5 102 lukukertaa ·
8 vastausta
5k lukukertaa
8 vastausta
Listat epäsäännöllisillä seinillä?
Asumme vanhassa talossa, jossa sisäseinät ovat karkeasti rapattuja eivätkä ole suorassa missään. Edelliset omistajat ovat jättäneet listat kokonaan pois. Onko joitain vinkkejä, miten voisi tehdä?
Viimeksi muokattu:
Jos puhut kattolistoista, pehmeät solumuovilistat ovat erinomainen valinta. Niitä löytyy useimmista rakennustarvikeliikkeistä monissa eri profiileissa. Ne kiinnitetään asennusliimalla (minun suosikkini on Casco Set Extra). Jos ne maalataan tavallisella kattomaalilla, harva voi nähdä, että ne eivät ole puuta. Usko pois, olen testannut.
Kiitos, nyt tiedän mitä hankimme kattoon. Entä lattia? Joidenkin lankkujen ja seinän välinen rako on todella suuri. Se ei ole kovin mukavaa talvella, kun hiiret kurkistavat mielellään käymään, olen lukenut että 5 mm on kaikki mitä hiiri tarvitsee päästäkseen sisäänAndreas E sanoi:Jos puhut kattolistasta, pehmeät muovivaahdosta valmistetut listat ovat erinomainen valinta. Niitä löytyy useimmista rakennustavarataloista monissa eri profiileissa. Ne kiinnitetään asennusliimalla (suosikkini on Casco Set Extra). Kun ne maalataan tavallisella kattomaalilla, harvat pystyvät huomaamaan, ettei se ole puuta. Uskokaa minua, olen kokeillut.
Puffit
Kvartsilistat ovat melko pehmeitä ja niitä käytetään usein silloin, kun lattia ei kunnolla liity seinään. Usein tämä tapahtuu esimerkiksi silloin, kun uusi parkettilattia ei "yllä" seinään liikkumavaran vuoksi, mutta kvartsilista voi yhtä hyvin peittää rakoja seinän ylöspäin. Ja vähän valkoista pehmeää lateksimassaa siihen. Ehkä se ei pysäytä hiiriä, mutta kerropa se materiaali, joka pysäyttää jyrsijän...
Vaihtoehtoisesti käytät maalaamattomia listoja ja pakkeloit kohtiin, joissa on rakoja, sitten maalaat.
Klikkaa tästä vastataksesi