Tuleeko keväällä hinnankorotus painotuotteisiin lisääntyneen kysynnän vuoksi?

• Kyllä, se on vakiokäytäntö.

70 Ääniä 49,3%
  • Ei, niin ei toimi puutavarakauppa.

28 Ääniä 19,7%
  • Ehkä, kukaan ei tiedä.

44 Ääniä 31,0%
  • Ääniä yhteensä
    142
Davidbagare
Ajattelin aloittaa terassin rakentamisen keväällä ja olen alkanut laskea rakennuspuun hintoja.

Mutta nyt mietin, voiko olla niin, että rautakaupat nostavat painekyllästetyn puun hintoja kevään tullessa, koska kysyntä todennäköisesti kasvaa.

En haluaisi vielä ostaa puutavaraa tilanpuutteen vuoksi. Mitä mieltä olette? Voiko olla niin, että hinnat pysyvät ennallaan myös keväällä, vai pitäisikö odottaa pientä hinnannousua painekyllästetystä puusta?

He tekevät yleensä niin, että keväällä he nostavat hinnat
Esimerkki 3:- per m sitten keskellä kautta he laskevat esim. 1:- per metri.
Ja tekevät paljon mainontaa siitä, että he ovat laskeneet painetun hinnan.
On suunnilleen sama juttu joka vuosi 😊💸💸

• Tykkään
Workingclasshero ja 2 muuta
  • Laddar…
Se on kuin bensiininhinta, joka aina nousee juhannuksena "maailmantilanteen vuoksi."

• Tykkään
Dilato ja 2 muuta
  • Laddar…
Davidbagare
Ehkä kuitenkin kannattavaa luoda paikka, jos se on monia satoja metrejä, joita tarvitaan..

Ossian K Olsson
Davidbagare Davidbagare sanoi:
Ehkä silti kannattavaa luoda paikka, jos on satoja metrejä, jotka tarvitsee..

Sitten on etu välttää riitely miljoonan muun kanssa, jotka aikovat ostaa terassilautoja ensimmäisenä aurinkoisena päivänä keväällä.
Ennen kaikkea voit ehkä järjestää niin, että ne kuivuvat vähän. Ne pienet määrät, jotka olen ostanut, ovat olleet läpimärkiä.

• Tykkään
Davidbagare ja 1 muu
  • Laddar…
Koskee terassilaudan kuivattamista... Ostin keväällä 2021 - kun "kaikki terassilauta olisi loppumassa" - ja annoin sen olla 1-1,5 kuukautta pressun alla, jotta voisin rakentaa kesällä. Etuna oli, että minulla oli puutavara valmiina ja se todellakin loppui useissa paikoissa, haittapuolena taas se, että kun terassilauta kuivuu, laudat vääntyvät ja se tekee niiden kiinnittämisestä paljon vaikeampaa - ainakin jos olet iloinen amatööri kuten minä.

Asetin sen sitten hieman liian tiiviisti, koska lauta turvosi sen jälkeen kun olin asentanut sen.

H henche sanoi:
Koskee kuivaamista altanvirke... Ostin keväällä 2021 - kun "kaikki trall loppuisi" - ja annoin sen olla 1-1,5 kuukautta pressun alla, jotta voisin rakentaa kesällä. Etuna oli, että minulla oli puutavara valmiina ja se todella loppui monesta paikasta, haittana oli, että kun trall kuivui, laudat vääntyivät ja se teki paljon vaikeammaksi ruuvata ne paikoilleen - ainakin jos on iloinen amatööri kuten minä.

Laitoin ne sitten hieman liian tiheästi, koska trall turposi sen jälkeen kun olin asentanut sen.
Sinun täytyy kastella se.

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
pacman42 pacman42 sanoi:
Sinun täytyy kostuttaa se.
Siksi käytin ilmaisua "iloisa amatööri" vastauksessani. Varmaan kaikki eivät ajattele sitä, minä mukaan lukien.

• Tykkään
Qwerty987654 ja 1 muu
  • Laddar…
Terassilautojen, jotka ovat irtonaisina, on tapana vääntyä ajan mittaan. Joten jos et osta pakattuja pakettilautoja, suosittelisin ostamaan ne vasta, kun niitä tarvitaan. Esimerkiksi 50m2 terassille tarvitsee enintään 450 metriä. Jos hinta nousee 3:-m kauden aikana, se on 1350:-. Se on lähes merkityksetöntä kokonaisuudessa. Lisäksi hinnat voivat laskea, jos varastot ovat suuret eikä kaikki halua rakentaa terassia tänä vuonna😇

• Tykkään
Dilato ja 1 muu
  • Laddar…
Työskentelen osittain rakennustarvikeliikkeessä, emmekä ole vielä tilanneet kevään täydennyksiä, joten en tiedä vielä tämän vuoden ostohinnoista. Kuitenkin, kun otetaan huomioon tämänhetkinen rakennusmateriaalien kysyntä, luulen, että voisi ennemminkin tulla hintasota saadaksemme asiakkaat ostamaan.

• Tykkään
Dilato ja 2 muuta
  • Laddar…
P
MrHandyman1 MrHandyman1 sanoi:
Työskentelen osittain rakennustarvikekaupassa ja emme ole vielä tilanneet täydennystä kevääksi, joten en tiedä tämän vuoden hinnat vielä, mutta kun ajattelen, kuinka suuri kysyntä rakennusmateriaaleista on juuri nyt, uskoisin pikemminkin, että tulee pientä hintakilpailua asiakkaiden houkuttelemiseksi ostoksille.
Olen samaa mieltä kanssasi, terveisin toinen rakennustarvikekauppias.

• Tykkään
Nilstyko
  • Laddar…
K
MrHandyman1 MrHandyman1 sanoi:
Työskentelen osittain rakennusliikkeessä ja emme ole vielä tilanneet kevään täydennyksiä, joten en tiedä tämän vuoden hankintahintoja vielä, mutta kun otetaan huomioon, miten suuri kysyntä rakennusmateriaalille on juuri nyt, uskoisin pikemminkin, että syntyy hintasota saadaksemme asiakkaat tulemaan ja ostamaan.
Joten mitkä ovat vinkit meille, jotka aikovat ostaa paljon puutavaraa? Miten saamme parhaan laadun ja hinnan?

Hei
Ostin syksyllä ollakseni valmis keväällä.
Laitoin terassilaudat kauniisti alimmaksi ja runkopuut niiden päälle kauniisti aseteltuna.
Sitten vedin paketin kasaan kuormahihnoilla, jotta voin kiristää niitä myöhemmin.
Päälle laitoin vähän runkopuita ja peitin kaiken pressulla, mutta tässä kohtaa pitää huolehtia hyvästä ilmanvaihdosta ja varmistaa, ettei sisään pääse lunta.
Ostin lisäksi 25% ylimääräistä, jotta voin valita parhaat palat.
Koko paketti vei viisi neliömetriä kivilaatta-alueelta, jota en joka tapauksessa käyttänyt talvella.
Helmikuussa -21 ei ollut lunta ja ulkona oli "lämmintä", joten aloitin hommat.

Hinta tinkittiin siellä ja silloin rahalla, jonka minulla oli, mikä osoittautui loistavaksi.
Joten vinkkini on: Osta nyt oikea laatu alennettuun päivän hintaan. Säilytä ne oikeassa asennusjärjestyksessä ja peitä ilmavasti. Osta ruuveja niin että riittää. Lue miten "Svenskt trä" tai mikä se onkaan, niin saat oikeat etäisyydet (mittasin koko ajan ensimmäisestä rivistä, jonka laitoin suoraan, 145mm terassilauta, jonka laitoin noin 152 riippuen viimeisen laudan sijainnista) laitoin myös kattopaperia kantavien palkkien ja lattiahirsien sekä lattiahirsien ja terassilaudan väliin. Valmistin ruuvimallin, jotta kaikki ruuvit tulisivat suoraan/ruuvin suoraan ;-)

Onnea matkaan
/Workingclasshero

• Tykkään
Davidbagare
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.