D
Olisi ollut niin upeaa asentaa se suoraan tasaisen kattolipan päälle, mutta en uskalla.

Mutta sääntösi saa tukea seinästä koko matkan, eikö niin?

D
Fairlane Fairlane sanoi:
[kuva]

Näin se on asennettu minulla, eli on jämäkkä sääntö, jossa raudat ovat kiinni. Tämä on tietysti aivan toisenlainen rakenne, mutta ehkä se antaa jonkinlaista käsitystä siitä, kuinka karkeaa rakenteesi pitäisi olla.
Tässä tapauksessa markiisit ovat olleet jo useita vuosia tässä säännössä eikä niistä ole mitään merkkejä. Edelliset markiisit valitettavasti hajosivat myrskyssä. Nyt minulla on 5x3 Hornbachilta, jonka asensin viime vuonna. Aion täydentää sen toisella 4x3 vieressä. Luulen, että maksoin noin 6000 siitä viime vuonna ja olen tyytyväinen. Sen pitäisi kestää tuulen luokan 2 mukaan, mikä on hyvä hintaluokassaan. Aion täydentää toisella ja sitten aurinko- ja tuulisensorilla, jotta minun ei tarvitse ohjata itse.
Oletko vaihtanut ohjauksen johonkin älykkääseen ohjaukseen, esim. Wi-Fi, Homey tai vastaava, HA?

H
Fairlane Fairlane sanoi:
[kuva]

Näin se on asennettu minulla, eli vankka palkki, johon raudat ovat kiinnitettyinä. Tämä on tietenkin aivan erilainen rakenne, mutta ehkä se antaa osviittaa siitä, kuinka vankka rakenteesi tulisi olla.
Tässä tapauksessa markiisit ovat olleet kiinnitettyinä tähän palkkiin monien vuosien ajan, eikä jälkiä näy. Edelliset markiisit valitettavasti hajosivat tuulessa. Nyt minulla on 5x3 Hornbachilta, jonka asensin viime vuonna. Aion lisätä 4x3 viereen. Luulen maksaneeni siitä viime vuonna noin 6000 ja olen tyytyväinen. Sen pitäisi kestää tuulta luokan 2 mukaan, mikä on hyvä hintaluokassaan. Aion lisätä vielä yhden ja sitten aurinko- ja tuulisensorin, jotta vältyn ohjaamasta itse.
Meillä on sama tyyppi kiinnitys, mutta kiinnitimme sen kattoruoteeseen välttääksemme laudan seinässä, ja se on toiminut hyvin.
Käytimme kahta vapaata reikää, jotka näkyvät kuvassasi ylöspäin.
Olemme asentaneet 3 markiisia näin.

Olen nähnyt jonkun, jolla on vapaasti seisova markis, mutta en tiedä, täytyykö niiden avautua symmetrisesti.
Laaja piha-alue, jolla on katos puupilarien varassa, ympäröivä kaide, ja ympäröivä vehreä maisema. Katos toimii aurinkosuojana.

Meidän markis on ruuvattu kattopalkkeihin.

Fairlane
D Derbyboy sanoi:
Olisi ollut niin siistiä asentaa se suoraan litteälle otsalle, mutta en uskalla.

Mutta sinun sääntösi on tuettu koko seinän matkalta, vai mitä?
Oikein, se on koko seinän jälkeen kiinnitetty.

D
hitto, olisi mahtavaa osata hitsata… tai no parempi ja parempi, en ole koskaan hitsannut :)

Ei ole koskaan liian myöhäistä oppia.
Toisaalta, eihän sen pitäisi tulla paniikkikalliiksi, jos saat jonkun hitsaamaan puolestasi.

D
teki kerran piirustuksen, pylväs jalalla vkr:ssä (jalka tavallinen tasorauta) maksoi 6000 kr.

D
Mutta jos puhumme puusta, mitä mieltä olette. Mikä mitoitus yläpuulle?

(Hornbachs markis painaa 71 kg ja jänneväli on ehkä 4,5 m.)

Fairlane
H Hallerudsbo sanoi:
Meillä on samanlainen kiinnike, mutta kiinnitimme sen kattotuoliin välttääksemme seinälaudan, ja se on toiminut hyvin.
Käytimme kahta vapaata reikää, jotka näkyvät kuvassasi ylöspäin.
Asensimme 3 markiisia näin.
Noin suunnilleen näin, mutta vain ylöspäin?
Rakenteilla olevan katon kiinnike puupalkissa, kiinnikkeet kiinnitetty pultilla, mahdollisuus muuttaa kulmaa tai kaventaa räystään kokoa.

Itse mietin siirtää kiinnikkeitä muutamia cm alaspäin saadakseni paremman kulman, tai vaihtoehtoisesti voinko tehdä räystään muutaman cm kapeammaksi.

D
Tarkoitan, itse markiisi on lähes 20 korkea, joten säännön piilottaminen taakse on kyllä täysin ok.

Markiisin paino, 71 kg, on ihan rauhallinen.

Mutta ajan myötä tapahtuva taipuminen on se, mikä aiheuttaa ongelmia.

Jos laitan 4,5 säännön kahdelle tuelle ulkoreunaan, se varmaan notkahtaa alas riippumatta mitasta, mutta tiedän pahuksen. Ehkä se tunne on väärä.

D
Mietin, onko IPE 100 parempi valinta.

Helpompi saada markiisin kiinnike paikoilleen.

Jos valitsen VKR:n, molemmat pultit kiinnikkeessä täytyy joko kiinnittää palkin päälle tai alle, mutta IPE:llä saan melkein palkin markiisin taakse.

D
Voiko kuumuus aiheuttaa ongelmia, ajatellen auringon aiheuttamia käyriä

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.