2 843 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Luonnonkivellä muurattu pylväs
Moderator
· Stockholm
· 57 828 viestiä
Minulla on matala aita kadun varrella, jossa on useita matalia tolppia. Näiden väliin on ripustettu karkea ketju.
Tolpissa on epäsäännöllisiä pyöreitä kiviä kooltaan 70 - 100 mm. Uskon, että ydin on betonia. Tolpat on rakennettu hyvin matalan muurin päälle. Tolpat ovat neliöitä, noin 30 cm sivultaan ja 70 cm korkeita. Tämä on tehty noin vuonna 1970.
Yksi näistä tolpista on rapistunut niin, että osa kivistä on irronnut ja koko tolppa on irronnut perustasta.
Harkitsen koko tolpan uudelleen tekemistä.
Mutta kuinka tällainen tehdään? Ajattelin muurata samanlaisilla kivillä sisällä puumuodossa ja sitten täyttää betonia keskelle.
Tolpissa on epäsäännöllisiä pyöreitä kiviä kooltaan 70 - 100 mm. Uskon, että ydin on betonia. Tolpat on rakennettu hyvin matalan muurin päälle. Tolpat ovat neliöitä, noin 30 cm sivultaan ja 70 cm korkeita. Tämä on tehty noin vuonna 1970.
Yksi näistä tolpista on rapistunut niin, että osa kivistä on irronnut ja koko tolppa on irronnut perustasta.
Harkitsen koko tolpan uudelleen tekemistä.
Mutta kuinka tällainen tehdään? Ajattelin muurata samanlaisilla kivillä sisällä puumuodossa ja sitten täyttää betonia keskelle.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Tämä on jotain, mitä en osaa, mutta minun on vaikea kuvitella, että se voitaisiin ratkaista hyvin ilman jonkinlaista raudoitusta, joka sitoo koko pylvään yhdeksi yksiköksi.
Ja haluan antaa varoituksen (toivottavasti en saa varoitusta off topicista uudelleen):
Kivipylväät, jotka seisovat sopivan lähellä toisiaan, ketjun kanssa tai ilman, houkuttelevat lapsia keinumaan vieressä. Joko ketjussa tai pylväiden väliin viritetyssä köydessä.
Minulla oli serkku, joka keinui köydessä, joka oli viritetty kahden porttipylvään väliin perheen huvilan ulkopuolella Huddinge. Svante oli vain seitsemän vuotta, yksi pylväs kaatui ja se oli loppu
Joten varmista, että pylväsi ovat hyvin ankkuroitu maahan!
Ja haluan antaa varoituksen (toivottavasti en saa varoitusta off topicista uudelleen):
Kivipylväät, jotka seisovat sopivan lähellä toisiaan, ketjun kanssa tai ilman, houkuttelevat lapsia keinumaan vieressä. Joko ketjussa tai pylväiden väliin viritetyssä köydessä.
Minulla oli serkku, joka keinui köydessä, joka oli viritetty kahden porttipylvään väliin perheen huvilan ulkopuolella Huddinge. Svante oli vain seitsemän vuotta, yksi pylväs kaatui ja se oli loppu
Joten varmista, että pylväsi ovat hyvin ankkuroitu maahan!
Moderator
· Stockholm
· 57 828 viestiä
Kyllä, ne ovat hyvin kiinnitettyjä, paitsi se, joka nyt tarvitsee kunnostusta.
Se on kuitenkin niin lyhyt, että uskon onnettomuuden riskin olevan pieni.
Kiitos varoituksesta.
Se on kuitenkin niin lyhyt, että uskon onnettomuuden riskin olevan pieni.
Kiitos varoituksesta.
Klikkaa tästä vastataksesi