Minulla on hieman pohdintaa terassin puun valinnasta (painekyllästettyä vai ei). Puolikkaan terassin yläpuolella tulee olemaan katto, ja olen ajatellut sijoittaa palkit suoraan tukevan murskakivi- ja sepelialustan päälle. Ideani on käyttää painekyllästettyjä palkkeja sekä käsittelemätöntä terassilautaa. Onko kenelläkään mielipiteitä tai vastalauseita tähän?
 
Varmista vain, että sinulla on oikea luokitus puutavaralle, joka on kosketuksissa maan kanssa. Sen pitäisi mieluiten olla sellaista, josta rakennetaan laitureita, muistaakseni se on "A".

Voit harkita lehtikuusen käyttöä terassilaudoituksessa, se on hyvin kestävä eikä tarvitse pintakäsittelyä. Haittapuolena on, että se on kalliimpaa kuin tavallinen terassilauta.
 
Sain myös hyvältä ystävältä vinkin käyttää lehtikuusta ja aion tarkistaa kuinka paljon kalliimpaa se on. Kysymys on myös, kuinka paljon pidempään se voi käytännössä kestää. Joka tapauksessa pelkään, että kitsaus voittaa viisauden jälleen, joten siitä tulee todennäköisesti vielä yksi terassi, joka rakennetaan kyllästetystä puusta. :P
 
Olen kuullut, että pitäisi käyttää setripuuta. Minulla on naapuri, joka on rakentanut koko talon setripuusta, todella tyylikäs ja huoltovapaa, ei tarvitse maalata. En tiedä, öljytäänkö se.
 
Lehtikuusi täytyy käsitellä, jos sen värin ei haluta muuttuvan harmaaksi.
Hinta (siperian parempi laatu) 200 - 250:- m2 riippuen määrästä. Tämä verrattuna painekyllästettyyn noin 60-90:- m2.
Hardwood on vaihtoehto.
 
Siperialainen lehtikuusi ei kestä yhtä hyvin kuin painekyllästetty puu.
Jos valitset sen, teet sen vain, koska teet valintasi tietystä ympäristönäkökulmasta tai mahdollisesti teet ehkä statussymbolin. Kun katsotaan koko kuormitusketjua, painekyllästetty voi silti voittaa - se ei tarvitse yhtä paljon öljyä ja suojaa sekä kestää pidempään.
 
Husagaren sanoi:
Har lite funderingar angående virkesval till min altan (tryckimpregnerat eller inte). Halva altanen kommer att vara under tak och jag har tänkt lägga reglar direkt på ett gediget underlag av sprängsten och makadam. Min ide är att använda tryckimpregnerade reglar samt obehandlat trallvirke. Nån som har synpunkter på eller invändningar mot detta?
Invändning! ;)Du kommer att få två färger på ditt tryckta golv. Utedelen kommer att bli grå...delen under tak kommer att ha kvar "trycktfärgen"...Jag har ingen lösning och det kanske blir likadant om du använder dig av andra träslag...vad vet jag... ???
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.