Minulla on luultavasti yksinkertainen ongelma saranoiden kanssa. Minulla on pieni harrastuskasvihuone, johon tulee erittäin yksinkertainen ovi, joka on tehty 25*48 rimoista. Eli, ei mitään vankkoja rakenteita täällä, ja materiaalivalinnoista voidaan varmasti keskustella, mutta sellainen on ajatus. Se ei ole mikään oikea kasvihuone, voisi sanoa.
Haluan sen pintasijainnille ja minulla on vain ovenkarmin ulkopuoli kiinnitettäväksi. Enkä halua saranoita, jotka pitää koukuttaa. Mitä vaihtoehtoja minulla on silloin? Minusta tuntuu, että en ole ajatellut tätä riittävästi itse ja saranat ovat normaalisti kuolemanviholliseni, koska ne eivät koskaan lopu niin kuin olin ajatellut. Joten viisaat vinkit ja neuvot otetaan mielellään vastaan.
Ehkä pitäisi lisätä, että minulla ei ole mahdollisuutta upottaa niitä karmiin myöskään.
Ja kiinnittää se, parempien sanojen puutteessa, oven sivuun sitten? Siis niihin 25mm rimoihin? Voinko pitää sen silloin täysin avoinna esimerkiksi? Tämä on sellainen asia mitä en pysty kuvittelemaan, kirotut saranat. Minulla on sellainen tunne, että en voi, ja haluaisin voida niin että voin laittaa sen täysin auki.
Njaa... Jos aiot pitää oven karmissa ulkopuolella, et voi avata ovea enempää kuin 90 astetta riippumatta siitä, miten asetat tavallisen saranan. Silloin tarvitset jonkinlaisen tuplasaranan. Voit kuitenkin ratkaista asian helposti kiinnittämällä ylimääräisen laudan karmiin ulkopuolelle, yhtä paksun kuin ovi. Siihen lautaan asennat sitten saranan siten kuin saranat yleensä asennetaan. Näin voit avata oven 180 astetta.
Minulla on luultavasti yksinkertainen ongelma saranoiden kanssa. Minulla on pieni harrastuskasvihuone, jossa on erittäin yksinkertainen ovi, joka on tehty 25*48 säleestä. Joten, ei mitään kestäviä rakenteita täällä, ja materiaalivalinnasta voidaan varmasti keskustella, mutta sellainen on ajatus. Ei voi oikein sanoa, että se olisi oikea kasvihuone.
Haluan sen olevan päällysteinen ja minulla on vain ovenkarmin ulkopuoli, johon voin kiinnittää. Enkä halua käyttää hakasaranointeja. Mitä vaihtoehtoja minulla on sitten? En ole itse ajatellut tätä tarpeeksi ja saranat ovat yleensä kuolemanvihollisiani, koska homma ei koskaan pääty kuten ajattelin. Joten fiksuja vinkkejä ja neuvoja otetaan mielellään vastaan.
Ehkä pitäisi lisätä, että minulla ei ole myöskään mahdollisuutta upottaa niitä karmiin.
Kiitos etukäteen!
ei ole huonoja kysymyksiä, vain tyhmiä vastauksia ;-)
Kuten olen ymmärtänyt, et ole erittäin hyvä nikkaroimaan, mutta olet päättänyt rakentaa kasvihuoneen, jossa on ovi . Juuri oikea asenne. Se on ainoa tapa aloittaa ja kehittyä kohti suurempia haasteita.
No niin... kysymykseen TS:ssä. Naulaa karmisi yhteen ja sovita sitten ovikehikko paikalleen. Ehdottomasti helpointa on kiinnittää kaksi sopivan kokoista saranan suoraan ulkopuolelle. Voit avata oven 180 astetta. Se näyttää hassulta, mutta toimii loistavasti. Jos haluat saada parodian murtosuojauksesta, voit vaihtaa yhden ruuvin 6 mm:n vaunuapulttiin mutterilla ja prikalla kasvihuoneen sisäpuolella.
Saranat punaisella kuvassa. Älä missään nimessä käytä enempää kuin kahta saranaa. Jos saranat eivät asetu tarkalleen, syntyy jännitteitä, jotka voivat vetää irti tavaroita hauraita rakenteista. Kahdella ei voi mennä pieleen.
Musta, ei täytetty = seinät/ikkunat
Punainen = ovenkarmi
Sininen = lisäkarmi
Vihreä = saranat
Musta, täytetty = Ovi, kahdessa eri asennossa
Voit periaatteessa käyttää mitä tahansa tavallisia saranoita, kun teet näin, jopa pianohengseli. Saattaa jopa olla helpompaa, jos kiinnität saranat oven ja karmien ulkopuolelle, silloin voit asettaa oven paikalleen ja ruuvata saranoiden molemmat "läpät" paikalleen samanaikaisesti.
edit...
Miksi ei voi avata pdf-dokumenttia kuvana ja miksi en voi poistaa pdf:ää, kun olen ladannut sen viestiin...?
Mietin, ymmärsinkö kysymyksen väärin ja monimutkaistin asiaa...? Mitä tarkoitat "iltolevyttävällä"? Onko se kuten piirsin yllä vai tarkoitatko vain, että oven pitäisi aueta ulospäin?
Keksin toisen asian lukiessani findusin postausta... Jos et ole kovin perehtynyt puusepäntöihin, niin ehkä kannattaa mainita, että jos aiot tehdä oven, riippumatta puutavaran mitoista, sinun pitäisi laittaa diagonaalinen tukipuu oven kehykseen. Jos katsot findusin kuvaa, sen pitäisi mennä yläoikeasta alavasempaan kulmaan. Tätä tehdään, jotta ovesta "ei-sarana-puoli" ei ala roikkua ajan mittaan.
Jos tämä selitys oli lähes loukkaava, pyydän anteeksi.
Suhteessa useimpiin muihin foorumilla en ole ollenkaan taitava, suhteessa vanhaan kunnon svenssoniin olen luultavasti aika okei. Ymmärrän, että kysymys ei kuitenkaan anna sitä vaikutelmaa.
Tory, ratkaisusi voisi toimia. Ei kovin esteettistä, mutta siitä minun olisi pitänyt jo kauan sitten päästää irti ja keskittyä toimivuuteen. Vinotukipuu on minulla selvä, on joku riippuva aitaomallus omassatunnossa =)
Findus, minun on vaikea nähdä, että se olisi ulkoneva sillä tavalla kuin kuvailet? Ehkä kuitenkin jää jotain huomaamatta.
Alkuperäinen ajatukseni oli, että löytyisikö saranatyyppiä kuten alla, jota en ole koskaan käyttänyt ja joka voisi toimia tähän tarkoitukseen.
Jos ovi asennetaan seinän päälle (kuten toRy's kuvassa), asennat viereen säännön ja tavallisen litteän saranan. Joko kuvan mukaisesti tai päälle. Jos ovi asennetaan itse aukkoon (kuten findu's kuvassa), käytät myös tavallista litteää saranaa. Molemmissa tapauksissa voit avata oven 180 astetta.
Vältä kulmamaisia saranoita niin pitkälle kuin mahdollista. Ruuvit ovat kaukana saranan akselista, ja siitä tulee paljon heikompi. Lista, joka on yhtä paksu kuin viereinen ovi, ratkaisee ongelman. Juuri kuten Useless kirjoittaa. Sitten voit mitata ja asettaa saranat reunaan, tai ottaa helpoimman tien. Aseta ovi listan viereen penkille tai parille pukille ja kiinnitä pari (2) kampaa/tasasaranaa suoraan päälle ja kiinnitä lista oven kanssa jälkeenpäin.
Ystävällisin terveisin Findus
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.