Hei!
Ostin juuri uuden talon ja aloitin vähän purkamista, ja löysin tämän. Minkälaista hometta luulette tämän olevan? Tuntuu erittäin "vaahtomaiselta", melkein kuin pehmeää tiivistysvaahtoa.
 
  • Vanha puuseinä, jossa valkoista, vaahtomaista kasvustoa. Puupalkit ja laudoitus näkyvät, osa laudoista on selvästi tummunutta ja kulunutta.
  • Puiset kattopalkit, joissa näkyy valkoista, vaahtomaista hometta ja roskia, paljastavat kosteuden vaurioita.
  • Vaalea homekasvusto puuseinän sisällä, joka näyttää pehmeältä ja muistuttaa vaahtomuovia.
Åsa Lund
Tuoksuuko se sieneltä?
Se näyttää talosieneltä, erityisesti viimeinen kuva.
 
Åsa Lund
Mietin, onko kyseessä vanha kellarisieni-isku, joka on osittain saneerattu ja korjattu? Siellä on vanhoja lautoja sienirihmalla ja sitten uutta puutavaraa aivan vieressä. Onko rakenteessa kosteutta jossain? Googlaa kellarisieni ja vertaa kuvia taloosi.
 
Kyllä, he ovat olleet siellä aiemmin ja yrittäneet korjata vähän aikaisemmin. Mitä tarkoitat sukeltanut jossain rakenteessa? Mikään ei tunnu tänään kostealta, joten sen pitäisi olla vanha vaurio, jota ei ole korjattu 100-prosenttisesti.
 
Åsa Lund
Se, mikä on lahonnut, tulee poistaa, erityisen tärkeää, jos se on kantavia osia.
En olisi halunnut hyökkäyksen kohteeksi joutunutta puuta talossani.
Vanha sienihyökkäys johtui todennäköisesti siitä, että seinän putket vuotivat, ne näyttävät osittain vaihdetuilta.
 
  • Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Aion poistaa niin paljon kuin mahdollista. Luin jotain Bora-jostakin käsittelystä. Mitä mieltä olet siitä?
 
Åsa Lund
Boracol
Ei taida poistaa sitä, mitä on olemassa?
Mahdollisesti ennaltaehkäisevästi uutta sientä vastaan.
En muista oikeastaan
Tärkeintä tulevaisuudessa on varmistaa, että sienen edellytykset eivät synny uudelleen. Eli ei uutta vesivahinkoa
 
  • Tykkään
Nicklas Särnblom
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.