3 718 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Materiaalit rapatuille kellarin seinille
Ajattelin siistiä kellaria. Seinässä on rappaus, joka on ollut mukana monia vuosia ja jota on paikkailtu siellä täällä. Ei kovin siistiä, kun ne ovat vain maalattuja. Ja se antaa selkeän kellaritunnelman 
Tukipalkkien asentaminen ja jonkinlaisten levyjen asettaminen. No, mutta se vie paljon tilaa. Erityisesti pienessä käytävässä...
Kankaan kiinnittäminen ja maalaaminen. Hm, ehkäpä niin. Mutta se ei ehkä paranna asiaa, kun haluan ripustaa jotain seinälle.
Onko jollakulla ideoita/suosituksia siitä, mitä tekisin seinille? Eri materiaalit, edut ja haitat?
ps, kaikki seinät, joihin tähtään tällä hetkellä, ovat sisäseiniä; eivät ulkoseiniä.
Tukipalkkien asentaminen ja jonkinlaisten levyjen asettaminen. No, mutta se vie paljon tilaa. Erityisesti pienessä käytävässä...
Kankaan kiinnittäminen ja maalaaminen. Hm, ehkäpä niin. Mutta se ei ehkä paranna asiaa, kun haluan ripustaa jotain seinälle.
Onko jollakulla ideoita/suosituksia siitä, mitä tekisin seinille? Eri materiaalit, edut ja haitat?
ps, kaikki seinät, joihin tähtään tällä hetkellä, ovat sisäseiniä; eivät ulkoseiniä.
Et kerro, mihin aiot käyttää huonetta.
Kellariseinien täytyy hengittää, jos ne ovat maan alla. En laittaisi levyjä.
En tiedä, mihin aiot käyttää tilaa, mutta yksi idea on laittaa kiviseinä. On paljon valittavaa eri väreissä ja ulkonäöissä.
Kellariseinien täytyy hengittää, jos ne ovat maan alla. En laittaisi levyjä.
En tiedä, mihin aiot käyttää tilaa, mutta yksi idea on laittaa kiviseinä. On paljon valittavaa eri väreissä ja ulkonäöissä.
Ensisijaisesti se on vierashuone, ja ajatuksena on, että nurkkaan tulee takka (vapaa savupiipun paikka siellä). Haluan sen näyttävän kodikkaalta. Sitten on käytävä ulkopuolella. Pitemmälle eivät suunnitelmat ulotu tänään (paitsi kellarin kylpyhuone, joka on juuri nyt valmisteltavana).
Selailin muuten erästä sisustuslehteä eilen ja näin kuvan, jossa osa seinästä oli juuri kiveä, mutta siinä tapauksessa se oli (luultavasti) osa kiviblokkeja, joiden päällä talo seisoi. Kaunista se kuitenkin oli. Vaikka kivi voi olla idea, minusta on vaikea nähdä sitä enemmän kuin täydentävänä osana.
Selailin muuten erästä sisustuslehteä eilen ja näin kuvan, jossa osa seinästä oli juuri kiveä, mutta siinä tapauksessa se oli (luultavasti) osa kiviblokkeja, joiden päällä talo seisoi. Kaunista se kuitenkin oli. Vaikka kivi voi olla idea, minusta on vaikea nähdä sitä enemmän kuin täydentävänä osana.
Kuinka moni seinistä on maahan/maaperään päin?
Ne seinät voi olla kiveä, muilla voi tehdä mitä haluat, tapetoida, maalata, jne.
Olisi hyvin tyylikästä olla takka kulmassa kiviseinän taustalla.
Voin myös kuvitella, että jos se on vierashuone, tarvitset makuupaikkoja.
Tekisin yhden kummallekin puolelle takkaa, joka voi olla makuupaikka/sohva (jos ymmärrät mitä tarkoitan)
Kuin takan jatkeena.
Onko sinulla ikkunoita huoneessa?
On hieman vaikeaa keksiä ideoita, kun ei tiedä kuinka iso se on ja miltä se näyttää.
Ne seinät voi olla kiveä, muilla voi tehdä mitä haluat, tapetoida, maalata, jne.
Olisi hyvin tyylikästä olla takka kulmassa kiviseinän taustalla.
Voin myös kuvitella, että jos se on vierashuone, tarvitset makuupaikkoja.
Tekisin yhden kummallekin puolelle takkaa, joka voi olla makuupaikka/sohva (jos ymmärrät mitä tarkoitan)
Kuin takan jatkeena.
Onko sinulla ikkunoita huoneessa?
On hieman vaikeaa keksiä ideoita, kun ei tiedä kuinka iso se on ja miltä se näyttää.
Jos kyseessä on vanhempi talo, on huomioitava, että voi esiintyä (useimmiten tietyssä määrin.) kosteuden siirtymistä myös sisä- ja väliseinissä, koska niitä ei ole suojattu kosteudelta alhaalta päin. Ole erityisen varovainen kellarin seinien peittämisessä, erityisesti jos rappaus on jo irronnut, sillä tämä on vahva merkki kosteuden siirtymisestä.
Hyvä neuvo on rappata uudelleen kaikki seinät ja maalata läpäisevällä värillä.
yst. Plexi
Hyvä neuvo on rappata uudelleen kaikki seinät ja maalata läpäisevällä värillä.
yst. Plexi
Uudessa talossamme rappasimme Maxitin Gypsumilla, jonka jälkeen maalasimme päälle silikaattimaalilla. Rappaus oli todella hyvä työstää ja saimme melko hyvän tuloksen, vaikka olimme "ensikertalaisia rappaajia".
Ensin pohjustimme Beckersin Silikatbinderilla ja sitten viimeistelimme valkoisella Silikatmaalilla. Tuloksena oli erittäin kaunis, suhteellisen kova pinta.
Rappaus:
http://www.maxit.se/PDF/GOR DET SJALV/putsa_inne_gypsum.pdf
Pohjuste:
http://beckers.resolutmrm.com/Pro_Beckers2/default.asp?sLang=SE&cmd=List2&List1=7+Utomhus#
Maali:
http://beckers.resolutmrm.com/Pro_Beckers2/default.asp?sLang=SE&cmd=List2&List1=7+Utomhus#
Ensin pohjustimme Beckersin Silikatbinderilla ja sitten viimeistelimme valkoisella Silikatmaalilla. Tuloksena oli erittäin kaunis, suhteellisen kova pinta.
Rappaus:
http://www.maxit.se/PDF/GOR DET SJALV/putsa_inne_gypsum.pdf
Pohjuste:
http://beckers.resolutmrm.com/Pro_Beckers2/default.asp?sLang=SE&cmd=List2&List1=7+Utomhus#
Maali:
http://beckers.resolutmrm.com/Pro_Beckers2/default.asp?sLang=SE&cmd=List2&List1=7+Utomhus#
Klikkaa tästä vastataksesi