Hei kaikille!

Minulla on tiilitalo, varhainen 70-luku, jossa on kellari. Minulla on kysymys eräästä väliseinän materiaalista. Kun kiinnitin 8-12 mm kaapelikiinnikkeitä (valkoinen muovi+naula) ulkoseinään, ne menivät hyvin sisään. En kuitenkaan saanut viimeisiä 3-4 mm naulasta upotettua väliseinään, se pysähtyi täysin ja kuului "kilisevä" ääni. Koska seinässä on aiemmin tehty reikä, arvioin materiaalin olevan noin 5 cm ennen kuin ilmarako alkaa.

Mikä materiaali se on? Mitä minun pitäisi käyttää kaapelin kiinnittämiseen lattialistan yläpuolelle, en halua naulata listaan. Kaapeli on 5 m jatkojohto, hieman paksumpi kuin tavallinen pistorasian johto.

Terveisin,
Daniel

Onko jollain ideoita, mistä seinä koostuu, kun kaapelipidikkeen naula pysähtyy täysin?
Kokeiltu useammassa paikassa, sama tulos...

/Daniel

Todennäköisesti seinän alareunassa on teräspalkki.
Vai onko sama asia ylempänä?

Todennäköisesti betoniharkko, päällystetty rappauksella. Helppo naulata rappaukseen, vaikea betoniin. Jos sinulla on jo reikä, se on porattu, ja ilmarako on betoniharkon sisäpuolella. Minä naulaisin jalkalistan tai käyttäisin lyhyempiä nauloja ja naulaisin rappaukseen, mutta se toimii paremmin jalkalistassa. Muuten täytyy porata reikä, laittaa tulppa ja ruuvata.

• Tykkään
RolfH
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.