1 048 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Liukovikarmi (taskukarmi) - mikä leveys?
Aion asentaa liukuoven taskukarmin ja yritän ymmärtää, mitä leveyttä minun pitäisi käyttää. Näyttää siltä, että taskukarmit myydään yleensä leveyksinä 95, 122 ja 150.
Seinäni on rakennettu 70mm palkeilla ja siinä on OSB (11mm) + kipsilevy (13mm), joten kokonaisleveys on noin 70+13*2+11*2 = 118 mm. Jos otan 122, karmi on muutaman millimetrin liian leveä ja jos otan 95, se on 23 mm liian kapea. Onko paras ottaa 95 ja sitten asentaa salningslister?
Seinäni on rakennettu 70mm palkeilla ja siinä on OSB (11mm) + kipsilevy (13mm), joten kokonaisleveys on noin 70+13*2+11*2 = 118 mm. Jos otan 122, karmi on muutaman millimetrin liian leveä ja jos otan 95, se on 23 mm liian kapea. Onko paras ottaa 95 ja sitten asentaa salningslister?
P
PappasHammare
Jäsen
· Skåne län
· 2 298 viestiä
PappasHammare
Jäsen
- Skåne län
- 2 298 viestiä
On karminlistat ja peitelistat oven vieressä, jotka määrittävät leveyden. Muista, että nämä puuyksityiskohdat ovat usein hieman pyöristetyt reunoilta. Tarkista se. Joten kysymys on, mitä ajattelit tehdä niille. Aiotko laittaa listat sinne? Vai jätätkö ne vain sellaisiksi ja sitten tasoitat ja maalaat/tapetoit niitä vasten? Jos valitset jälkimmäisen, on parempi ottaa hieman suurempi. Siitä tulee vain 2 mm joka puolelta.
Minulla on tapana rakentaa oma taskukarmini. Sitten voin helposti asettaa palan MDF:ää "sisäpuolelle" itse ovea vasten ulkonäön vuoksi. Sisäovi on usein 40 mm leveä ja "aukko" on tässä tapauksessa 70 mm. Se jää 17,5 mm rako kummallekin puolelle ovesta. Mutta näkee melko paljon sisään taskuun silloin.
Ostan kelkan erikseen. Sama kisko, joka Swedoorilla on taskukarmeissaan. Löytyy osoitteesta www.theofils.se. Joissakin ovissa minulla on pehmeä sulkeminen. Hyvä asia, koska voi "paiskata" oven kiinni ilman että se kolahtaa.
Minulla on tapana rakentaa oma taskukarmini. Sitten voin helposti asettaa palan MDF:ää "sisäpuolelle" itse ovea vasten ulkonäön vuoksi. Sisäovi on usein 40 mm leveä ja "aukko" on tässä tapauksessa 70 mm. Se jää 17,5 mm rako kummallekin puolelle ovesta. Mutta näkee melko paljon sisään taskuun silloin.
Ostan kelkan erikseen. Sama kisko, joka Swedoorilla on taskukarmeissaan. Löytyy osoitteesta www.theofils.se. Joissakin ovissa minulla on pehmeä sulkeminen. Hyvä asia, koska voi "paiskata" oven kiinni ilman että se kolahtaa.
Kiitos hyvästä tiedosta! En ole oikein miettinyt, haluanko listoja vai en, mutta olet oikeassa, 2 mm ei ole paljon, joten 122 mm:n pitäisi olla paras.P PappasHammare sanoi:
Pohdin vähän oman karmin rakentamista, mutta minulla on vähän ajanpuutetta, joten kallistun valmiin ostamiseen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Tormek och HSS-stål
Verktyg & Maskiner -
Bygga ut hus från 1800-talet - hjälp oss göra det rätt!
Utbyggnad och tillbyggnad -
Rakennetaan oma taskukarmi / liukuovikarmi
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Skjutdörr till badrum - pocketkarm eller utanpåliggande?
Fönster & Dörrar -
Skjutdörrar med pocketkarm, PAX-garderober och parkett - Stockholm
Säljes, Uthyres & Skänkes