Hei foorumi.

Olemme remontoineet yläkertaa, mutta hieman on vielä jäljellä.

Listat, lattiat, portaiden kaiteet ym.

Nyt kysymykseen. Olen harkinnut Lundbergs portaiden kaidesarjaa New york tai helsinki.
Kuinka vaikea on asentaa nämä ja saada ne toimiviksi? Ajattelin tehdä tämän, kun perhe on poissa, jotta kukaan ei kaadu, kun kaide on poissa. Haluaisin kulmittaa kaiteen saadakseni enemmän "ilmaa" huoneeseen pienessä nurkassa. Aiempi kaide meni suoraan seinään. Mitä mieltä olette?

"Kuinka vaikeaa se on?" on melko vaikea kysymys. Mutta jos on normaalikätinen, se ei ole niin vaikeaa ja on olemassa kohtuullisia ohjeita, jotka näyttävät miten se tehdään. Koskee kuten useimmissa muissakin asioissa, että on huolellinen ja menetelmällinen.

En ymmärrä, mitä tarkoitat sillä, että haluat kallistaa kaidetta, voitko selventää?

Bernieberg Bernieberg sanoi:
"Kuinka vaikeaa se on?" on aika vaikea kysymys. Mutta jos on normaalin kätevä, niin se ei ole kovin vaikeaa, ja on olemassa hyvät ohjeet, jotka näyttävät, miten se tehdään. Kuten useimpien muidenkin asioiden kanssa, on tärkeää olla huolellinen ja systemaattinen.

En ymmärrä, mitä tarkoitat haluavasi kallistaa kaidetta, voitko selittää enemmän?
Joo, olen samaa mieltä, ehkä hölmö kysymys. Olen kätevä useimmissa asioissa, mietin lähinnä, onko se hankalaa, kun yläkaide ym. pitää leikata tarkkoihin mittoihin ym., mutta uskon, että saan sen tehtyä.

Kulmasta puheen ollen nykyinen kaide menee seinään, eli siinä on "lattianpala", johon ei pääse käsiksi kaiteen ollessa tiellä. Ajatus on vetää kaide aukon ympäri sen sijaan. Eli siihen kohtaan, missä lamppu nyt on, ajattelin laittaa kaiteen eteen sen sijaan, että se menisi suoraan seinään.

Jos osaat esimerkiksi asentaa listan oven ympärille siististi, osaat myös rakentaa kaiteen.

Olen samaa mieltä siitä, että kaiteen pitäisi seurata portaikkoa. Siitä tulee joka tapauksessa vaikeasti hyödynnettävä tila, mutta mielestäni se näyttää oikeammalta.

• Tykkään
dillen76
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.