Nyt tuli uusi numero Vi i Villa. Koska aiomme kunnostaa kellarimme, olin todella kiinnostunut, kun eräs puuseppä muutti kellarinsa autotallin huoneeksi.

Yllätyin lukiessani:

"Kun ulkokellarin seinän sisäpuoli rakennetaan, varmista, että täytät tilan eristeellä niin, ettei sinne jää ilmarakoa, jossa voi muodostua kondenssia."

Onko tarkoituksena, että eristeen tulee olla aivan kylmää ulkoseinää vasten? Luulin aina, että ilmarako ja "platon" ovat etuja kosteusongelmien välttämiseen?

Meidän kellarissamme on lattialämmitys. Olin ajatellut laittaa platonin ulkoseinän sisäpuolelle, sitten kehikon eristyksellä, lastulevyn, kipsilevyn...

Näyttääkö tämä järkevältä vai pitäisikö minun tehdä kuten Vi i Villan puuseppä? Olen vain akateemikko/myyjä, joka yrittää tehdä amatööri-rakennustöitä vapaa-ajallaan... (Eli en ymmärrä hirveästi...)

Onko jollain kommentteja?

Joo, tuo kuulostaa vähän... erikoiselta.

Luopua lattialämmityksestä vain siksi, ettei saa mahtumaan 250mm eristettä, on yhtä hassua sekin.

Mmmmm... Mietin sitä myös, mutta jotkut pitävät siitä, että räsymatot ovat keraamisella lattialla, joten... :)

Mutta eikö puuseppien pitäisi tietää, vai mitä? Eikö kotona tehdä hutiloituja töitä? ;)

"Kun ulkokellarin seinän sisäpuolta rakennetaan, varmista, että tila täytetään eristeellä, ettei sinne jää ilmarakoa, johon voisi muodostua kondenssia."
Se kirvesmies taisi luulla, että kosteus ei voi kondensoitua eristeen sisällä?????? :o

Ehkä on ero kondensin ja "disktrase-fuktig" eristeen välillä? ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.