5 419 lukukertaa ·
8 vastausta
5k lukukertaa
8 vastausta
MDF 19 tai 16 mm
Hei
aion rakentaa vaatekaapin, joka on 2 metriä leveä ja 2 metriä korkea, ja siinä on neljä "osastoa", jotka ovat puoli metriä kussakin. Jokaisessa osastossa minulla on hyllytasot. Ajatuksena on valmistaa se MDF:stä, mutta pitäisikö sen olla 16 mm vai 19 mm paksu MDF?
aion rakentaa vaatekaapin, joka on 2 metriä leveä ja 2 metriä korkea, ja siinä on neljä "osastoa", jotka ovat puoli metriä kussakin. Jokaisessa osastossa minulla on hyllytasot. Ajatuksena on valmistaa se MDF:stä, mutta pitäisikö sen olla 16 mm vai 19 mm paksu MDF?
Kiitos vastauksesta. 19 mm tuntuu vakaammalta.
Ei voi verrata 19 mm lastulevyä 19 mm MDF:ään. MDF on erittäin tiivis materiaali, kun taas lastulevyssä on paljon onteloita. En voi kuvitella, että sen pitäisi olla 19 mm niin paljon väliseiniä. Pitäisikö taustapuoli olla myös MDF? Ei tule olemaan halvin vaatekaappi, jonka maailma on nähnyt... mutta siitä tulee varmasti hieno!
Tältä sen pitäisi näyttää. Vain runko näkyy...ovet tehdään männystä peiliovien muodossa, joissa on 3 mm lasia.

Riittäisikö 16 mm? Vai pitäisikö tehdä edullisempi versio lastulevyistä? :-/

Riittäisikö 16 mm? Vai pitäisikö tehdä edullisempi versio lastulevyistä? :-/
16 riittää hyvin! Ei kai ole suojaa, mitä olet rakentamassa 
Ei mutta riippuu vähän, miten olet ajatellut ratkaisun takapuolelle. Olisin varmaan itse urittanut 4mm uran, jotta voisin sitten asettaa takalevyn, joka vakauttaa koko rakenteen. Jos teet näin, niin 16mm riittää ehdottomasti!
Onnea matkaan!
Ei mutta riippuu vähän, miten olet ajatellut ratkaisun takapuolelle. Olisin varmaan itse urittanut 4mm uran, jotta voisin sitten asettaa takalevyn, joka vakauttaa koko rakenteen. Jos teet näin, niin 16mm riittää ehdottomasti!
Onnea matkaan!
Kiitos vastauksesta! Tosiasia on, että sen pitäisi olla kiinnitettynä seinään ja silloin 16 mm pitäisi riittää vallan mainiosti...
Lähetän kuvan siitä, kun se on valmis.
Lähetän kuvan siitä, kun se on valmis.
Tein jotain vastaavaa vinolle katolle vaatekomerossa. Valitsin 22mm lastulevyn saadakseni jotain, mihin kiinnittää ruuveja sekä jotta se olisi tukeva. Olisin voinut jälkikäteen valita 19mm lastulevyn, koska siitä tuli erittäin tukeva (suojahuone??). Huomasin kuitenkin, että jos kiinnittää sisustuksen samalle korkeudelle (minkä todennäköisesti haluaa), ei jää paljoa tilaa, jos käyttää 16mm.
Valitsimme lastulevyn hinnan takia. Ero oli suuri ja mielestäni siitä ei tullut huonompaa lastulevyn takia verrattuna MDF:ään.
Valitsimme lastulevyn hinnan takia. Ero oli suuri ja mielestäni siitä ei tullut huonompaa lastulevyn takia verrattuna MDF:ään.
Klikkaa tästä vastataksesi