Tämä ei ole suoraan taloon liittyvää, mutta kysyn silti teiltä kaikilta asiantuntijoilta...

Purjeveneen masto on ontto ja siten sadevesi pääsee sisään ylhäältä. Kun masto menee veneen kannen läpi ja seisoo alapuolella olevalla lattialla, ei haluta, että sadevesi pääsee kokonaan alas. Siksi valmistuksessa maston sisään asetetaan ylös jotain (vähän kannen tason yläpuolelle) ja porataan tyhjennysreikä juuri sen yläpuolelle.

Minulla on tällainen rakenne, joka ei ole 100 % tiivis. Haluan siksi ruiskuttaa massaa/liimaa tuuletusreiän läpi, joka sitten asettuisi "palan" päälle ja täyttäisi ne reiät, jotka eivät enää ole tiiviitä.

Kysymys on siis yksinkertainen: Voitteko ehdottaa sopivaa tuotetta tähän? Jotain, joka on tuubissa, olisi täydellinen, sillä silloin minulla on hyvä suutin ja painepistooli saadakseni sen sisään.

// Terveisin talon JA veneen omistaja.
:)

Polyesteri tai epoksi on varmaan ensimmäinen ajatus. Se on niin juoksevaa, että sen voisi kaataa suppilon avulla. Ehkä vähän vaikea saada tarttumaan, kun ei pääse puhdistamaan ennen. Ja se voi kutistua hieman kovettuessaan, joten riskinä on, että kakkusi ympärille jää kuitenkin rako...

Kuumasulaliima? Olen peittänyt suuremman alueen zig-zag-kuviolla liimapistoolilla, ja se ehtii levitä ennen kuin se kovettuu. Tässä on vähän hankalampaa, erityisesti jos kyseessä on alumiinimasto. Mutta silloin voi ehkä esilämmittää hieman kuumailmapuhaltimella.

Maan mato kun olen, minun täytyy kysyä: Onko jokin funktio maston yläosan aukolla? Tuntuu siltä, että olisi järkevämpää tulpata ylhäältä. Ehkä vaikeaa päästä käsiksi...

Kaksikomponenttinen polyuretaanivaahto merikäyttöön suljetuilla soluilla, jotka eivät ime vettä, pitäisi olla täydellinen tähän. En tunne suoraan mitään ruotsalaisia jälleenmyyjiä, mutta sinun pitäisi pystyä löytämään, jos etsit vähän. Tässä on ainakin yksi amerikkalainen:
http://www.marinefoam.com/polyurethanefoam.html

Muuten voit kuten Sparkz sanoo täyttää myös epoksilla, ehkä laminaattiepoksi on tähän tarkoitukseen sopivin, koska se on hieman juoksevampaa. Merikäyttöön tarkoitettua epoksia voit tilata täältä esim:
http://www.epoxibutiken.se/product_info.php?cPath=25&products_id=49

Se voisi ehkä onnistua myös tavallisella fogskumilla, koska pinta on kosketuksessa ilman kanssa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.