Drömhus2012 sanoi:
Tapetinsaumat toimivat loistavasti abranetin kanssa, mutta täytyy odottaa, että se kuivuu. Niin täytyy tehdä riippumatta siitä, millä aikoo hioa, joten siinä ei ole eroa.
Ihmettelen, puhutaanko samasta asiasta.
Tarkoitan "vanhoja" tapetteja, jotka ovat jo seinällä ja joissa vuodat peittävät toisiaan saumassa.

Oi. Pahoittelut, ymmärsin tuon todella väärin :o
Tarkoitin juuri uusikittauksia, vanhoilla tapetin saumoilla käytän myös höylää.

Kiitos vinkeistä ja neuvoista tähän, valitsin 3M:n kumipalan sekä Abranetin starttipaketin.
Aion testata sitä lähipäivinä.

Huomasin, että starttipaketin mukana tuli "vain" 180 "hiomapaperia" (tai miksi sitä kutsutaan),
riittääkö se, maaliliikkeessä josta ostin hiomapalikan he ehdottivat, että ottaisin 240 paperia.

Skalman65 sanoi:
Kiitos vinkistä ja neuvosta, siitä tuli 3M:n kumiklossi sekä Abranetin aloituspakkaus.
On syytä testata sitä lähiaikoina.

Huomasin, että "vain" 180 "hiomapaperia" (tai miten sitä kutsutaan) tuli aloituspakkauksen mukana,
riittääkö se, maalikauppa, josta ostin hiomaklossin, suositteli 240 paperia
Riippuu siitä, maalaatko vai tapetoitko, minä käytän yleensä 60 kun tapetoidaan, 240 ei tee juuri mitään hiekkatasoiteelle, jos siitä on kyse? mutta joka tapauksessa tasoita kipsillä tasaisesti, niin hionta on minimaalinen

Olen samaa mieltä Elkludde kanssa.
Riippumatta siitä, aiotko maalata vai tapetoida, 240 on tarpeeton.
Yleensä käytän 120 jos aion maalata ja 80 jos aion tapetoida, mutta tapetille kelpaa myös 60 tai jopa 40 haluaisin väittää.
Luulen myös, että 80 riittää hyvin maalaamiseen..

Ajan myös periaatteessa vain 80- ja 120-verkolla.

Elkludde sanoi:
käsinhionnalla ei juuri synny pölyä, joka lentäisi ympäriinsä, hioo rauhallisesti ja hillitysti suurin osa jää lattialle, josta voi lakaista sen pois :thumbup:
Rauhallisesti ja hillitysti? Silloinhan ei koskaan tule valmista. Minä hion kittiä samalla periaatteella kuin Socker-Conny käyttää kylpyhuoneessa: "-Harjasin hampaani voimalla ja voiteella." Tämä saa aikaan todellisen Lützen-sumun hiontapölyä... :(

Eli, esiin kirahvi ja pölynimuri! Siellä, missä aiemmin (hiomapaperilla sellaisella "huojunta-levyllä") kesti puoli tuntia hiota levysaumat pienessä huoneessa, kestää nyt ehkä kymmenen minuuttia. Ilman hikeä ja ilman pölyä. :)

sblixten sanoi:
Samaa mieltä Elkludden kanssa.
Riippumatta siitä, aiotko maalata vai tapetoida, 240 on turha.
Yleensä käytän 120, jos aion maalata, ja 80, jos aion tapetoida, mutta tapetille kelpaa myös 60 tai jopa 40, sanoisin.
Luulen myös, että 80 riittää hyvin maalaukseen..
Ajattelin vain selventää, että tämä koskee seinien kittaus.

Kokemukseni on ajaa 240 spackelilla, karkeammat mallit poistavat liikaa liian nopeasti.

Västerhaninge 17 sanoi:
Kokemukseni on, että ajan 240 kitillä, karkeammat mallit poistavat liikaa liian nopeasti.
Tarkoitatko käsihiontaa silloin?

ajan 120.
240 kuulostaa enemmän lakattujen pintojen hionnalle eikä seinätasoitteelle.

Kokeilin abranetiani tänään. Mikä unelma!! Ainoa, josta voin huomauttaa, on letku, joka on hieman liian ahdas. Tuntuu siltä, että pölynimuri joutuu työskentelemään melko kovasti.

Mutta muuten, arvoinen kaikki 320kr!

Täytyy sanoa, että abranet oli kätevä käyttää, mutta jäin hieman pohtimaan verkon kestävyyttä, sillä viiden sauman jälkeen verkko alkoi mennä rikki. Huonoa tuuria työssä? Vai onko verkot hauraita tietyssä hiomisessa?

Minusta myös kestävyys on hieman huono, reunat menivät palasiksi ja ajattelin, että ehkä hiomasin oudosti. Se on ainoa huono asia abranetissä tähän mennessä, mutta se oli myös erittäin häiritsevää.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.