47 137 lukukertaa ·
61 vastausta
47k lukukertaa
61 vastausta
mdf vai vaneri seiniin?
Ei mutta uusia sähkörasioita, avattu kosteuden tarkistamiseksi ja muita juttuja varten.
Maalia/kittiä jne. on jo ostettu.
Luin juuri, että vaneri oli huonoin ääntä vastaan, lastulevy oli parempi, MDF OSB oli välivaihtoehto..
Maalia/kittiä jne. on jo ostettu.
Luin juuri, että vaneri oli huonoin ääntä vastaan, lastulevy oli parempi, MDF OSB oli välivaihtoehto..
Mietin, mitä arvoista tulee, jos sekoittaa ohutta vaneria ja ohutta kipsiä...Parasta materiaalia ovat oikeastaan lastulevyt, koska niiden omaresonanssi on alhainen, noin 40Hz, jos muistan oikein, joten ne vaimentavat hyvin ja ovat lisäksi melko edullisia. eivät kuitenkaan ole 10mm...
Vaneria jne. en suosittele, koska omaresonanssi on paljon korkeampi, luulen noin 400Hz:n luokkaa
se tekee, että saat helposti häiriöääniä.
OSB on välivaihtoehto lastulevyn ja vanerin välillä, sitten on MDF, mutta sekin on hieman liian pehmeää ja sillä on korkeampi
resonanssi kuin lastulevyllä, se on vahvistettava enemmän ollakseen jäykkä...
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 024 viestiä
Kipsi on jollain tapaa kuivattua ja hiottua tasoitetta, valmiina tapetoitavaksi tai maalattavaksi.
Jos on paljon eri levyjä, vähän vinossa saumoissa, niin laitetaan kipsi koko homman päälle.
Mutta nyt olen ehkä liian nuori, vasta 52
Protte
Jos on paljon eri levyjä, vähän vinossa saumoissa, niin laitetaan kipsi koko homman päälle.
Mutta nyt olen ehkä liian nuori, vasta 52
Protte
Ole hyvä, kunnioita, että ei ole vaihtoehto laittaa uusia levyjä vanhojen päälle.
Kysymys on, mikä materiaali on parasta käyttää, jos halutaan saada enintään 10mm paksuus.
Pitää soittaa kipsitehtaalle ja kysyä heiltä uudestaan, voiko ulkogipsin pohjamaalata ja laittaa sisälle kuitenkin niin kaikki ovat sitten iloisia..
Kysymys on, mikä materiaali on parasta käyttää, jos halutaan saada enintään 10mm paksuus.
Pitää soittaa kipsitehtaalle ja kysyä heiltä uudestaan, voiko ulkogipsin pohjamaalata ja laittaa sisälle kuitenkin niin kaikki ovat sitten iloisia..
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 227 viestiä
Ulkokipsilevyä olisin ainakin tarkistanut. Se on todennäköisesti paljon kovempaa - mutta ehkä voit elää sen kanssa.
MDF kuulostaa hullulta.
Vaneri on aika kallista, mutta jos sitä tarvitsee vähän niin...
Kuitenkin, kuten sanottu, voi tulla ongelmia, jos sekoitat materiaaleja.
Eikö 10 mm lastulevyä ole olemassa?
Muuten olen myös sitä mieltä, että 4 mm vaneri + 6 mm remonttikipsi vaikuttaa aika hyvältä yhdistelmältä.
Ei siksi, että voisit kiinnittää suoraan 4 mm vaneriin, mutta sitten täytyy porata ja kiinnittää kuten kaikki me muutkin, joilla on vain kipsiä (ei ollut minun valintani olla laittamatta puuta taakse talossani valitettavasti)...
/K
MDF kuulostaa hullulta.
Vaneri on aika kallista, mutta jos sitä tarvitsee vähän niin...
Kuitenkin, kuten sanottu, voi tulla ongelmia, jos sekoitat materiaaleja.
Eikö 10 mm lastulevyä ole olemassa?
Muuten olen myös sitä mieltä, että 4 mm vaneri + 6 mm remonttikipsi vaikuttaa aika hyvältä yhdistelmältä.
Ei siksi, että voisit kiinnittää suoraan 4 mm vaneriin, mutta sitten täytyy porata ja kiinnittää kuten kaikki me muutkin, joilla on vain kipsiä (ei ollut minun valintani olla laittamatta puuta taakse talossani valitettavasti)...
/K
Njae ei suoraan. Kysyin, haistaisiko levy oudolta ja voisiko sitä maalata. Hän ei uskaltanut vastata hajusta, mutta arveli, että voisin maalata sen ja käyttää sitä sisällä. Mutta hän vaikutti hyvin epävarmalta. Harmi, että heillä on loma, muuten olisin pyytänyt puhua teknikon kanssa.Danne031 sanoi:
mikä levy sinulla on seinällä ei oikeastaan vaikuta paljonkaan ääniin ja meluun...se on se, mitä sinulla on seinien välissä, joka eristää melua vastaan eli eristyksen määrä....kuten sanottu, jos sekoitat levyjä, joudut elämään rumien halkeamien kanssa seinillä, ja sen näkisin hukkaan heitettynä.....mutta makuja on monia...
/
M
/
M
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 227 viestiä
Lastulevyt toimivat erinomaisesti kiinnitykseen.Yrrol sanoi:
Itselläni on tosin 12mm sellaisia kesämökilläni, mutta silti - 2mm tuskin tekee maailmaa mullistavaa eroa
/K
Tuleeko kemiallinen reaktio, jos minulla on kahta erilaista levyä?trojlee sanoi:mikä levy sinulla on seinällä, ei vaikuta niin paljon ääneen ja meluun... se on se, mitä sinulla on seinien välissä, joka vaimentaa melua eli eristyksen määrä.... kuten sanottu, jos
sekoitat levyjä, joudut elämään rumien halkeamien kanssa seinillä ja pitäisin sitä hukkaan menneenä... mutta makuja on monia...
/
M
En mielestäni ole huomannut mitään erityistä tapeteissa muuuten kuin että ne ovat vanhentuneet, vaikka ne ovat masonitilla. Talokin on seisonut ajoittain täysin lämpötiloitta talvella jne., joten lämpötilaerot ovat olleet suuremmat kuin muilla.
Gah, tulee masentunut olo. Ostin 7 lastulevyä ja sen jälkeen tuli kommentteja, että se oli huonointa kestävyyttä eikä sillä ollut mitään merkitystä äänen kannalta.
Vaneri, masonit, lastu tai 9,5mm ulkoverhouskipsi... mitä teen... en välitä näiden 6-7 levyn hinnasta kunhan se tulee hyväksi. Masonitti näyttää niin vaurioituneelta, kun siihen on naulattu. Kipsi täytyy tulpata ja muita toimenpiteitä... vaneri käsittelee varmaan ruuveja ja muuta parhaiten, mutta mitä haittaa vanerista olisi?
Vaneri, masonit, lastu tai 9,5mm ulkoverhouskipsi... mitä teen... en välitä näiden 6-7 levyn hinnasta kunhan se tulee hyväksi. Masonitti näyttää niin vaurioituneelta, kun siihen on naulattu. Kipsi täytyy tulpata ja muita toimenpiteitä... vaneri käsittelee varmaan ruuveja ja muuta parhaiten, mutta mitä haittaa vanerista olisi?
Mutta Yrrol, nyt sinun täytyy vähän ryhdistäytyä. Tässä ketjussa on kuvattu kaikki mahdolliset vaihtoehdot, ja luulen, että on aika selvää, että jos haluat tehdä hyvän ratkaisun, sinun pitäisi käyttää kipsiä pintamateriaalina. Löysit myös ratkaisun, jossa kipsi oli pinta, joka ei rakentanut enempää kuin mikä toimi kohdallasi (kipsi+plyfa). Nyt et halunnut tehdä niin, vaan valitsit lastulevyn. Se voi myös toimia, mutta kymmenien vuosien ajan lastulevy ei ole enää tuote, jota normaalisti käytetään maalaamiseen tai tapetointiin. Tiedämme, että lastulevyä VOI käyttää, koska niin on tehty ennen vanhaan. Onko se hyvä? Ehkä se on riittävän hyvä.
Äänen suhteen on keskusteltu monissa muissa ketjuissa. Muistan, että seinän osastot täytetään vähintään kolmasosaan vähentämään resonansseja, sen jälkeen on vain massaa seinässä, eli kaksinkertainen kipsi... Koska se ei ole vaihtoehto: Älä jätä seinää tyhjäksi, täytä se eristyksellä, et huomaa mitään merkittävää eroa eri levyvaihtoehtojen välillä.
Äänen suhteen on keskusteltu monissa muissa ketjuissa. Muistan, että seinän osastot täytetään vähintään kolmasosaan vähentämään resonansseja, sen jälkeen on vain massaa seinässä, eli kaksinkertainen kipsi... Koska se ei ole vaihtoehto: Älä jätä seinää tyhjäksi, täytä se eristyksellä, et huomaa mitään merkittävää eroa eri levyvaihtoehtojen välillä.
jajo, tiedän että olen epäröivä. Se oli rakentajamies, joka turhautui kun en ollut ostanut materiaaleja, joten hän lähti mukaani ja ostettiin halvimmat kotiin, jotta jotain tapahtuisi. Nyt viikonloppu myöhemmin ja EX tyttöystävä rikkaampana, olenkin nyt jakautunut... On piirtynyt mieleen, että ihmiset ovat kirjoittaneet että vaneri halkeilee vähemmän, sitten olen nähnyt rakennuskuvia joissa käytetään vaneria, mutta mitä en nähnyt, oli jos he laittavat jotain sen päälle sitten vaiheessa 2...
Saan suosituksia jotka sitten perutaan, joten tulen melko stressaantuneeksi... paras olisi masonite, niin en joutuisi välittämään, niin kaikki olisi samaa ympäriinsä, mutta melko vaivalloista saada levyt kotiin, ainoa myyjä on kiinni loman vuoksi.
Saan suosituksia jotka sitten perutaan, joten tulen melko stressaantuneeksi... paras olisi masonite, niin en joutuisi välittämään, niin kaikki olisi samaa ympäriinsä, mutta melko vaivalloista saada levyt kotiin, ainoa myyjä on kiinni loman vuoksi.