2 530 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Materiaalit suuremmalle vaatekaapin ovelle?
Hei
Minun täytyy rakentaa vaatekaapin ovi, joka on noin 65x180 kokoinen. Kun katselen eri kaupoissa, esim. ikea, heillä on aina kaksi ovea kaikkeen, mikä on 60 cm tai leveämpi, mutta haluaisin välttää tätä.
Onko olemassa materiaalia, joka on riittävän vahva ja kevyt, jotta voisin rakentaa yhden oven, joka on niin leveä? MDF vaikuttaa olevan yleisin materiaali, mutta valitettavasti se on raskasta kuin panssari.
Toimisiko ohut MDF? Kuinka ohut uskaltaa olla? Jos se on liian ohut, se tietenkin lepattuu, mutta ehkä sitä voisi estää puukehyksellä oven sisäpuolella?
Vaatekaapin runko on 19mm mdf:ää ja tarkoitus on maalata ovet, jos sillä on merkitystä.
Kiitollinen kaikesta avusta, jota saan.
Minun täytyy rakentaa vaatekaapin ovi, joka on noin 65x180 kokoinen. Kun katselen eri kaupoissa, esim. ikea, heillä on aina kaksi ovea kaikkeen, mikä on 60 cm tai leveämpi, mutta haluaisin välttää tätä.
Onko olemassa materiaalia, joka on riittävän vahva ja kevyt, jotta voisin rakentaa yhden oven, joka on niin leveä? MDF vaikuttaa olevan yleisin materiaali, mutta valitettavasti se on raskasta kuin panssari.
Toimisiko ohut MDF? Kuinka ohut uskaltaa olla? Jos se on liian ohut, se tietenkin lepattuu, mutta ehkä sitä voisi estää puukehyksellä oven sisäpuolella?
Vaatekaapin runko on 19mm mdf:ää ja tarkoitus on maalata ovet, jos sillä on merkitystä.
Kiitollinen kaikesta avusta, jota saan.
Minulla on sama kysymys. Toimiiko mdf vaatekaapin ovina (aikomuksena tehdä 65x200)?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Lastulevy, MDF ja vastaavat materiaalit ovat aivan liian raskaita leveämmille saranoiduilla oville. Ainoa toimiva levymateriaali on vaneri. Paras vaihtoehto on mänty- tai koivuvaneri, koska ne koostuvat useammista viiluista. Noin 12 mm paksuus on mielestäni tarpeen. Voit mennä 7 mm paksuuteen, jos varustat oven listalla etupuolella, niin se näyttää peiliovelta. Tähän voit käyttää höylättyä mäntyä, jota rakennusliike myy. Voit myös käyttää pontattua puupaneelia mistä tahansa lajista, jos asetat rimoituksen taakse Z-muotoon.
Klikkaa tästä vastataksesi