Olen ostanut vuonna 1960 rakennetun talon, jota remontoin. Minulla on huone, jossa mietin, miten parhaiten/helpoiten edetä.

Koska sekä seinissä on tahroja että halkeamia, ajattelen, että onko parasta asentaa kipsilevyjä?

Onko riski, että myös ne tulevat halkeilemaan? Pitäisikö minun tasoittaa halkeamat ja sen jälkeen maalata, mutta sitten on riski, että halkeamat palaavat ja näkyvät maalauksen läpi?

• Seinän kulma, jossa on kukallinen tapetti, näkyy pieniä halkeamia ja tummia läiskiä. Alempana seinässä näkyy jalkalista.
  • Ikkunan vieressä on kukkakuvioitu tapetti, jossa on mittanauha ja näkyviä halkeamia sekä seinän vaurioita.
Näyttää siltä, että joku on ruuvannut lastulevyn kipsilevyn päälle.

Olisin käyttänyt remonttikipsiä (6mm). Sinun ei tarvitse tehdä mitään muuta alustalle kuin leikata pois ulkonevat osat.

Näyttää siltä, että sinulla on tuuletettu jalkalista, se on tarkoitettu, jotta ilma voi kulkea lattian alla. Joten varmista, ettet tuki sitä...

• Tykkään
Stoffisen
  • Laddar…
Suunnitelmana on vuokrata talo toistaiseksi ja luultavasti vaihtaa lattia tässä huoneessa vuoden kuluttua. Siksi en halua "ylityöskennellä" talossa, mutta haluan samalla, että se näyttää kohtuulliselta. Tavoitteena on kunnostaa niin halvalla ja nopeasti kuin mahdollista.

Larsa Larsa sanoi:
Näyttää siltä, että joku on ruuvannut lastulevyn kipsilevyseinään.

Olisin käyttänyt remonttikipsiä (6 mm). Sinun ei tarvitse tehdä mitään muuta alustalle kuin leikata pois sellaiset, jotka työntyvät ulos.

Näyttää siltä, että sinulla on tuuletettu jalkalista, sen tarkoitus on päästää ilma kiertämään lattian alla. Joten varmista, ettet tukki...
Kiitos nopeasta vastauksesta! Kyllä, maalämpö kulkee lattian kautta ja ulos listojen kautta. En ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa :)
Joten asensit kipsiseinän kuvan mukaisesti toisessa huoneessa.

• Gipsiseinä asennettuna ikkunan alla, saumoissa on tasoitetta. Heijastuksia ikkunassa yöllä. Lattialla pölyä ja suojateippiä.
  • Tykkään
Larsa
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.