Näin se on asennettu minulla, eli on jämäkkä sääntö, jossa raudat ovat kiinni. Tämä on tietysti aivan toisenlainen rakenne, mutta ehkä se antaa jonkinlaista käsitystä siitä, kuinka karkeaa rakenteesi pitäisi olla.
Tässä tapauksessa markiisit ovat olleet jo useita vuosia tässä säännössä eikä niistä ole mitään merkkejä. Edelliset markiisit valitettavasti hajosivat myrskyssä. Nyt minulla on 5x3 Hornbachilta, jonka asensin viime vuonna. Aion täydentää sen toisella 4x3 vieressä. Luulen, että maksoin noin 6000 siitä viime vuonna ja olen tyytyväinen. Sen pitäisi kestää tuulen luokan 2 mukaan, mikä on hyvä hintaluokassaan. Aion täydentää toisella ja sitten aurinko- ja tuulisensorilla, jotta minun ei tarvitse ohjata itse.
Oletko vaihtanut ohjauksen johonkin älykkääseen ohjaukseen, esim. Wi-Fi, Homey tai vastaava, HA?
Näin se on asennettu minulla, eli vankka palkki, johon raudat ovat kiinnitettyinä. Tämä on tietenkin aivan erilainen rakenne, mutta ehkä se antaa osviittaa siitä, kuinka vankka rakenteesi tulisi olla.
Tässä tapauksessa markiisit ovat olleet kiinnitettyinä tähän palkkiin monien vuosien ajan, eikä jälkiä näy. Edelliset markiisit valitettavasti hajosivat tuulessa. Nyt minulla on 5x3 Hornbachilta, jonka asensin viime vuonna. Aion lisätä 4x3 viereen. Luulen maksaneeni siitä viime vuonna noin 6000 ja olen tyytyväinen. Sen pitäisi kestää tuulta luokan 2 mukaan, mikä on hyvä hintaluokassaan. Aion lisätä vielä yhden ja sitten aurinko- ja tuulisensorin, jotta vältyn ohjaamasta itse.
Meillä on sama tyyppi kiinnitys, mutta kiinnitimme sen kattoruoteeseen välttääksemme laudan seinässä, ja se on toiminut hyvin.
Käytimme kahta vapaata reikää, jotka näkyvät kuvassasi ylöspäin.
Olemme asentaneet 3 markiisia näin.
Meillä on samanlainen kiinnike, mutta kiinnitimme sen kattotuoliin välttääksemme seinälaudan, ja se on toiminut hyvin.
Käytimme kahta vapaata reikää, jotka näkyvät kuvassasi ylöspäin.
Asensimme 3 markiisia näin.
Noin suunnilleen näin, mutta vain ylöspäin?
Itse mietin siirtää kiinnikkeitä muutamia cm alaspäin saadakseni paremman kulman, tai vaihtoehtoisesti voinko tehdä räystään muutaman cm kapeammaksi.