Aita on lahonnut ja se täytyy vaihtaa.
Ajattelin tehdä yksinkertaisen säleikön ylä- ja alalistoilla. Sellainen vähän amerikkalainen.

Listojen haluaisin olevan noin 30x30, mutta ei mielellään niin paksuja kuin 36x36.
Ei mieluiten painekyllästettyä, mutta olen harkinnut lehtikuusta mätänemisen minimoimiseksi. (tulee maalattavaksi, joten se voi olla tarpeetonta)

Minulla on pääsy koneisiin, joten en pelkää tehdä niitä itse, mutta valitsen tietenkin jonkin olemassa olevan mitan.
Miten te tekisitte? Ja mitä puuta käyttäisitte, jotta ne eivät vääntyisi.

Parhain terveisin,
Joe

Viimeksi muokattu:
Ongelma on, että sellaista puutavaraa, jota etsit (pieniä mittoja hyvällä laadulla), ei ole saatavissa tavallisesta rakennuskaupasta. Jos saat käsiisi norlanninpihkaa, jonka voit itse halkaista, se on hyvä vaihtoehto. Rakennelma päällystukien kanssa, jotka suojaavat rimojen pääpuuta, pidentää niiden elinikää huomattavasti. Maalityypin valinta on tärkeää. Akrylaattimaalia ei voi käyttää, kun maalaat säleitä ympärille. Keittämätön maali tai öljymaali toimii parhaiten.

J justusandersson sanoi:
Ongelmana on se, että pyytämäsi tyyppistä puutavaraa (pieniä mittoja ja hyvälaatuista) ei ole saatavilla tavallisessa rakennusliikkeessä. Jos saat käsiisi pohjoisruotsalaista kuusta, jonka voit itse halkaista, se on hyvä vaihtoehto. Rakenteella, jossa on yläpuolinen suojakerros ribojen päätypintojen suojana, pidentää merkittävästi niiden käyttöikää. Maalityypin valinta on tärkeää. Et voi käyttää akrylaatimaalilla, kun maalaat säleiden ympäri. Keittomaali tai öljymaali toimii parhaiten.
Kiitos vastauksesta.
Sain, kuten neuvoit, käsiini hitaasti kasvavaa kuusta, ja he myös halkaisevat sen minulle.

Miten hienoa! Lisää mielellään kuva, kun olet valmis.

J justusandersson sanoi:
Hieno juttu! Laita mielellään kuva, kun olet valmis.
Ja jos saan valmiiksi...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.