Hei!

Aion laajentaa vanhaa mökkiä 2 m² saadakseni tilaa suihkukaapille. Kaikki ovat pilareiden päällä, joten on aika helppoa lisätä pari ja kiinnittää kehykset. Kysymykseni on, mitä suosittelette rakentavan seinät ja lattian sekä missä järjestyksessä kaikki tehdään. Kosteussulku, kipsi jne.

Etenkin lattia on mielenkiintoinen.

KIITOS!
 
Kiitos vinkistä, mutta pari asiaa vain.
Riittääkö asfaboard ja sitten eristys? Ei kosteuseste?
Laajennus ei tule olemaan 1x1, koska se olisi vain 1 neliömetri. Sitä ei pidä rakentaa neliön muotoiseksi, vaan kaksi seinää pitäisi "siirtää" kauemmas paremman symmetrian ja tilan vuoksi.

Onko sinulla kokemusta seinistä?

Kiitos taas.....
 
Bob_the_builder
Hei!

Vaihtoehto laittaa kaksinkertainen lattia-gips klinkkerin alle on, että käytät 30 cm välein olevia koolauksia. On olemassa erikois "våtrumsspånskiva", joka voi olla tarkoitukseen sopiva. Kaato lattiakaivoa kohti voidaan tehdä tasoitteella. Sitten vedeneristys, ehdottomasti (jos puhumme keraamisista laatoista eikä märkätilamatosta). Muista olla asentamatta mitään muovia (diffuusiosulku) seinään. Kosteus voi jäädä suljettuna sen ja vedeneristyksen väliin.

Mitä tulee seiniin, jatka vain sillä rakenteella, josta seinät jo koostuvat. Jos sillä ei ole merkitystä, ehdotan pystyssä 45x145 (ehkä vain 120) ei-talvilämmitettyyn mökkiin. Jos se on jatkuvasti lämmitetty, voi olla sopivaa käyttää ristikkäistä runkoa, jotta vähennetään ns. kylmäsiltoja. Esim. 45x195 pystyssä ja 45x45 vaakatasossa, eristyksellä molemmissa kerroksissa. Jos sen on tarkoitus olla talvilämmitetty, voi olla ajankohtaista kasvattaa lattian palkkien mittoja, jotta saadaan enemmän tilaa eristykselle.

Onnea!
 
Kiitos jälleen vinkeistä, mutta seinien osalta kysymys on yhä avoin. Mistä niiden tulisi koostua ja missä järjestyksessä? Mitä pitäisi käyttää kosteusesteenä, onko sitä tarpeen? KIITOS
 
Bob_the_builder
Luulin, että olin jo yrittänyt vastata, mutta ilmeisesti minun täytyy kehittää se ???

Tietämättä mitään siitä, miltä talo näyttää ja miten ehdotukseni siihen sopii, tämä on mahdollinen ratkaisu:

Sisältä:

1. Laatat
2. Laattaliima
3. Hyväksytty vedeneristysjärjestelmä (esim. Casco, olemassa vähintään 100 erilaista järjestelmää)
4. 2x13 mm Kipsilevy siirretyillä saumoilla
5. Pystysuorat koolaukset 45x145 c/c 600 mm
6. Mineraalivilla 145 mm koolausten välissä.
7. 9 mm ulkokipsilevy tai 13 mm asfaltilevy (tuulensuoja)
8. Naulauslähtö 28x70 vaakasuorassa c/c 400 mm
9. Pystysuuntainen paneeli 22x120, tiu'i tai lukkopontti.
 
Tai tämän säädön kanssa

4. 1x13 mm Kipsilevy epäsuorilla saumoilla
5. Pystysuorat koolaukset 45x145 c/c 450 mm
 
"Mutta "4. 1x13 mm Kipsilevy m siirtyneet saumat"??" :-[

ei aina hyvä leikata & liittää, unohda kaikki muu....

pitäisi olla vain 1x13mm kipsilevy......
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.