseen plugien ja reiän välisen tilan.

• Tykkään
Schmäck
  • Laddar…
Eikö ole helpompaa käyttää oikeaa tulppaa reiälle, tiilessä se yleensä pysyy helvetin hyvin. Tai olenko minä unohtanut jotain.

Kenneth5828, jos sinulla on vinkkejä ankkureista, jotka toimivat puolipehmeässä laastissa, olen enemmän kuin kiitollinen :-). Useimmat reijät osuvat tiileen, mutta nykyisessä projektissani valitettavasti tulee joitakin kiviä välisten laastiin...

L
Syvät reiät vähintään 10 cm 2 pluggia peräkkäin reikään + pitkä ruuvi

• Tykkään
Anker62 ja 1 muu
  • Laddar…
Huonossa rappauksessa ankarmassa ja kierretanko toimivat erittäin hyvin.

Saatavilla useimmissa rakennusliikkeissä, byggmax, biltema ja (luulen) Jula.

Pitäisi pystyä käyttämään ankarmassaa ja tiettyjä tulppatyyppejä sekä tavallista ruuvia, mutta en ole varma mitä niistä pitäisi käyttää.

Kiitos Liteavvarje ja hempularen vinkeistä. Kierretanko ei ollut ajankohtainen minun sovelluksessani, enkä jaksanut oikein käsitellä sekoitemassoja tai kaksikomponenttiratkaisuja. Näin tein, kun päädyin "löysään" laastiin:

Imuroin ensin irtonaisen tavaran pois ja laitoin sitten "sopivasti" (eli aika paljon) Fischer cement expressiä, jonka jälkeen tein reiän pehmeään massaan ensin terävällä 6 mm tangolla ja sitten 8 mm tangolla. Kun 8 mm tanko oli paikoillaan, painoin massaa ulkopuolelta ja ikään kuin täristelin sen tangon ympärille. Tanko oli mahdollista kiertää ulos (jos pidin massaa kevyesti vasten sormilla) ja jätti pelkän reiän. Kuivaa kunnes se on kovettunut, ehkä kaksi päivää. Tarkista, että tulppa sopii. Jos ei, poraa 8 mm (tavallinen metallipora ilman iskua). Vähän PL400-liimaa, ensin reikään, sitten tulpalle, jota hitaasti kiersin sisään saadakseni liiman reikään. Kuivaa yhden tai kaksi päivää ja sitten asenna ruuvilla. Tuntui toimivan hyvin ja näiden reikien tulpat eivät osoittaneet minkäänlaista kiertymistä ruuvin mukana. Käytin puolipitkiä tulppia (fischer SX 8x65). Säleikkö pysyy joka tapauksessa ylhäällä!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.