En minäkään käyttäisi kipsiä, en pidä "kipattujen" huoneiden hajusta. MDF toimii itse asiassa erinomaisesti, mutta on ehkä vähän liian kallista...

Smedson sanoi:
En minäkään käyttäisi kipsiä, en pidä "kipsattujen" huoneiden hajusta. Mdf toimii itse asiassa erittäin hyvin, tosin hieman liian kallis ehkä....
Ei tarjota alkolle viinaa, ei anneta pistoolia murhaajalle, ei pissata vastatuuleen, ei tarjota karhuille ruokaa metsämökillä JA EI ANNETA YRROLILLE ENEMPÄÄ VAIHTOEHTOJA! :wow:

Y
Puuseppä sanoo, että he toimittivat äskettäin huvilavaunun, jonka he rakensivat sisältä lastulevyillä, tasoitteella, ja kaikki pysyi ehjänä koko matkan, vaikka nostivat nosturilla ym. toimituksen aikana.. joten hän oli yleisesti ärsyyntynyt siitä, että harkitsin edes maksaa 3-4 kertaa enemmän muista levyistä, ja hän pelkäsi, että valitsisin 2 kerrosta vanerilla+kipsillä, hehe

sitten kipsin käyttäminen yksittäisellä levyllä ei auta kokonaisuutta, kun loput levyt ovat kuitenkin puuta

Viimeksi muokattu:
Yrrol, lopeta istuminen tietokoneella, mene laittamaan ne levyt paikalleen nyt. Siitä tulee hyvä. Aika hyvä ainakin....;)d^_^b

Yrrol sanoi:
sen har jag sett byggbilder där de använder plyfa, fast vad jag inte såg var om de la något utanpå sen som steg 2...
He asensivat kipsilevyn päälle, siitä voin taata 84956% varmuudella.

Y
Nyt on asennettu 1½ levyä yhdelle seinälle uuden ikkunan ympärille, eikä se tunnu ollenkaan hyvältä. 10 mm paksuus oli hieman liikaa. En voi myöskään olla ajattelematta sitä, että ihmiset sanovat lastulevyn olevan huonoa, koska se palaa helposti eikä siihen voi kiinnittää mitään. hehe

Harkitsen ostavani vaneria muille seinille ainakin, että saada 9,5 mm ulkokipsilevyä on varmaan hankalaa lomakauden aikana ja olisi riski, joka todennäköisesti epäonnistuisi joka tapauksessa.

Yrrol sanoi:
Olen nyt asentanut 1½ levyä yhdelle seinälle uuden ikkunan ympärille ja se ei tunnu hyvältä ollenkaan. Osittain 10 mm paksuus oli liian paljon. Osittain en voi päästää irti ajatuksesta, että ihmiset sanovat lastulevyn olevan huono, koska se syttyy helposti ja siihen ei voi asentaa mitään. hehe

Mietin jos ostaisin vaneria muille seinille kuitenkin, 9,5 mm ulkolaastilevyn saaminen on todennäköisesti hankalaa lomakaudella ja olisi todennäköisesti epäonnistunutta muutenkin..
Mikä on vikana OSB + tavallinen GNE13?

Vain järjestää kipsiratkaisu mao, joka ei pala niin helposti..
:)

Y
*Siis nyt minä turhaudun* Ei voi käydä keskustelua teidän kanssanne puulevyistä. Kuinka selvästi sanonkaan, että ainoa vaihtoehto on puu paksuuden takia, niin silti saan vastauksia, jotka sivuuttavat tämän ja ehdottavat yhden tai kahden 13 mm kipsilevyn käyttöä, vaikka muut levyt ovat 9 mm...

En voi vaihtaa 110 neliömetriä seinäpintaa, kun minun tarvitsee oikeastaan vain korvata 5 levyä... Minulle ei ole iloa kipsilevyn pinnasta yksittäisissä levyissä, kun muut ovat puuta - joka on toiminut hyvin tähän asti.

Joten tarvitsen 9-9,5 mm puulevyjä, jotka eivät ole huonompia kuin luotettava masoniitti on ollut. Niissä on voinut hakata ja repiä, toisin kuin lastulevyssä, joka mureni palasiksi, kun vähän rapsuttelin jämäpaloja...

MDF vaikutti olevan niin hienoksi jauhettua, että sain vaikutelman, että se on helppo rikkoa.

En ole nähnyt enkä koskenut OSB:hen, mutta kaupan mukaan
... Käyttökohteet sisäseinien, -kattojen ja -lattioiden rakenteet.
mikä kuulosti lupaavalta, valitettavasti heillä on vain 11 mm:ä kotona, mutta ehkä voi hätätapauksessa tilata jotain ohuempaa... Pinta ei näytä olevan helppo käsitellä, ja muistaakseni maalari kauhistui, kun OSB mainittiin.

Vaneria tuntuu olevan monia erilaisia, joten jonkun pitäisi toimia...

ulkokipsiä en voi saada, kun jälleenmyyjällä on lomat kiinni

kaksi erittäin ohutta levyä, vain symboliseksi puupinnaksi, joka ei kestä paljon, ja kipsipintainen pinnoite, josta ei ole suurempaa iloa, kun loput ovat puuta... enemmän materiaalia ostettavaksi, enemmän askartelua asennukseen... hmm...

Mutta nyt menen nukkumaan, ja saa nähdä kuinka paljon vihapostia odottaa minua huomenna, hehe

Lopeta, myy, vedä verkkokaapeli irti, polta se roska, muuta olkimajaan Bahamalle.
Lopeta meidän muiden jäljittäminen.

Kipsi kuin kipsi, joko paljon kipsitasoitetta tai kipsi mitä tahansa alla.

Protte, rakentaa nykyään vanerilla + kipsillä (aikaisemmin oli levy kipsin takana)

Y
Istuin juuri alas ja testasin, mitä askelta ruuvinvääntimestä voi käyttää, kun ruuvataan ruuveja eri levyihin.
Ensin ruuvasin ruuvin niin, että kanta oli levyn tasalla ja aloin testata askel askeleelta. (tein useamman kerran varmistaakseni.)(gipsiruuvit)

10 mm Lastulevylle, ei kestänyt edes askelmaa 1 ennen kuin pyöri vapaasti.
8 mm MDF-levylle, kesti askelmaa 5 ennen kuin pyöri vapaasti.
9,2-9,8 mm (en muista tarkalleen) masoniitille, kesti askelmaa 8-10 ennen kuin pyöri vapaasti.

Mitä nämä askeleet tarkoittavat tässä Makita BHP440:ssa, sitä en tiedä...

Lastulevy: Tiheys: 630-720 kg/m³
MDF: Tiheys: 740-810 kg/m³
masonite: 900 kg/m³.

Viimeksi muokattu:

Mitä aiot kiinnittää seinille, kun kerran olet huolissasi siitä, että esimerkiksi lastulevy ei kestäisi? Kaverilla on lastulevyä kaiken kipsilevyn takana hänen uudessa talossaan ja autotallissaan, enkä ole kuullut, että hänellä olisi ollut ongelmia, kuten verhotankojen ja televisioiden putoamista. :)

....ehkä pitäisi selventää, että levy, jota kuvassa yllä kutsutaan vakaaksi, viittaa tavalliseen lastulevyyn.

Y
No, oli toinen, joka väitti, että voisi unohtaa asentaa vähän raskaampia tavaroita.

Mutta olen ratkaissut sen nyt, sahanpuru saa jäädä keittiöön, koska jääkaappi jne. piilottaa pahimman, ja lisäksi tulee kovalevyä olohuoneeseen, joten siitä tulee taas yhtenäinen...

Joten nyt en aio "häiritä" teitä, kuten ilmeisesti teen kun pyydän mielipiteitä vanerilevyistä...
-Kiitos kuitenkin vastauksista. ja kuvan olen tallentanut tulevia projekteja varten. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.