Talorakenteen piirustus, jossa näkyy viisto katto ja kaksi pystypalkkia mahdollisena kantavana rakenteena. Kapea ullakkotila, jossa on vino katto ja avoin seinärakenne, täynnä pahvilaatikoita ja rakennusmateriaalia. Kapea ullakkotila, jossa on vino katto ja avoin seinärakenne, täynnä pahvilaatikoita ja rakennusmateriaalia. Puinen seinärakenne, jossa on paljaita lankkuja ja havaittavissa rosoisia reunoja sekä puun naarmuja, mahdollisesti liittyen remonttiin. Puiset seinälaudat purettavana, osittain paljastettu runkorakenne näkyvissä. Hei kaikki,
Aion purkaa seinän kissantuulta kohti saadakseni lisää tilaa, mutta olen hieman epävarma siitä, voiko seinä olla kantava. Liitän muutamia kuvia, jotta ehkä voitte auttaa minua matkallani.

kiitos etukäteen//Felix

Mielestäni (ja kokemukseni mukaan) tuo kattoluukku on kantava seinä, se näyttää aivan selvästi siltä.
Asun itse talossa, jossa on mansardikatto.

• Tykkään
fribygg ja 2 muuta
  • Laddar…
Okei, ymmärrän.
Tulen hieman mietteliääksi, kun vaikuttaa siltä, ettei puutavara ole jännityksessä ja se ei ole kiinni vasalikössä.

Nyt olen tosi ärsyttävä tässä, mutta kun otetaan huomioon, että kutsut pystyssä olevaa 3-tuumaisen lankkua "puutavaraksi" ja mainitset lisäksi "hammarband" yhteydessä väliseinään, se saa minut uskomaan, että täällä on tiettyä kielellistä väärinkäsitystä. Jos epäilet sitä, mitä kirjoitan ullakkoseinien kantavasta toiminnasta, on parasta, että otat yhteyttä tuttavapiirissä olevaan kirvesmieheen, joka voi tulla paikan päälle katsomaan ja tekemään arvion.

• Tykkään
fribygg
  • Laddar…
Topptur Topptur sanoi:
Okei, mister. Voiko sisäseinällä silti olla sokkeli ja kattopalkki? Miten kutsuisit niitä?
Minua ei yleensä kutsuta mister :D.
"Muuriside" kuulostaa mielestäni paremmalta.

BirgitS
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit sanoi:
Jos epäilet kirjoittamaani piilohurtsiseinien kantavasta toiminnasta, on parasta, että otat yhteyttä tuttavapiirissäsi olevaan kirvesmieheen, joka voi tulla paikan päälle katsomaan ja tekemään arvion.
Suosittelen rakennusinsinööriä, joka on todella koulutettu lujuuteen ja vastaaviin.

Joo, heidän on varmaan tehtävä niin, kaksi kirvesmiestä eivät ole pystyneet toteamaan, toinen ei uskonut, että se on kantava ja toinen uskoi, että se on.

Topptur Topptur sanoi:
Joo, se taitaa mennä niin, että kaksi kirvesmiestä eivät ole pystyneet toteamaan sitä, toinen ei uskonut sen olevan kantava, toinen luuli sen olevan.
Pääsitkö johonkin järkevään lopputulokseen? Esimerkiksi mitat kantopalkille? Istun samassa tilanteessa ja aion avata vintille.

Johneyoo Johneyoo sanoi:
Pääsitkö johonkin järkevään tulokseen? Esim. avväxlingsbalkin mitat? Olen itse samassa tilanteessa ja aion avata kattolapeen.
Hei, anteeksi myöhäinen vastaus. Stödsin yhdellä 90x90 tolppa kummallakin puolella.

BirgitS
Johneyoo Johneyoo sanoi:
Päädyitkö johonkin järkevään? Tyyliin mitat avväxlingsbalkille? Itse olen samassa tilanteessa ja aion avata kattoluukun.
Mitkä mitat ovat tarpeen kattotuolin avvälyttämiseen riippuvat monista tekijöistä kuten lumivyöhykkeen, kattokaltevuuden, kattopainon, nykyisten mittojen ym. takia, joten ei voi tehdä kuten joku muu on tehnyt tietämättä, että kaikki sellaiset asiat ovat samat.

Suosittelen, että aloitat ymmärtämällä, miltä kattotuoli näyttää ja miten se toimii: https://www.byggahus.se/sa-fungerar-en-takstol
"Ongelmana, joka usein kohdataan Byggahusin foorumilla, on se, että halutaan siirtää tukijalat sivusuunnassa (tehdä suurempia tai pienempiä kattoluukkuja varten) tai poistaa ne kokonaan. Yksinkertainen vastaus on, että tämä vaatii useimmissa tapauksissa yläsarjan/yläkehikon vahvistamisen. Täysin mahdollinen toimenpide, mutta yleensä laajojen seurausten kanssa, koska suuria osia ullakkorakenteista joudutaan purkamaan."
Työ vaatii hyvin perehtyneen rakennusinsinöörin ja usein hyväksytyn rakennusilmoituksen.

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
BirgitS
Topptur Topptur sanoi:
Hei, sori myöhäinen vastaus. Leimasin ylös 90x90 pilarin kummallekin puolelle.
Pitäisikö minun tulkita tämä niin, että sinulla on nyt kattotuolit ilman tukijalkoja, eikä niitä ole myöskään vahvistettu kestämään sitä?

BirgitS BirgitS sanoi:
Pitäisikö minun tulkita tämä niin, että sinulla on nyt kattoristikot ilman tukijalkoja eikä niitä ole myöskään vahvistettu kestämään sitä?
Voit olla rauhassa. Rakennesuunnittelija on ollut paikan päällä

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.