Hei! Nyt aion putsata kellariseinäni, olemme juuri ostaneet talon ja edellinen omistaja on vain laittanut tavallista kittiä, remonttitapettia sekä maalia betoniin, mikä aiheutti kosteuden jäämisen. Talo on muuten salaojitettu. Olen nyt poistaneet ja irrottaneet kaiken vanhan kitin ja irtonaisen laastin, betonin. Miten minun pitäisi edetä nyt? Minun täytyy tietysti olla jokin täyttömassa laitettavaksi ennen varsinaista rappausta. Olen ajatellut käyttää kalkkirappausta päällimmäisenä kerroksena. Mutta millä minun pitäisi täyttää ennen varsinaista rappausta? Hyvät ja huonot puolet eri rappausmerkeistä? Vinkkejä ja kikkoja? Kerro mielellään ideoita rappauksesta/laastista, joka sopii hyvin kellariympäristöön.

• Kellariseinä, josta on poistettu rappausta ja betonia, portaiden viereen on jäänyt romua. Seinustalla värikäs naulakko.
  • Vanha ja osittain purettu kellariseinä, josta näkyy irronnutta rappausta ja paljastunutta betonia. Maassa lojuu irtonaisia palasia.
  • Kellarin seinä, jossa on irtoavaa rappausta ja seinäpaperia, ylhäällä monivärisiä koukkuja.
  • Ruokoushuoneen poistettu kipsi paljastaa vaurioituneen betoniseinän, jossa on irtoileva kipsi. Kuvassa näkyy myös maalien kerrostumia ja rappukäytävä.
tärkeää on, että se voi hengittää tavallinen kalkkilaasti käy hyvin se sopii maalattavaksi mutta ei pitäisi käyttää tapettia tai tasoitetta sen päällä

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.