Hei, olen päättänyt käyttää kipsilaastia muutamalla seinällä kellarissani. Olen tutkinut hieman kustannuksia ja näyttää siltä, että Knauf/Danogips maksaa noin 100 kr/20 kg, kun taas Weber Gypsum maksaa noin 250 kr/25 kg. Mistä tämä voi johtua, onko jollakin kokemusta näistä eri laasteista ja miksi hinta voi vaihdella niin paljon?

En tiedä, ehkä ero on siinä, että kalliimpaa voi käyttää ruiskussa. Jos aiot muotoilla käsin, niin halvin kelpaa hyvin. Käytä mielellään avdragarbanor, niin on helpompi saada tasaisesti.

Kun kysyin Beijersissä, he väittivät, että Knauf/Danogips oli tarkoitettu "liimaamaan" kipsilevyt, kun taas Gypsum oli tarkoitettu tasoittamiseen.

Tarkista, että katsot kipsilaastia, kipsilaasti sisältää hieman "hiekkaa". maksaa täällä noin 250kr / 25kg "Finja"

Toinen vaihtoehto kipsilevyjen liimaamiseen sisältää kipsiä ja liimaa ja on halvempi. maksaa 100kr / 30kg, se myös "kutistuu" kuivumisen aikana

Varmista, että seinissä ei ole kosteusongelmia, kun käytät kipsilaastia:thumbup:

S
Onko kyseessä kellarin sisäseinät joita aiot rappata, niin silloin kipsilaasti sopii hyvin, mutta sitä ei suositella ulkoseinille.

Se on se Gips-rapputus, jota olen katsonut ja minusta vaikuttaa siltä, että se tekee saman kuin Gypsum, mutta en ole varma. Vaikuttaa siltä, että sen pitäisi olla "levitetty" 20 minuutin kuluessa sekoittamisesta, en tiedä mikä vastaava aika on Gypsumille.

Eikö kukaan ole käyttänyt tätä Gipsrapputusta, joka voisi jakaa kokemuksiaan?

M
Minulla ei ole vastausta juuri kyseiseen tuotteeseen, mutta olen käyttänyt gypsum monta kertaa hyvillä tuloksilla ja kohtuullisilla ajoilla sekoituksen jälkeen. Muistan erään kerran kollegan kanssa, joka aikoi rapata asiakkaan ostamalla kipsilaastilla (en tiedä, mikä). Se kovettui kun hän vatkasi sitä vispilällä, tuli kivikovaksi ja asiakas joutui ostamaan uuden sekoitussauvan. Käyttövirhe jollain tavalla sen on täytynyt olla, mutta ehkä ajatellaan, että kaikki kipsilaastit käyttäytyvät samoin. Ei.

Minulla on kaksi säkkiä kipsitasoitetta, jotka ovat olleet meidän autokatoksessamme viime syksystä lähtien.
Pitäisikö olettaa, että niitä ei voi käyttää, vai kannattaako kokeilla?

Knaufin kipsilaasti on mielestäni paremmin soveltuva käytettäväksi ruiskulaastina tai kipsilevyjen alusrappauksena, koska tämä kuivuu huomattavasti nopeammin kuin Weberin Gypsum. Knaufin kipsistä tulee kuitenkin tiiviimpi kuin Gypsumista, mutta se vaatii, kuten sanottu, nopeamman levityksen johtuen sen avoimesta ajasta. Toinen asia, joka voi erottaa nämä toisistaan, on millä paksuudella voit rappata, gypsum on tarkoitettu 5-50 mm, jos muistan oikein, en tiedä Knauf-kipsin speksiä.

Henkilökohtaisesti suosin Weberin Gypsum-kipsiä, olen käyttänyt sitä paljon kirvesmiehenä ja se on mielestäni helppokäyttöisin. Tuloksesta tulee erittäin hyvä, kun rapataan seinä ja sitten annetaan sen kuivua niin paljon, ettei se ole enää pehmeä, sitten raavitaan pinta ja lopuksi "kiillotetaan" se pesulaudalla.

Onnea/ M

Koristepinnoitin juuri seinän. Ensin ostin kalliin version, ennen kuin löysin kaupan, jossa oli molemmat lajikkeet. Mielestäni kalliimpi oli kivisempi ja karkeampi rakenteeltaan. Halvempi oli enemmän kipsisileä ja mielestäni se onnistui paremmin.

Oliko vaikeaa ehtiä levittää ennen kuin se kovettui?

Carla sanoi:
Oliko vaikeaa ehtiä levittää ennen kuin se kovettui?
Ensimmäinen säkki, ennen kuin sai vauhdin päälle, mutta se sujui hyvin kuitenkin. Vinkki on käyttää teräksisiä rataohjaimia, olivat halpoja ja helpottivat paljon. Sitten kiillotin teräslastalla. Ennen kuin teet sen, anna kipsin kovettua hieman pinnalla. Katso youtube, etsi vain gipsputs. Voi helpottaa, jos sinulla on käsisuihke vettä ja olet hellävarainen kädellä.

ZipLock sanoi:
Kun kysyin Beijersiltä, he väittivät, että Knauf/Danogips on tarkoitettu "liimata" kipsilevyjä, kun taas Gypsum on tarkoitettu rappaamiseen.
Tismalleen sama tieto sain rakentajalta ja rakennuskaupasta... Knauf/Danogipsia voi myös käyttää pienempiin korjaustöihin kertoi rakentajani.

olofh sanoi:
Ensimmäinen säkki ennen kuin sai vauhtia päälle, mutta se toimi kuitenkin hyvin. Vinkki on käyttää teräsohjureita, ne olivat halpoja ja helpottivat paljon. Sitten hiottiin tasaiseksi teräslastalla. Ennen kuin teet sen, anna kipsin hieman kovettua pinnalta. Katso youtube hae vain kipsirappausta. Saattaa auttaa, että pitää käsisuihkupullo veden kanssa käden ulottuvilla ja ole kevytkätinen
Täydellisiä neuvoja!
Älä ole kitsas veden kanssa ja osta sellainen, johon voit pumppaa painetta, niin se suihkuttaa erittäin tasaisesti ja hienosti...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.