3 569 lukukertaa ·
11 vastausta
4k lukukertaa
11 vastausta
Mansardikatto kantava sisäseinä?

Aion purkaa seinän kissantuulta kohti saadakseni lisää tilaa, mutta olen hieman epävarma siitä, voiko seinä olla kantava. Liitän muutamia kuvia, jotta ehkä voitte auttaa minua matkallani.
kiitos etukäteen//Felix
Talon omistaja
· Småländska höglandet
· 5 645 viestiä
Mielestäni (ja kokemukseni mukaan) tuo kattoluukku on kantava seinä, se näyttää aivan selvästi siltä.
Asun itse talossa, jossa on mansardikatto.
Asun itse talossa, jossa on mansardikatto.
Talon omistaja
· Småländska höglandet
· 5 645 viestiä
Nyt olen tosi ärsyttävä tässä, mutta kun otetaan huomioon, että kutsut pystyssä olevaa 3-tuumaisen lankkua "puutavaraksi" ja mainitset lisäksi "hammarband" yhteydessä väliseinään, se saa minut uskomaan, että täällä on tiettyä kielellistä väärinkäsitystä. Jos epäilet sitä, mitä kirjoitan ullakkoseinien kantavasta toiminnasta, on parasta, että otat yhteyttä tuttavapiirissä olevaan kirvesmieheen, joka voi tulla paikan päälle katsomaan ja tekemään arvion.
Talon omistaja
· Småländska höglandet
· 5 645 viestiä
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 169 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 169 viestiä
Suosittelen rakennusinsinööriä, joka on todella koulutettu lujuuteen ja vastaaviin.SågspånPappspikEternit sanoi:
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 169 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 169 viestiä
Mitkä mitat ovat tarpeen kattotuolin avvälyttämiseen riippuvat monista tekijöistä kuten lumivyöhykkeen, kattokaltevuuden, kattopainon, nykyisten mittojen ym. takia, joten ei voi tehdä kuten joku muu on tehnyt tietämättä, että kaikki sellaiset asiat ovat samat.Johneyoo sanoi:
Suosittelen, että aloitat ymmärtämällä, miltä kattotuoli näyttää ja miten se toimii: https://www.byggahus.se/sa-fungerar-en-takstol
"Ongelmana, joka usein kohdataan Byggahusin foorumilla, on se, että halutaan siirtää tukijalat sivusuunnassa (tehdä suurempia tai pienempiä kattoluukkuja varten) tai poistaa ne kokonaan. Yksinkertainen vastaus on, että tämä vaatii useimmissa tapauksissa yläsarjan/yläkehikon vahvistamisen. Täysin mahdollinen toimenpide, mutta yleensä laajojen seurausten kanssa, koska suuria osia ullakkorakenteista joudutaan purkamaan."
Työ vaatii hyvin perehtyneen rakennusinsinöörin ja usein hyväksytyn rakennusilmoituksen.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 169 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 169 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi